كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

رابطه جنسي قبل از ازدواج درست است يا غلط؟

درست بودن يا نبودن رابطه جنسي قبل ازدواج تحت تاثير عوامل بسيار مهمي همچون فرهنگ، سنت، مذهب، چارچوب و تربيت خانوادگي و غيره است. در كشور‌هاي غربي، برقراري رابطه جنسي قبل از ازدواج يك امر بسيار رايج و عادي است.

در صورتي كه در جوامع سنتي ديدگاه‌هاي منفي و محافظه كارانه‌اي نسبت به اين موضوع وجود دارد. به طور كلي تحقيقات نشان داده است كه افرادي كه براي برقراري رابطه جنسي تا زمان ازدواج صبر كرده‌اند، رابطه و ازدواج موفق تري داشته‌اند.

معايب رابطه جنسي قبل از ازدواج

برقراري رابطه جنسي قبل ازدواج معايب و مشكلاتي دارد كه بهتر است از آن‌ها آگاه باشيد. اين معايب عبارتند از:

1. از دست رفتن بكارت دختر

قضاوت خوب بودن يا نبودن يك دختر تنها بر مبناي باكره بودن، كار بسيار اشتباهي است. اما متاسفانه اين حقيقت جامعه ما است و باكره بودن دختر تا زمان ازدواج امر بسيار مهمي است. به طوري كه ممكن است حتي يك ازدواج را به هم بزند. در صورتي كه اين رابطه به هر دليلي به هم بخورد، دختر براي ازدواج بعدي خود با مشكل مواجه مي‌شود.

2. عدم تمايل پسر براي ازدواج

رابطه جنسي در دوران دوستي بسيار جذاب است اما اين جذابيت تداوم ندارد. معمولا دختران پس از رابطه جنسي بر اين باور هستند كه تمام وجودشان را در اختيار عشقشان گذاشته‌اند اما پسران فكر مي‌كنند كه رابطه جنسي هم بخشي از دوستي بوده است و پس از مدتي جذابيت دوستي برايشان از بين مي‌رود. زيرا كه تمام خواسته‌هايشان از يك رابطه مهيا شده‌است و ديگر لزومي به ازدواج نمي‌بينند.

3. از بين رفتن اعتماد

تحقيقات نشان داده است كه  در جامعه ايران، پس از رابطه جنسي اعتماد پسر به دختر كم مي‌شود و ديگرا او را متعهد به رابطه نمي‌داند. اكثر پسران ترجيح مي‌دهند براي ازدواج كسي را انتخاب كنند كه قبل از ازدواج با هيچ كس (حتي خودشان) رابطه جنسي نداشته باشد.

4. رابطه جنسي قبل از ازدواج | بارداري ناخواسته

يكي از جدي‌ترين مشكلاتي كه در روابط جنسي قبل از ازدواج به وجود مي‌آيد، امكان باردار شدن ناخواسته دختر است. باردار شدن دختر قبل از ازدواج در كشور ايران يك امر كاملا پذيرفته نشده است و ديدگاه‌ افراد نسبت به آن بسيار منفي است.

به همين دليل اكثر دختران مجبور به سقط جنين قبل از ازدواج مي‌شوند. در حالتي ديگر دختر و پسري كه هيچ تفاهمي با هم ندارند به خاطر حاملگي دختر و بدون شناخت كافي از يكديگر مجبور به ازدواج مي‌شوند. در اين شرايط مشكلان فراواني بعد از ازدواج و در رابطه زوجين بروز مي‌كند.

5. بيماري‌هاي مقاربتي

امكان مبتلا شدن به بيماري‌هاي مقاربتي، از طريق رابطه جنسي قبل از ازدواج بسيار بيشتر است. چرا كه  افراد شناخت كافي از هم ندارند و نمي‌دانند كه فرد مقابل به بيماري خاصي مبتلا هست يا خير. از طرفي اين امكان وجود دارد كه آن فرد روابط جنسي ديگري داشته باشد و از طريق آن‌ها به بيماري‌هاي مقاربتي مبتلا شده باشد.

6. تأثير منفي بر رابطه زناشويي

معمولا رابطه جنسي براي دختران نقطه آخر يك رابطه است و نشان دهنده علاقه بسيار زياد آن‌ها به فرد مقابل شان مي‌باشد. حال اگر دختر به هر دليلي نتواند با آن فرد ازدواج كند بعد‌ها در ازدواج خود با مشكل مواجه مي‌شود. از طرفي بكارت خود را از دست داده است و اين ممكن است براي همسر او پذيرفته شده نباشد.

از طرف ديگر فكر و ذهن او همواره در پي عشق سابق خود مي‌باشد و حتي ممكن است در لحظات عاشقانه با همسرش نيز، به عشق سابقش فكر كند. در حالي كه اگر رابطه جنسي برقرار نمي‌شد، عاطفه كم‌تري شكل مي‌گرفت و فراموشي رابطه نيز سريع‌تر و راحت‌تر انجام مي‌شد.

موكول كردن رابطه جنسي به بعد ازدواج چه فوايدي دارد؟

رابطه جنسي قبل از ازدواج باعث مي‌شود روابط افراد در رابطه تحت شعاع قرار بگيرد و امكان شناخت كافي از بين مي‌رود. حال اگر دو نفر رابطه جنسي شان را به بعد ازدواج موكول كنند، مي‌توانند با تمركز كافي به شناخت هم بپردازند و رابطه عاطفي شان را تقويت كنند. در صورتي كه دو نفر رابطه جنسي نداشته باشند، اگر تشخيص دهند كه اين رابطه ناسالم است و مناسب هم نيستند به راحتي مي‌توانند رابطه را تمام كنند.

همچنين معمولا خانواده‌هاي دو طرف ترجيح مي‌دهند كه فرزندان شان با كسي رابطه جنسي نداشته باشند و اگر متوجه اين موضوع بشوند، بسيار نگران مي‌شوند و حتي بعد از ازدواج نيز همسر فرزندشان را به راحتي قبول نمي‌كنند. حال با تمام اين گفته‌ها، انتخاب و تصميم گيري به عهده شما مي‌باشد. براي اينكه از نگراني و بلاتكليفي رها شويد مي‌توانيد از يك مشاور كمك بگيريد. در اين زمينه مي‌توانيد از خدمات مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه جنسي قبل از ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: رابطه جنسي قبل از ازدواج چه تاثيرات و پيامدهايي دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۶:۳۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی