كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

مشاوره جنسي چيست؟

مشاوره جنسي به اين صورت است كه فرد به روانشناس مراجعه كرده و مشكل جنسي خود را با او در ميان مي‌گذارد و يا در رابطه با نحوه ارتباط جنسي بهتر كمك مي‌خواهد. مشاوره جنسي يكي از مهم ترين مسائل قبل از ازدواج است و لازم است كه زوجين قبل ازدواج از مشاوره جنسي كمك بگيرند تا بعد از ازدواج با مشكل مواجه نشوند. متاسفانه بسياري از زوجين مشاوره جنسي را لازم نمي‌بينند و به آن توجهي نمي‌كنند. اما ممكن است كه پس از ازدواج دچار مشكل شوند چرا كه مسائل جنسي يك امر غريزي و بسيار مهم هستند كه بر تمام ابعاد زندگي مشترك تاثير مي‌گذارند. روانشناسان كانون مشاوران افراد متخصصي هستند كه براي كمك به شما آموزش ديده اند. پس مي‌توانيد بدون هيچ گونه خجالتي مشكلات خود را بيان كنيد تا شما را ياري كنند.

چرا مشاوره جنسي از اهميت زيادي برخوردار است؟

رابطه جنسي يكي از نيازهاي بسيار مهم انسان هاست، اما متاسفانه بسياري از افراد به كيفيت آن توجهي نمي‌كنند به طوري كه در سال هاي اخير، مشكلات جنسي به يكي از مهم ترين دلايل طلاق تبديل شده است. مشاوره جنسي باعث مي‌شود كه بتوان آسيب هاي رابطه جنسي را شناسايي و از آن ها جلوگيري كرد. آگاهي از مسائل جنسي، تا حد زيادي به پيشگيري و درمان مشكلات جنسي كمك مي‌كند چرا كه بسياري از مشكلات، زماني به وجود مي‌آيند كه زوجين از از مسائل جنسي آگاهي كامل ندارند و يا ناتواني جنسي دارند و نمي‌توانند همسر خود را به اوج لذت جنسي برسانند. مشاوره جنسي اين آگاهي را در زوجين ايجاد مي‌كند.

مشاوره جنسي در چه زمينه هايي فعاليت مي‌كند؟

به طور كلي، هر مشكلي كه باعث بي قراري جنسي شما شده باشد، در حوزه فعاليت مشاوره جنسي قرار مي‌گيرد. برخي از اين موراد عبارتند از:

_ نارضايتي جنسي يكي از زوجين يا هر دو آن‌ها

_ سرد مزاجي جنسي

_ ناآگاهي از نحوه شروع رابطه جنسي و معاشقه

_ ناتواني ها و اختلالات جنسي

_ هم جنس گرايي

_ تنوع طلبي جنسي

_ تجاوز جنسي

_ و….

موارد فوق، از بيشترين مشكلاتي است كه زوجين با آن مواجه مي‌شوند. توصيه مي‌شود كه در صورت بروز اين مشكلات، آن را جدي گرفته و از مشاوره جنسي كمك بگيريد. چرا كه در غير اين صورت به تدريج با مشكلات جدي در زندگي مشترك مواجه مي‌شويد.

درمانگر جنسي چه وظيفه اي دارد؟

درمانگر جنسي به افراد كمك مي‌كند كه اعتماد به نفس لازم براي مهارت ها و توانايي هاي جنسي را به دست آورند. همچنين به شما نشان مي‌دهد كه رابطه جنسي فراتر از ارتباط فيزيكي است و لازم است كه روان نيز آمادگي داشته باشد. همينطور درمانگر جنسي به افراد كمك مي‌كند كه استرس و اضطراب خود را در هنگام رابطه جنسي مديريت كنند.

بسياري از افراد، تمايلات و احساسات جنسي خود را به خوبي نمي‌شناسند و به همين دليل دچار تعارض مي‌شوند. درمانگر جنسي كمك مي‌كند كه احساسات و تمايلات جنسي خود را به خوبي بشناسيد و تعارض هاي خود را حل كنيد.

تجربه منفي؛ بزرگ ترين بحران رابطه جنسي

در برخي مواقع ارتباط جنسي به يك مساله ناراحت كننده براي افراد تبديل مي‌شود. چرا كه ممكن است برخي از اشخاص در دوران كودكي يا حتي بزرگسالي مورد سو استفاده جنسي قرار گرفته باشند و به همين دليل نسبت به رابطه جنسي نگرش منفي دارند و از آن مي‌ترسند. برخي از افراد نيز در اولين تجربه رابطه جنسي خود با همسرشان با مشكل مواجه شده اند و ديگر نمي‌توانند آن خاطره منفي را فراموش كنند. اين افراد از رابطه جنسي لذت نمي‌برند و حتي برايشان به يك عذاب شبيه است. مشاوره جنسي به اين افراد كمك مي‌كنند كه بتوانند تجربه منفي خود را فراموش كنند و از رابطه جنسي لذت ببرند.

سوالات متداول مشاوره جنسي

چه زماني بهتر است كه از مشاوره جنسي استفاده كنم؟

مشاوره جنسي هم به حل مشكلات و ناتواني هاي جنسي مي‌پردازد و هم در زمينه آموزش رابطه جنسي فعاليت مي‌كند. توصيه مي‌شود كه زوجين قبل از ازدواج از مشاوره جنسي كمك بگيرند تا از مشكلات پيشگيري كنند اما مشاوره، پس از بروز مشكل نيز به كاهش آسيب هاي آن كمك مي‌كند.

از صحبت در مورد مشكلات جنسي با روانشناس خجالت مي‌كشم

روانشناسان افراد متخصصي هستند كه آموزش ديده اند تا مشكلات شما را بشنوند و به حل آن ها كمك كنند. مشكلات جنسي نيز همچون مشكلات پزشكي يك مساله عادي هستند كه بايد براي درمان آن ها اقدام كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل جنسي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع:مشاوره جنسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره جنسي،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۴۳:۳۰ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی