كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تعريف حشيش

حشيش ماده‌اي است كه از شيره شاه دانه به دست مي‌آيد. اين گياه با ماري‌جوانا هم خانواده است با اين تفاوت كه ماري‌جوانا از برگ و گل خشك شده گياه شاه دانه به دست مي‌آيد. حشيش با نام‌هاي ديگر از جمله بنگ، سيگاري، پنير، كره و سره شناخته شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرد. حشيش روي مغز فرد تأثير مي‌گذارد و باعث ايجاد احساس نشئگي، لذت و شادي كوتاه مدت در فرد مي‌گردد. براي كسب اطلاعات در زمينه ترك حشيش كليك كنيد.

چگونه تشخيص مي‌دهند كه فردي حشيش مصرف كرده است؟

فردي كه حشيش مصرف كرده است علائم ظاهري زيادي از جمله خنده‌هاي بي دليل، قرمزي چشم، تغيير در خلق و خو، خواب آلودگي، استرس و نگراني و… دارد. از اين رو اگر اين علائم را در فرد مشاهده كرديد، به او برچسب معتاد بودن را نزنيد. شايد فردي بيمار است و اين بخشي از علائم بيماري‌اش است. براي اينك مشخص شود كه فرد واقعاً به حشيش معتاد است بايد تست اعتياد به حشيش روي آن انجام شود كه اين مهم نيز با خواسته خود فرد است و نبايد با اجبار و يا به صورت غافلگير كننده صورت بگيرد.

تست اعتياد به حشيش

تست هاي اعتياد به حشيش نشان مي‌دهد كه فرد به اين ماده مخدر معتاد است يا خير. تست اعتياد به حشيش قبل از ازدواج و يا استخدام هم صورت مي‌گيرد اما با جديت كمتري نسبت به ساير مواد مخدرها مورد بررسي قرار مي‌گيرد. از اين رو اگر احساس كرديد و يا مواد را در منزل پيدا كرديد كه فرزندتان و يا يكي از نزديكانتان حشيش مصرف مي‌كند بايد با مراجعه به روانشناس و پزشك متخصص اين موضوع را پيگيري كنيد. به خصوص قبل از ازدواج اين مهم بايد مورد توجه زوجين قرار بگيرد.

روش‌ انجام تست اعتياد به حشيش

تست حشيش آزمايش بررسي تتراهيدروكانابيتنول در ادرار شخص است. تشخيص اعتياد به حشيش، گل، ويد، ماريجوانا، علف و بنگ كه همگي از يك نوع ماده تأثيرگذار هستند، با رپيد انجام مي‌شود. اين تست با نمونه‌گيري از ادرار فرد مورد بررسي قرار مي‌گيرد. ماده اصلي در اين خانواده THC است از اين رو در نمونه ادرار اين مورد با دقت بيشتري در تست نواري مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

تست نواري در تشخيص اعتياد چگونه عمل مي‌كند

براي تشخيص اعتياد به حشيش، از كيت‌هاي تست‌ مي‌توان استفاده كرد. وجود آنتي بادي مونوكلونال عليه ماده قابل‌‌‌ سنجش اساس تشخيص اين تست‌ها است. براي مثال در تشخيص مرفين از آنتي بادي مونوكلونال اين ماده استفاده مي‌شود. اگر در نمونه ادرار فرد مورفين يا متابوليت‌هاي آن وجود داشته باشد به سمت بالا حركت كرده و با آنتي بادي موجود پيوند يا باند مي‌شود. در چنين حالتي خط رنگي در نوار تست ديده نمي‌شود كه به معناي مثبت بودن تست است، خط ديگري در تست وجود دارد كه خط كنترل ناميده مي‌شود و بايد در تمام حالت‌ها ديده شود.

تست اعتياد به حشيش | نحوه خواندن كيت حشيش

1- اگر يك خط بنفش در بالاي كيت مشاهده كرديد يعني نتيجه آزمايش مثبت است و ماده حشيش يا همان THC در بدن فرد وجود دارد.

2- اگر دو خط بنفش در بالاي كيت به وجود بيايد يعني نتيجه آزمايش منفي است و فرد از ماده خطرناك THC پاك است.

3- ممكن است يك خط بنفش پررنگ در بالاي كيت حشيش و يك خط بنفش پررنگ در پايين كيت حشيش مشاهده گردد. اين نشان از اين دارد كه THC در ادرار فرد وجود دارد اما ميزان آن كم و اندك است. در واقع مقدار THC به اندازه‌اي نيست كه بتوان گفت فرد اعتياد به حشيش دارد.

4- ممكن است هيچ خطي روي كيت حشيش مشاهده نگردد. همچنين ممكن است تنها در پايين كيت يك خط رنگي مشاهده شود. اين يعني روش آزمايش اشتباه است و يا اشكالي در كار به وجود آمده است. مي‌توان دوباره آزمايش را تكرار نمود.

انجام تست در هر زمان

برخي افراد تصور مي‌كنند كه تست بايد در زمان مشخص و در ساعات دقيقي از شبانه‌روز انجام گيرد اما هيچ تفاوتي ندارد كه شما چه زماني را براي انجام آزمايش تست نواري اعتياد به حشيش مشخص كنيد. از اين رو حتي اگر نمونه گرفته شده در دماي ۲ تا ۸ درجه سانتي‌گراد نگهداري شود تا ۴۸ ساعت بعد نيز مي‌توان تست را انجام داد كه در اين صورت بايد نمونه فريز شود و بعد از يخ زدايي تست انجام گيرد.

مدت زمان باقي ماندن حشيش در بدن

بسته به ويژگي‌هاي بدني فرد، معمولاً علائم و نشانه‌هاي مصرف حشيش در فرد ظاهر مي‌شود. در برخي از مواقع 2 تا 3 ساعت و در برخي از افراد تا 10 روز اثرات آن در بدن فرد باقي مي‌ماند. اگر فردي مدت طولاني‌ حشيش را استفاده كرده باشد احتمال اينكه تا يك ماه مواد در بدنش باقي بماند وجود دارد.

چگونه تست حشيش منفي مي‌شود؟

برخي از افراد مي‌خواهند كه جواب آزمايش‌شان تغيير كند. اين مواد در صورتي كه مدت زماني كوتاهي استفاده نشود به مرور از بدن فرد خارج مي‌شود. اما افراد با استفاده قرص ب 2 سعي مي‌كنند كه جواب آزمايش خود را منفي كنند. از طرف ديگر مصرف آبليمو و يا قرص‌هاي ضد بارداري نيز مي‌توانند جواب آزمايش را منفي كنند. البته در صورتي كه آزمايش فرد مشكوك باشد با انجام مجدد و يا انجام تست‌هاي تكميلي دستكاري آن مشخص خواهد شد.

سخن آخر

بيشتر خانواده‌ها نگران سلامتي فرزندان خود هستند. با توجه به اينكه حشيش در بين جوانان عموميت زيادي دارد، اين حساسيت را دو چندان مي‌كند. از اين رو اگر جواني در خانواده داريد كه به اين ماده اعتياد دارد و يا نگران خواستگاران دختر خود هستيد، تست اعتياد مي‌تواند اين مهم را بررسي كند كه آيا فرد معتاد است و يا خير. البته بايد با خواست واقعي خود فرد صورت گيرد و هرگز از روي ظاهر كسي قضاوت نكنيد كه او معتاد است. در اين زمينه براي اتخاذ بهترين راه حل بايد از روانشناسان خبره كمك بگيريد.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

سؤالات متداول در خصوص تست اعتياد به حشيش

آيا مصرف قرص ب 2 مي‌تواند منجر به ترك حشيش شود؟

اين قرص‌ها بايد زير نظر پزشك آن هم در مراكز ترك اعتياد تجويز شود. اگر شما خودسرانه از اين دارو استفاده كنيد به آن معتاد مي‌شويد. از طرف ديگر اگر ناگهاني نيز آن را كنار بگذاريد، ممكن است جان خود را از دست بدهيد.

آيا حشيش خاصيت توهم زايي را دارد؟

تأثير حشيش، ناشي از تتراهيدروكانابينول (THC) است كه يك توهم‌زاي طبيعي به‌ شمار مي‌رود.

براي دريافت مشاوره در زمينه تست اعتياد به حشيش مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: تست اعتياد به حشيش 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست اعتياد به حشيش،
موضوع:
[ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۴۵:۵۲ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی