كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

مراحل، اهداف و نتايج مورد نظر در مشاوره ازدواج

مشاوره‌ي ازدواج مراحل مختلفي دارد كه شامل مشاوره‌ي قبل از ازدواج و مشاوره‌ي بعد از ازدواج مي‌شود. هدف مشاوره قبل از ازدواج بررسي ميزان آمادگي هر دو طرف براي ازدواج، ارزيابي و بررسي ميزان هماهنگي دختر و پسر، تحكيم پايه‌هاي ازدواج، شناخت بيشتر شخصيت و اخلاق يكديگر، جلوگيري از بروز چالش‌ها و اختلاف نظرها است. بعد از ازدواج نيز ممكن است زوجين با يكديگر اختلاف نظرهايي هايي داشته باشند و به مشكل بخورند،‌ اما وقتي براي مشاوره اقدام كنند مي‌توانند اين چالش‌ها را حل كنند و با يكديگر كنار بيايند.

مهم‌ترين نكاتي كه در مشاوره‌ي ازدواج مي‌آموزيد شامل شناخت حساسيت‌هاي همسرتان و خودتان نسبت به مسائل مختلف، شناخت واكنش يكديگر در برابر خشم و ناراحتي، ميزان مسئوليت پذيري در برابر مسائل مختلف زندگي، داشتن نگاه مثبت نسبت به يكديگر و ساير جنبه هاست.

چرا مشاوره‌ي ازدواج از اهميت بالايي برخوردار است؟

يكي از دلايلي كه امروزه آمار طلاق بالا رفته است، عدم آشنايي زوجين نسبت به انتظارات و توقعات يكديگر در زمان قبل از ازدواج است. از ديگر علل اهميت مشاوره ازدواج مي توان به موارد زير اشاره كرد.

 _ موجب شناخت زوجين از يكديگر مي‌شود

_ مي‌توانند نقاط قوت و ضعف يكديگر را بشناسند

_ آگاهي زوجين را نسبت به بسياري از مسائل بالا مي‌برد

_ باعث جلوگيري از بروز مشكل مي‌شود

بهتر است زوجين قبل از ازدواج بسياري از مسائل را روشن كنند. آن ها تا زماني كه با يك فرد متخصص در زمينه‌ي ازدواج صحبت نكنند، نمي‌توانند نسبت به برخي از مسائل آگاهي پيدا كنند.

ازدواجي موفقيت آميز است كه زوجين در زمينه‌هاي اقتصادي، مذهبي، اخلاقي، سطح اجتماعي و خانوادگي، فرهنگي و بسياري از مسائل ديگر نزديك به هم باشند و اگر در هر كدام از اين زمينه‌ها اختلافات زياد باشد، ازدواج موفقيت آميزي شكل نخواهد گرفت. اغلب شرايط به گونه‌اي است كه اختلافات در ابتدا اصلا مشكل ساز نيستند؛ بنابراين بايد توسط مشاور بررسي شود تا بتوان به خوبي تصميم گيري كرد.

ويژگي‌هاي مشاوره‌ي خوب براي ازدواج

يكي از مهم‌ترين مسائلي كه قابل توجه است، انتخاب مشاور متخصص و باتجربه در اين زمينه است و مشاوره‌اي نتيجه بخش است كه نكاتي را رعايت كند. رازداري و قابل اعتماد بودن يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي است كه يك مشاور خوب بايد داشته باشد، زيرا در اين صورت مي‌توان با اطمينان كامل صحبت كرد و آزادانه نظرات خود را بيان كرد.

جلسه مشاوره ازدواج چطور به شما كمك مي كند؟

مشاور سعي مي‌كند تا ارتباط مناسبي با مراجع خود داشته باشد و با همفكري همديگر مسائل را بررسي كنند و به نتيجه برسند. داشتن تجربه و تخصص از ويژگي‌هاي ديگر يك مشاور خوب است و باعث نتيجه‌بخش بودن روند مصاحبه مي‌شود. كاري كه مشاور ازدواج مي كند به شرح زير است؛ 

_ فضايي باز ايجاد مي كند تا هر دو طرف بتوانند خواسته هاي خود آگاه و ناخودآگاه شان را بشناسند

_ هر دو طرف فرصت كافي براي گفتگو پيدا خواهند كرد

_ به مسائلي كه از نظر هر دو  دور مانده پرداخته مي شود

_ از نقص هاي خود اطلاع پيدا كرده و درك مي كنند كه ازدواج راهي براي پوشاندن اين نقص ها نيست

_ مشاور كمك مي كند تا در مورد بسياري از مسائل به توافق برسيد تا در آينده به مشكل برنخوريد

چرا مشاوره‌ي ازدواج بايد دريافت شود

امروزه به دليل عدم آگاهي و شناخت كامل، ازدواج‌هاي ناموفقي صورت مي‌گيرد كه منجر به شكست مي‌شود. به همين دليل براي اينكه بتوانيد به صورت كاملا تخصصي، شخصي كه قصد ازدواج با او را داريد بشناسيد، توصيه مي‌شود از خدمات مشاوره‌اي استفاده كنيد تا علاوه بر خارج شدن از سردرگمي، مي‌توانيد با آگاهي كامل براي ازدواج اقدام كنيد و ازدواج موفقيت آميزي داشته باشيد. همچنين اگر شرايط زندگي‌تان به گونه‌اي است كه امكان دسترسي به مشاوره‌ي حضوري را نداريد، مي‌توانيد در هر زمان كه مايل بوديد به صورت تلفني براي دريافت مشاوره اقدام كنيد و از راهكارهاي روانشناسان كانون مشاوران استفاده كنيد.

مركز مشاوره‌ي كانون مشاوران

براي اينكه بتوانيد با مشاورين متخصص و مجرب در ارتباط باشيد، مي‌توانيد از طريق مركز كانون مشاوران براي دريافت مشاوره اقدام كنيد. يكي از مزيت‌هاي اين مركز اين است كه علاوه بر دريافت مشاوره‌ي حضوري، مي‌توانيد به صورت غيرحضوري و تلفني با روان‌شناسان مركز ارتباط برقرار كنيد. اين مركز مشاوره به دليل برخورداري از بهترين و مجرب‌ترين روان‌شناسان و مشاوران، مي‌تواند خدمات مشاوره‌اي باكيفيت بالايي ارائه دهند و شما را از سردرگمي و نگراني در رابطه با موضوع ازدواجتان خارج كنند و بهترين راهكارها را براي شما بازگو كنند.

سوالات متداول

مشاوره‌هاي ازدواج چه چيزايي رو بررسي مي كنن؟ چه سوالاتي مي پرسن؟ معياراشون چيه كه بگن دو نفر به درد هم نمي خورن؟

مشاوره‌هايي كه قبل و بعد از ازدواج انجام مي‌شود، موضوعات مختلفي مثل ميزان تناسب و هماهنگي از لحاظ مالي، عقيدتي، شخصيتي، خانوادگي و بسياري از مسائل ديگر كه در ازدواج مهم هستند مطرح مي‌شود.

از طريق مصاحبه و گاهي انجام تست‌هاي مرتبط، معيارهايي مثل اخلاقيات، حساسيت نسبت به مسائل مخالف، شكاك بودن طرف مقابل و… را بررسي مي‌كنند و در صورتي كه در اين موارد با يكديگر تضاد و تعارض داشته باشيد، شما را راهنمايي مي‌كنند تا در رابطه با ازدواج خود بيشتر فكر كنيد و تصميم درستي بگيريد.

مشاوره فرديه يا دونفره؟ هر كدوم چطوره؟ مشاورا چقدر قابل اعتماد هستن كه چيزايي كه بهشون ميگي رو پيش پارتنرت بازگو نكنن؟

معمولا فرايند مشاوره ابتدا به صورت فردي است و سپس به صورت دو نفره مي‌باشد. اما در مشاوره‌ي تلفني مشاور به صورت فردي با هركدام از نامزدهاي ازدواج صحبت مي‌كند سپس نظر خود را در رابطه با ازدواج شما مطرح مي‌كند.

يكي از اصول مشاوره‌ي موفق حفظ رازداري است و مي‌توانيد با اطمينان كامل با مشاور خود صحبت كنيد و اگر تمايل نداريد طرف مقابلتان از موضوعي باخبر شود، مي‌توانيد مشاور خود را در جريان بگذاريد.

مشاوره قبل از ازدواج چه قدر ميتونه مفيد باشه ؟

مشاوره‌ي قبل از ازدواج باعث مي‌شود تا نسبت به بسياري از مسائل در رابطه با طرف مقابلتان آگاهي پيدا كنيد و اگر از نظر برخي از مسائل با يكديگر ناسازگار بوديد، بتوانيد آن را قبل از ازدواج حل كنيد. همچنين مشاوره‌ي قبل از ازدواج به صورت كلي باعث مي‌شود تا به صورت كلي با ديد بازتري ازدواج كنيد و ازدواج موفق‌تري داشته باشيد و به صورت عقلاني تصميم گيري كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره ازدواج،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۳۹:۵۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی