كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

اھميت افزايش اعتماد به نفس در زندگي

اعتماد به نفس فوايدي را براي شما در زندگي به همراه دارد و تقويت آن براي پيشبرد اهداف و رسيدن به خواسته‌ها ضروري است. در ادامه به موارد مهمي از اهميت اعتماد به نفس در زندگي اشاره كرده‌ايم:

1. اعتماد به نفس و جذابيت

ممكن است اشخاصي را ببينيد كه چھره زيبايي دارند اما نمي‌توانند كسي را جذب خودشان بكنند. در مقابل آن‌ھا اشخاصي ھستند كه چھره جذابي ندارند اما به راحتي ديگران را نسبت به خود علاقه‌مند مي‌كنند. دليل اين موضوع عدم وجود اعتماد به نفس در اولي و اعتماد به نفس بالا در دومي است. پس اھميت دارد براي اين كه جذاب به نظر بياييد اعتماد به نفس خود را افزايش دهيد.

2. افزايش اعتماد به نفس | موفقيت شغلي

افرادي كه در كار و شغل خود اعتماد به نفس كافي دارند موفقيت بيشتري نسبت به بقيه كسب مي‌كنند و مي‌توانند موقعيت‌ھاي شغلي بھتري را به دست آورند. اھميت دارد كه براي افزايش موقعيت‌ھاي شغلي خود تلاش كنيد و اعتماد به نفس خود را افزايش دھيد.

3. روابط اجتماعي بھتر

انسان موجودي اجتماعي است و به طور فطري تمايل به ارتباط با ديگران دارد. اگر فردي خجالتي باشيد و نتوانيد با اطرافيان ارتباط برقرار كنيد، در واقع بخشي از نيازهاي خود را ناديده گرفته و ممكن است دچار بحران‌هايي همچون افسردگي و يا انزوا شويد. پس براي داشتن ارتباط اجتماعي و حضوري موثر در جامعه بھتر است اعتماد به نفس خود را افزايش دهيد.

چگونه اعتماد به نفس خود را افزايش دھيم؟

در ادامه برخي از روش‌هاي مؤثر جهت تقويت خودباوري را نام برده‌ايم. با تمرين و تكرار مي‌توانيد اين مهارت را در خود تقويت كنيد. براي رسيدن به نتيجه بهتر از مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران خدمات روانشناختي دريافت كنيد.

1. مقايسه را كنار بگذاريد

ھر شخصي استعداد و توانمندي‌ھاي خودش را دارد و قرار نيست ھمه در ھمه چيز عالي و خوب باشند، پس اين را قبول كنيد كه شما نيز توانايي‌هاي مخصوص به خود را داريد و مي‌توانيد استعدادهاي خود را كشف كنيد. مقايسه نكنيد و فقط به دنبال استعدادتان برويد.

2. افزايش اعتماد به نفس | خودتان را دوست بداريد

اولين كسي كه بايد شما را دوست داشته باشد و به شما عشق بوزرد خودتان ھستيد. تا شما خودتان را دوست نداشته باشيد ھيچ كس نمي‌تواند به شما علاقه داشته باشد و آن را به  شما نشان دھد. پس اگر انتظار پذيرفته شدن را داريد پس اول خودتان را با تمام كاستي‌ها و اشتباهات بپذيريد.

3. نظرات خود را بيان كنيد

از تنھايي و طرد شدن واھمه و ترس نداشته باشيد. اين ترس‌ها باعث مي‌شوند از مطرح كردن نظرات خود اجتناب كنيد و پيرو دستورات ديگران شويد. مطمئنا افرادي هم‌نظر با شما وجود دارند و زماني كه قاطعانه نظرات خود را بيان كنيد ديگران نيز اعتماد به نفس و جرئت شما را تحسين مي‌كنند، حتي اگر آن را به زبان نياورند.

4. بعضي از افراد را پررنگ كنيد

درست است كه اول از ھمه خودتان بايد خودتان را باور داشته باشيد تا اعتماد به نفستان افزايش يابد و تاثير ديگران را به حداقل برسانيد اما ھيچ وقت از ديگران كناره گيري نكنيد. ھر چقدر ھم كم، نظر اطرافيان بر شما تاثير مي‌گذارد پس افرادي را در زندگي خود پررنگ كنيد كه حس بھتري به شما القا مي‌كنند و خودباوري زيادي دارند.

5. تمرين و تكرار

بدانيد ھر طور كه باشيد بسيار خوب و دوست داشتني ھستيد اما براي اين كه احساس بھتري به خودتان داشته باشيد روز به روز تمرين‌ھا و كارھايي را انجام دھيد كه علاقه تان نسبت به خودتان بيشتر و بيشتر بشود. ورزش كنيد، لباس ھاي زيبا بپوشيد و به خودتان برسيد تا مطمئن باشيد شما بھترين ھستيد. نكات مثبت خود را مرور كنيد و يا هر شب آن‌ها را بنويسيد.

6. افزايش اعتماد به نفس | انتقادھا را بپذيريد

ھميشه انسان‌ھايي ھستند كه از شما انتقاد كنند. ممكن است اين انتقادھا از سمت دوستانتان و عزيزانتان باشد و براي بھتر شدن اوضاع به شما كمك كنند. انتقادھاي خوب و درست را در جھت رشدتان استفاه كنيد و انتقادات مخرب را فراموش كنيد.

7. به سراغ چالش‌ھا و ترس‌هايتان برويد

چالش ھا و چيزھايي را كه از آن‌ھا واھمه داريد را رھا نكنيد و از آن‌ھا فرار نكنيد. به دل آن‌ھا برويد و نشان دھيد كه از پسشان برمي‌اييد و مطمئن باشيد چيزي براي ترسيدن وجود ندارد حتي اگر هم اشتباه كنيد مطمئنا از آن‌ها درس مي‌گيريد.

سعي كنيد مسائل چالش برانگيز را امتحان كنيد. در نهايت اگر موارد ذكر شده تأثيري بر تقويت خود باوري شما نداشته‌باشند مي‌توانيد به جهت ريشه‌يابي و حل مشكل، يادگيري مهارت‌هاي اعتماد به نفس و خودباوري از مشاوره روانشناسي كمك بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه افزايش اعتماد به نفس مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: افزايش اعتماد به نفس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افزايش اعتماد به نفس،
موضوع:
[ ۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۶:۳۹ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی