كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

خود ارضايي چيست؟

خود ارضايي عملي است كه طي آن فرد با تحريك آلت تناسلي خود (با روش‌ها و ابزارهاي مختلف) ارضا مي‌شود. هم در خود ارضايي و هم در رابطه جنسي، فرد به ارگاسم مي‌رسد و ارضا مي‌شود ولي در خودارضايي اندام‌ها مجبور مي‌شوند در يك رابطه مجازي و شبيه سازي شده به ارگاسم برسند درحالي  كه در رابطه جنسي واقعي، تمام اندام‌ها به يك اندازه و به صورت طبيعي تحريك مي‌شوند و ارگاسم نتيجه فعاليت طبيعي بدن است. به همين دليل ارگاسم ناشي از رابطه جنسي برعكس خود ارضايي، سرشار از فايده و آرامش رواني است.

مشكلات خود ارضايي و دلايل ترك آن

خودارضايي عوارض و مشكلات فراواني دارد و بر تمام جنبه‌هاي زندگي انسان اثر مي‌گذارد. برخي از دلايل مهم براي ترك خود ارضايي عبارتند از:

_خود ارضايي باعث تحليل قواي جسمي و دردهاي شديد در بدن مي‌شود.

_خود ارضايي باعث مشكلات شديد روحي مانند اضطراب و افسردگي مي‌شود.

_خود ارضايي باعث كاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و احساس حقارت در فرد مي‌شود.

_خود ارضايي منجر به استرس شديد و احساس گناه مي‌شود.

_باعث ايجاد مشكل در حافظه و تمركز مي‌شود.

_خود ارضايي باعث ايجاد مشكلات جنسي همچون زود انزالي و دير انزالي مي‌شود و توانايي جنسي را كاهش مي‌دهد.

راه هاي ترك خود ارضايي

ترك خود ارضايي يك فرآيند نسبتا طولاني است كه نياز به پشتكار و اراده قوي دارد. براي ترك خود ارضايي راه‌هايي وجود دارد كه عبارت اند:

1. پذيرفتن مشكل و اراده براي ترك كردن

گام اول براي ترك خود ارضايي اين است كه قبول كنيد اين كار اشتباه است و براي شما مشكل ايجاد كرده است. پس از پذيرفتن اين مشكل، اراده كنيد كه به طور جدي براي ترك اين كار اقدام كنيد و تسليم نشويد.

2. اجتناب از هر گونه تحريك

از هرگونه تحريك و ديدن صحنه‌هاي جنسي خودداري كنيد. اگر فيلم و يا تصاوير جنسي و پورن داريد آن‌ها را پاك كنيد و دسترسي خود را به اين محتواها قطع كنيد. صحنه‌هاي جنسي باعث تحريك مي‌شوند و فرايند ترك خود ارضايي را با مشكل مواجه مي‌كنند.

3. سرگرمي و پرهيز از تنهايي

راهي پيدا كنيد تا انرژي خود را از راه درست تخليه كنيد. فعاليت‌هايي كه برايتان لذت بخش است را شناسايي كنيد و با انجام آن‌ها اوقات فراغت تان را پر كنيد. تنهايي مهم ترين عامل گرايش به سمت خود ارضايي است. تا حد امكان سعي كنيد تنها نمانيد و در صورتي كه تنها شديد سريعا وارد جمع شويد. برنامه ريزي كنيد و با دوستان تان در ارتباط باشيد و با آن ها وقت بگذرانيد.

4. خواب كافي و به موقع

نيمه شب، بيش ترين زماني است كه وسوسه خود ارضايي به سراغ افراد مي‌آيد. به همين دليل سعي كنيد خواب خود را طوري تنظيم كنيد كه نيمه شب در خواب باشيد. از طرفي يك از دلايل خود ارضايي استرس و اضطراب است و خواب كافي، استرس را به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌دهد.

5. تعيين يك سيستم پاداش دهي

در صورتي كه موفق شديد در يك دوره معين خود ارضايي نكنيد، به خودتان پاداش بدهيد. مثلا براي خود مشخص كنيد كه اگر دو هفته تمام خود ارضايي نكرديد، يك گيم جديد تهيه كنيد و از آن لذت ببريد. البته توجه داشته باشيد كه اين سيستم بايد شامل پاداش‌هاي مناسب باشد. مثلا پس از دو هفته ترك، خود ارضايي را به عنوان پاداش در نظر نگيريد.

6. ترك خود ارضايي | ورزش

ورزش كردن ميزان بسيار زيادي از انرژي جسمي و رواني را به خود اختصاص مي‌دهد و انرژي را در زمينه هاي ديگر كاهش مي‌دهد. يك برنامه ثابت براي ورزش كردن در نظر بگيريد و با جديت به ورزش و فعاليت بپردازيد تا تاثير چشم گير آن را احساس كنيد. يوگا و مديتيشن نيز مي‌تواند باعث كاهش تنش و ايجاد آرامش در شما بشود.

7. دريافت مشاوره

همان طور كه ترك اعتياد به مواد مخدر به يك پزشك نياز دارد، ترك خود ارضايي نيز، نياز به يك راهنما و مشاور دارد. از گفتن مشكل خود به مشاور و پزشك هراس نداشته باشيد و خجالت نكشيد. آن ها افرادي هستند كه در اين زمينه آموزش ديده اند و نه تنها شما را سرزنش نمي‌كنند، بلكه در اين زمينه به شما ياري مي‌رسانند و فرايند ترك را برايتان تسهيل مي‌كنند.

توجه داشته‌باشيد كه براي مدت طولاني خود ارضايي كرده‌ باشيد و به آن معتاد باشيد ديگر نمي‌توانيد از روش‌هاي بالا نسبت به ترك آن اقدام كنيد؛ در اين صورت تنها مشاوره روانشناسي مي‌تواند ياري‌گر شما باشد.

نكاتي براي ترك خود ارضايي

_براي ترك خود ارضايي مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

_خواب كافي و تغذيه مناسب داشته باشيد.

_از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان خودداري كنيد.

_حمام كردن را تا حد ممكن كوتاه كنيد و دوش آب سرد بگيريد.

_بيشتر وقت خود را در جمع بگذرانيد.

_فكر كنيد كه كسي همواره در حال تماشاي شماست.

_از شوخي‌هاي جنسي و تحريك كننده پرهيز كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك خود ارضايي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: ترك خود ارضايي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك خود ارضايي،
موضوع:
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۵۱:۲۹ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی