كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

بعد از خيانت همسر چه كنيم؟

ازدواج به معني تعهد وپذيرش مسئوليت هايي در زندگي مشترك و نسبت به خانواده است. از مهم ترين تعهدات در زندگي مشترك، وفاداري و پايبند بودن به همسر مي‌باشد. شكستن اين عهد كاري  كوچك نبوده و نبايد آن را ناديده گرفت. چرا كه مي تواند موجب بدتر شدن شرايط بشود. اما واكنش آني و بدون فكر (از رو احساس) نيز كمكي به شما نخواهد كرد؛ پس بايد به دنبال راه چاره اي منطقي بود. روانشناسان براي آن كه بتوانند به چنين خانواده اي كمك بكنند، ابتدا به دنبال علل خيانت مي گردند. به اين طريق طرفيت سهم خود را در مشكل درك كرده و بهتر مي توانند در مورد آن تصميم بگيرند. 

چه كسي در رابطه بايد بيشتر مراقب باشد؟

از آن جا كه در جوامع امروزي شاهد خيانت زنان نيز هستيم، هر دو جنس موظفند در مورد رابطه خود حساسيت بيشتري نشان داده و براي حفظ اصول خانواده تلاش بيشتري بكنند (توجه داشته باشيد كه اين به معناي تاييد رفتار هيچ يك از طرفين نيست). خيانت اغلب به معناي هوس باز بودن فرد تلقي مي شود، اما اگر دقيق تر به آن بنگريم در واقع فرد از خيانت به عنوان راهي براي رسيدن به آرزوهاي دست نيافته يا فرار از چيزي استفاده مي كند؛ تا به نوعي آرامش دروني برسد. 

دلايل خيانت همسر

همانطور كه گفته شد براي حل موضوع خيانت (پيشگيري و يا درمان) بايد دلايل آن را پيدا كنيم. هر كس براي خيانت خود دلايل مختلفي دارد كه براي پي بردن به آن ها حتما بايد با مشاور خانواده موضوع در ميان گذاشته شود؛ اما به طور كلي چند دليل عمده براي خيانت وجود دارد كه عبارتند از:

فقر و مشكلات اقتصادي

يكي از مهم ترين دلايل خيانت مخصوصا در خانم ها، دلايل اقتصادي و فقر همسر است. به همين دليل به آقايان توصيه مي‌شود كه در شرايطي اقدام به ازدواج كنند كه توان تامين نيازهاي اوليه زندگي را داشته باشند. البته منظور اين نيست كه فقط افراد پولدار حق ازدواج دارند، بلكه منظور اين است كه بهترين زمان براي ازدواج وقتي است كه مرد به حداقل توانايي مالي رسيده باشد يا همسري برگزيند كه بتواند او را در اين وضعيت همراهي كند.

استفاده نادرست از شبكه هاي اجتماعي

شبكه هاي اجتماعي يك محدوده غير قابل كنترل و گسترده هستند كه افراد مي‌توانند به راحتي با اشخاص ديگر ارتباط برقرار كنند. در شرايطي كه فرد مستعد خيانت است و شرايط آن را دارد، به راحتي از طريق شبكه هاي اجتماعي وارد رابطه با اشخاص ديگر مي‌شود. به زوجين توصيه مي‌شود كه براي يكديگر وقت بگذارند و اجازه ندهند كه همسرشان اوقات فراغت خود را بيش از حد در شبكه هاي اجتماعي صرف كند.

تربيت نادرست خانوادگي

اصول اخلاقي و پايبندي به خانواده، امري است كه از كودكي و در اثر تربيت خانواده در افراد نهادينه مي‌شود. كودكاني كه والديني خيانت كار داشته اند، راحت تر از ديگران به همسر و خانواده خود خيانت مي‌كنند. پس چنين فردي داراي طرحواره هايي است كه خيانت را چندان رفتاري بد نمي داند، در اين شرايط مداخله روانشناس به زوجين كمك مي كند تا فرد تغييرات لازم را در خود ايجاد نمايد.

ازدواج اجباري و عدم وجود عشق در زندگي

امروزه آمار ازدواج هاي اجباري نسبت به گذشته كاهش يافته است اما هنوز وجود دارد. ازدواج اجباري مشكلات زيادي با خود به همراه دارد كه يكي از آن ها خيانت است. به والدين توصيه مي‌شود كه از اجبار فرزندان شان به ازدواج خودداري كرده چرا كه اين كار عواقب و پيامدهاي جدي با خود به همراه دارد. البته ازدواج اجباري اشكال ديگري نيز به خود گرفته است، براي مثال دختري كه به خاطر نياز مالي و رسيدن به رفاه ازدواج مي كند، به نوعي رضايت دروني براي اين ازدواج ندارد.

نشانه هاي خيانت همسر

شناخت نشانه هاي خيانت همسر به شما كمك مي كند تا بتوانيد پيش از آن كه مشكل پيچيده تر شود به دنبال راه حل باشيد. برخي از اين نشانه ها در همسرتان به صورت زير بروز پيدا مي كند.

_فاصله عاطفي تان بيشتر مي‌شود و همسرتان تمايلي براي بهبود اين شرايط نشان نمي‌دهد.

_زمان هاي كه با يكديگر مي‌گذرانديد كاهش مي‌بايد.

_كمتر از قبل با شما صحبت مي‌كند و رازها و امور روزانه خود را به شما نمي‌گويد.

_بيشتر از گذشته به خود مي‌رسد و شما متوجه مي‌شويد كه اين آراستگي براي شما نيست.

_بيش از گذشته شما را تشويق مي‌كند كه با دوستان خود وقت بگذرانيد.

_براي كاهش عذاب وجدان خود، بيشتر از گذشته و به صورت افراطي به شما محبت مي‌كند.

_به شما جواب نمي‌دهد و توضيحي نمي‌دهد اما مي‌خواهد كه از تمام كارها و برنامه هاي شما اطلاع داشته باشد.

_نسبت به گذشته بيشتر با موبايل خود مشغول است.

_براي عشق بازي و معاشقه پيش قدم نمي‌شود و ميل جنسي اش نسبت به گذشته كاهش مي‌يابد.

نكته: توجه داشته باشيد كه نشانه هاي ذكر شده، دليل قطعي بر خيانت نيست. پس با مشاهده تنها چند مورد از موارد فوق، همسر خود را محكوم به خيانت نكنيد. براي تشخيص قطعي، با روانشناس مشورت كنيد.

بخشيدن يا برخورد با خيانت همسر 

حال كه از خيانت همسر خود آگاه شده ايد، بايد بيشتر مراقب رفتار خود باشيد. در مرحله اول توصيه مي‌شود كه با يك روانشناس صحبت كنيد. روانشناس به شما كمك مي‌كند كه از دلايل خيانت همسر خود مطمئن شده و در صورت امكان راهكارهايي براي بازگشت به زندگي در اختيارتان مي‌گذارد. از صحبت با اطرافيان خودداري كنيد چرا كه دخالت نزديكان شرايط را جدي تر مي‌كند.

مركز كانون مشاوران به شما اين امكان را مي دهد تا بتوانيد در كمترين زمان با متخصصان در ارتباط باشيد به اين صورت در زمان مواجهه با خيانت همسرتان مي توانيد پيش از انجام رفتاري هيجاني از مشاوره و همراهي متخصصان بهره مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خيانت همسر مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع:خيانت همسر

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خيانت همسر،
موضوع:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۱۰:۱۱ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی