كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

چطور بهترين مشاوره خانواده را دريافت كنيم؟

مشاوران و روانشناسان روش هاي مختلفي براي درمان و بازگرداندن تعادل در خانواده دارند. اما هر مشاوري نمي تواند به همه روش ها مسلط شود، از طرفي هر درماني هم مناسب براي تمامي مشكلات نيست. براي مثال حتي اگر متخصصي در زمينه اعتياد خانواده بسيار موفق باشد، احتمال دارد در زمينه هاي ديگر نتواند خدمات با كيفيتي ارائه دهد. مركز مشاوره كانون مشاوران با گردهم آوري روانشناسان در زمينه هاي تخصصي مختلف اين امكان را فراهم كرده تا بهترين و با كيفيت ترين خدمات با توجه به موضوع مربوطه ارائه شود.
شما مي توانيد حتي با تماس تلفني با بهترين مشاوران كانون مشاوران ارتباط پيدا كرده و با توجه به تشخيص متخصص بدون حضور به حل مشكل‌تان بپردازيد.

 

مشاوره در زمينه‌ي خانواده چه كمكي به ما مي‌كند؟

مشكلات خانوادگي مي‌تواند زندگي تمام اعضاي آن را تحت تأثير قرار دهد. اگر احساس مي‌كنيد مشكلات خانوادگي‌تان به‌گونه‌اي است كه توانايي مديريت آن‌ها را نداريد و از طرفي روابط نزديكتان را تحت تأثير قرار داده‌است، مراجعه به مشاوره خانواده كمك زيادي به شما خواهد كرد. مشاور شما را راهنمايي مي كند تا راه‌كارهاي جديدي براي حل تعارضات، مشكلات و اختلافاتتان در محيط خانواده پيدا كنيد. از جمله مشكلاتي كه در مشاوره خانواده به آن‌ها پرداخته مي‌شود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

– وجود اعتياد، مشكلات و آسيب‌هاي آن در خانواده

– مشكلات مربوط به خيانت و عدم وفاداري زوجين

– وجود اختلالات ذهني و رواني در اعضاي خانواده

– بروز تعارض و اختلاف نظر بين اعضاي خانواده

– مشكلات تحصيلي و مدرسه‌ي فرزندان

– داشتن مشكلات يا اختلافات مالي

– اختلافات بين خواهرها و برادرها

– تصميم گيري براي  طلاق

– اختلالات رفتاري كودكان

مشاوره خانواده چگونه عمل مي‌كند؟

در جلسات خانواده‌درماني، درمانگر ابتدا با تك تك اعضاي خانواده وارد مكالمه مي‌شود تا به درك درستي از مشكلات و كيفيت روابط بين آن‌ها برسد. او سؤالاتي را در مورد مشكلات به وجود آمده از همه‌ي اعضاي خانواده مي‌پرسد تا از اين طريق ديدگاه هر يك از آن‌ها را نسبت به چالش‌هاي موجود جويا شود. هم‌چنين درمانگر به دنبال آن است تا منشأ مشكلات را بيابد و بفهمد از چه زماني شروع شده‌اند. مشاور خانواده روش‌هاي هر يك از اعضا در برابر چالش‌ها را بررسي مي‌كند.

پس از همه اين موارد، درمانگر يك برنامه درماني مناسب و كارآمد براي حل مشكلات خانواده شما تنظيم مي‌كند. در مشاوره خانواده هدف نهايي كاهش تعارضات بين اعضاي خانواده است. در طي اين درمان، مشاور كسي را به خاطر وجود مشكلات موجود قضاوت و سرزنش نخواهد كرد؛بلكه تنها تلاش مي‌كند تا اعضاي خانواده بتوانند ارتباطات سالم و مؤثرتري با يكديگر برقرار كنند و به اين ترتيب مشكلات نيز با همكاري آن‌ها بر طرف شوند.

توجه داشته باشيد كه مراجعه به مشاوره خانواده به معناي اين نيست كه شما ديگر در خانواده‌تان مشكلات را تجربه نخواهيد كرد، بلكه به اين معني است كه بتوانيد روش‌هاي درست حل مسئله را بياموزيد و در شرايط بحران عواطف، احساسات و رفتارهاي خود و خانواده را كنترل كنيد. 

مشاور خانوادگي چند جلسه طول مي‌كشد؟

بسته به نوع مشكلات خانوادگي شما و تعداد چالش‌هاي موجود، تعداد جلسات خانواده درماني متغير و متفاوت است. ممكن است نياز باشد تا با هريك از اعضاي خانواده به صورت جداگانه صحبت شود. با اين حال معمولاً مشاوره خانواده به صورت طولاني‌مدت انجام نمي‌شود و شما مي‌توانيد در كم‌تربن زمان ممكن به صورت بهينه مشكلات خود را برطرف نماييد. معمولا خانواده درماني با استفاده از درمان شناختي رفتاري به طور متوسط 12 جلسه به طول مي‌انجامد.

رويكردهاي رايج در مشاوره خانواده

روانشناسان براي خانواده درماني از رويكردهاي مختلفي استفاده مي‌كنند. درمان سيستمي، درمان شناختي-رفتاري و روانپويشي از جمله رايج‌ترين رويكردهاي درماني در مشاوره هستند كه براي انواع مشكلات به كار مي‌روند. براي مثال در درمان سيستمي به نحوه‌ي عملكرد اعضا به صورت كلي پرداخته مي‌شود و اينكه چگونه سيستم خانواده مي‌تواند اختلالات و مشكلات روحي را در اعضاي خود ايجاد كند و يا آن‌ها را تداوم ببخشد. با وجود تفاوت‌هايي كه در رويكردهاي درماني مختلف وجود دارد اساس همه‌ي آن‌ها يكسان است؛ به طوري كه هدف نهايي همه بهبود اختلافات، رفع تعارضات، حل مشكلات و ارتقاي عملكرد خانواده است.

 

سوالات متداول

با اختلافات مربوط به خانواده شوهر چه بايد كرد؟

مشكلات با خانواده همسر موضوعي است كه برخي از زنان و مردان از آن شكايت دارند. اما اغلب زنان بيشتر با مخالفت ها و دخالت هاي خانواده همسرشان رو به رو مي شوند. شايد دلايل آن تا حد زيادي به فرهنگ و نوع تعاملات خانواده ها ارتباط داشته باشد. عدم اطلاع از اين تعاملات و برخورد مناسب با اين تفاوت ها به مشكلات دامن زده و سبب تنش و ناراحتي در رابطه زناشويي نيز مي شود. روانشناسان براي پيشگيري از اين اختلافات مشاوره پيش از ازدواج را يكي از موثرترين راهكارها مي دانند. اما مشاوره خانواده به زوجين اين امكان را مي دهد تا حتي بعد از ازدواج بتوانند مشكلات شان به طور موثر حل كنند.

اختلاف نظر با پدر و يا مادر زندگي مرا سلب كرده، چه بايد كرد؟

اختلاف نظر با پدر و مادر معمولا در سنين نوجواني آغاز شده و تا اوايل جواني ادامه دارد. معمولا نوجوانان از بي توجهي، اعتياد، عدم استقلال، دخالت ها و زورگويي هاي والدين به ستوه آمده و به دنبال راه فرار هستند. اين اختلاف نظر ها تا حد زيادي قابل رفع بوده و با دريافت مشاوره خانواده مسائل هم از جانب فرزندان و هم از جانب والدين مورد بررسي و رفع قرار خواهد گرفت.

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل خانوادگي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: مشاوره خانواده

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره خانواده،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۲۸:۱۶ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی