كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

شب زفاف چيست؟

به اولين شب ازدواج كه طبق رسوم در آن رابطه‌ي جنسي صورت مي‌گيرد شب زفاف مي‌گويند و به مكاني كه زوجين در آن استراحت مي‌كنند و با يكديگر رابطه‌ي جنسي برقرار مي‌كنند حجله مي‌گويند. برخي از زوجين در اين شب استرس فراواني دارند و تمايلي ندارند كه تا مدتي با يكديگر رابطه جنسي برقرار كنند. لازم نيست تا حتما در اين شب رابطه جنسي برقرار كنيد. همچنين با رعايت نكاتي مي‌توانيد اين استرس را كاهش دهيد و شبي به ياد ماندني را تجربه كنيد.

علت درد در اولين رابطه جنسي

وجود درد در واژن در اولين رابطه‌ي جنسي طبيعي است و جاي نگراني ندارد زيرا در اولين رابطه‌ي جنسي پرده‌ي بكارت از بين مي‌رود و باعث ايجاد زخمي سطحي روي سطح واژن مي‌شود كه از زخم‌هاي عادي كمي دردناك‌تر است. يكي ديگر از دلايل وجود درد در اولين رابطه‌ي جنسي به علت دخول است زيرا باعث كشش ديواره‌ي واژن مي‌شود و واژن براي اولين بار باز مي‌شود.

كاهش درد در برقراري رابطه جنسي در شب زفاف

براي كم كردن درد ناشي از پاره شدن پرده‌ي بكارت لازم است زمان معاشقه طولاني‌تر شود زيرا اگر معاشقه طولاني تر شود باعث مي‌شود خانم‌ها به مرحله‌ي ارگاسم برسند و در پي آن آستانه‌ي تحمل بالا مي‌رود و درد كمتري احساس مي‌كنند. براي يك معاشقه‌ي خوب لازم است تا از راهنمايي‌هاي مشاورين جنسي استفاده كنيد.
 براي كاهش درد ناشي از باز شدن واژن نيز مي‌توانيد از ژل لوبريكانت استفاده كنيد. همچنين براي كاهش درد ناشي از نزديكي بهتر است خانم‌ها از نظر جسماني و رواني آمادگي كامل داشته باشند و درصورتي كه براي برقراري رابطه‌ي جنسي آمادگي نداشتند مي‌توان رابطه‌ي جنسي را به زماني ديگر موكول كرد و اگر در حين رابطه‌ي جنسي درد شديد داشتند از ادامه نزديكي خودداري شود.

عدم خونريزي زن در شب زفاف

ممكن است برخي خانم‌ها در زمان پارگي پرده‌ي بكارت خونريزي نداشته باشند كه اين مسئله جاي نگراني ندارد و دليل آن لزوما داشتن رابطه‌ي جنسي قبلي نمي‌باشد؛ بلكه پرده‌ي بكارت برخي از خانم ها ارتجاعي است و خونريزي اوليه ندارد، لازم است تا قبل از ازدواج با مراجعه به دكتر زنان نوع پرده‌ي بكارت خود را شناسايي كنيد تا از نگراني‌هاي خود و سوتفاهمات بعد ازدواج جلوگيري كنيد.

اضطراب خانم‌ها از شب زفاف

دليل ديگر اضطراب خانم‌ها احساس باكره نبودن آن‌ها مي‌باشد و رسيدن به مرحله‌ي زنانگي براي آن‌ها دلهره آور است به ويژه دختراني كه در سن پايين ازدواج مي‌كنند اين نگراني و احساس شرم و خجالت را دارند. درحالي كه آن‌ها بايد اين نكته را در نظر داشته باشند كه اين اتفاق در زندگي همه‌ي خانم‌ها رخ مي‌دهد و مرحله‌اي از رشد و تكامل در زندگي است.

اضطراب آقايان در شب زفاف

يكي از دلايل اضطراب آقايان در شب عروسي، نگراني از عدم نعوظ در آلت تناسلي و يا انزال زودرس است كه ممكن است به دليل خستگي و فشار رواني باشد. براي اينكه اين اتفاق نيفتد بايد استراحت كافي داشته باشند تا بتوانند به خوبي رابطه جنسي برقرار كنند. همچنين آگاهي قبلي و استفاده از تكنيك‌هاي افزايش طول رابطه جنسي مانند «تكنيك مسترز و جانسون» و يا «استارت استاپ» به شما كمك مي‌كند تا از اين بابت نگراني نداشته‌باشيد.

كاهش استرس اولين رابطه جنسي

يكي از راه‌هايي كه باعث مي‌شود استرس دختر و پسر در شب ازدواج كاهش پيدا كند دريافت اطلاعات كامل جنسي است. كسب آگاهي و دريافت آموزش‌هاي قبل ازدواج باعث مي‌شود تا زن و شوهر از اولين رابطه جنسي خود لذت كافي را ببرند و به مشكل برنخورند. برخي از آداب و رسوم‌هاي غلط در جامعه وجود دارد كه باعث مي‌شود استرس زوجين مبني بر به جا آوردن رسومات بيشتر شود.

مثلا برخي از خانواده‌هاي سنتي و قديمي رسم دارند كه مادر عروس در شب زفاف پشت در حجله باشد تا داماد دستمال خوني را كه نشان دهنده‌ي از بين بردن پرده‌ي بكارت عروس است به آن‌ها نشان دهد سپس هركسي به خانه‌ي خود برود. اين باعث ايجاد استرس در زن شده و آرامش محيط را بر هم مي‌زند.

هر زوجي شرايط خاص خودشان را دارند و نمي‌توان شرايط همه را يكسان در نظر گرفت. ممكن است برخي از زوجين در آن شب به شدت خسته باشند، مشكل جسماني مثل سردرد يا سوزش معده داشته باشند، در آن شب به شدت استرس و اضطراب دارند و آمادگي رابطه‌ي جنسي را ندارند، بنابراين زوجين بايد براساس شرايطي كه دارند با يكديگر توافق كنند و لزومي ندارد تا خانواده‌هاي خود را از تصميمي كه گرفته‌اند مطلع كنند زيرا اين مسئله‌اي است كه تنها به زوجين مربوط مي‌شود.

نكات مهم در شب زفاف

لزومي ندارد حتما در اين شب نزديكي داشته باشيد و اگر شما يا همسرتان از لحاظ جسماني يا رواني آمادگي كافي براي نزديكي نداريد مي‌توانيد اين كار را به روزهاي آتي موكول كنيد تا شما و همسرتان به نزديكي با يكديگر تمايل پيدا كنيد.
انجام اعمال مذهبي براي ايجاد آرامش تاثير گذار است، مثلا با خواندن دو ركعت نماز مي‌توانيد تا حد زيادي به آرامش برسيد. همچنين بهتر است اتاقي كه زوجين در آن استراحت مي‌كنند دماي مناسبي داشته‌ باشد، آرام باشد و از هرگونه تنش و اضطراب دور باشد تا بتوانند به خوبي استراحت كنند. براي اين كه رابطه جنسي لذت بخشي را تجربه كنيد مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه شب زفاف مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: شب زفاف

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شب زفاف،
موضوع:
[ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۲۹:۴۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی