كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

فوايد استفاده از شير براي ترك

امروزه متخصصين؛ ترك اعتياد را فرايندي دو مرحله‌اي مي‌دانند كه سم‌زدايي و دوره پايداري پرهيز را شامل مي‌شود. در مرحله اول تمركز درمان تنها بر پاك شدن بدن از ماده مخدر است اما در مرحله بعدي با به بارگيري تكنيك‌هاي روانشناختي و استفاده از فرايند رواندرماني به بيمار كمك مي‌شود تا بتواند بر وسوسه‌هاي مصرف مجدد غلبه كند و دوره‌هاي عود كمتري را تجربه نمايد.

براي شروع روند ترك اعتياد متخصصان استفاده از برخي مواد غذايي كه خاصيت سم‌زدايي دارند را توصيه مي‌كنند تا بدن بيمار سريع‌تر اين دوره را پشت سر بگذارد و علائم ناخوشايند ناشي از ترك را كمتر تجربه كند. از جمله مفيدترين ماده غذايي كه براي ترك توصيه مي‌شود مي‌توان به شير اشاره كرد. ما در ادامه به فوايد شير و تأثيرات آن در روند ترك اعتياد اشاره كرده‌ايم. براي شناخت بيشتر در زمينه اعتياد كليك كنيد.

1. شير براي ترك اعتياد و خاصيت سم‌زدايي آن

شير به طور كلي از خاصيت سم‌زدايي برخوردار است چراكه پروتئين‌هاي موجود در آن به سموم متصل شده و به دفع آن‌ها كمك مي‌كنند. از همين رو است كه هنگام مواجهه با آلودگي شديد هوا و قرار گرفتن در برابر انواع ديگر سموم نيز مصرف شير توصيه مي‌شود. با اين تفاسير برخي از متخصصان بر اين باورند كه مصرف چند ليوان شير در روز مي‌تواند به سم‌زدايي بدن كمك نمايد.

2. كمك به بازسازي ارگان‌ها و بهبود عملكرد بدن

مصرف طولاني مدت مواد مخدر آسيب‌هاي بسياري را در بافت‌ها و اندام‌هاي بدن به بار مي‌آورد و موجب كاهش عملكرد دستگاه‌هاي مختلف نظير دستگاه گوارش و سيستم عصبي مي‌شود. باقي ماندن آثار اين آسيب‌ها مي‌تواند روند ترك اعتياد را با دشواري‌هاي بيشتري مواجه سازد. پروتئين يكي از مواد غذايي بسيار مهم جهت بازسازي و ترميم اين آسيب‌ها به شمار مي‌رود. از آنجايي كه شير يكي از غني‌ترين مواد غذايي پروتئيني است، مصرف آن به طور غير مستقيم مي‌تواند با ترك اعتياد در ارتباط باشد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

 

احتياط در مصرف شير براي ترك اعتياد

سيستم گوارش برخي افراد در هضم شير با مشكل مواجه مي‌شود و تحمل كمتري در برابر آن دارد. علاوه بر اين‌ها مصرف مواد مخدر خود با تضعيف گوارش مي‌تواند جذب اين ماده غذايي را با مشكلات بيشتري همراه كند. در اين شرايط خوردن شير را به چند وعده تقسيم كنيد تا مواد معدني موجود در آن عملكرد و تأثير بيشتري براي شما داشته باشند. به اين منظور بهتر است كه يك ليوان و نيم شير را در سه وعده مصرف كنيد تا با اين روش بالاترين ميزان جذب شير را داشته باشيد. اگر پس از مصرف شير دچار حالات بسيار ناخوشايندي نظير حالت تهوع، اسهال، استفراغ و دردهاي شكمي مي‌شويد علائم خود را با پزشك در ميان گذاشته و در مورد ادامه مصرف از او مشورت بگيريد.

 

سؤالات متداول درباره شير براي ترك اعتياد

– جز شير مواد غذايي ديگري نيز هستند كه به ترك اعتياد كمك كنند؟

بله، به طور كلي شما در اين دوره در حال بازسازي بدن خود هستيد و نياز به مواد مغذي بيشتري داريد. از جمله مفيدترين غذاهايي كه در اين دوران مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد مي‌توان به غذاهاي حاوي آنتي اكسيدان نظير سيب زميني و فلفل، مواد غذايي حاوي فيبر بالا و ويتامين‌هاي بيشتر مثل انواع ميوه و سبزيجات اشاره كرد. براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

– من در دوره ترك حالات خماري شديدي دارم و هيچ رژيم غذايي به كاهش علائم من كمك نمي‌كند چه كار كنم؟

بسيار اهميت دارد كه مراحل ترك خود را زير نظر يك متخصص پشت سر بگذاريد. امروزه روش‌هاي نويني در ترك اعتياد به كار مي‌رود كه به شما كمك مي‌كنند علائم ترك بسيار خفيفي داشته باشيد و راحت‌تر دوران سم‌زدايي را پشت سر بگذاريد. اين روش‌ها كه به طور كلي سم‌زدايي به كمك دارو شناخته مي‌شوند مواردي نظير متادون تراپي و ترك با بوپرورفين را شامل مي‌شوند.  جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد از خدمات مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

منبع: شير براي ترك اعتياد تا چه اندازه مي‌تواند مفيد واقع ‌شود؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۲۸:۴۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی