كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

طلاق توافقي چيست؟

طلاق مسئله‌اي است كه در روانشناسي زوج و خانواده مورد بررسي قرار مي‌گيرد. طلاق توافقي شرايطي است كه در آن زوجين به اين نتيجه مي رسند كه بهترين راه براي ادامه زندگيشان اين است كه به ازدواجشان خاتمه دهند و بدون دعوا بر سر مسائلي نظير حضانت كودكان از يكديگر جدا شوند. در حقيقت زوجهايي كه به طلاق توافقي روي مي آورند، قبل از طلاق در مورد مسائل مختلف نظير مهريه و حضانت كودكان از قبل با يكديگر به توافق مي رسند و پس از آن بدون دعوا و درگيري از يكديگر جدا مي شوند.

طلاق توافقي معمولا آسيب هاي روحي كم تري به زوجين وارد مي كند و باعث مي شود تا آن ها زودتر بتوانند با شرايط جديد خود سازگار شوند. براي آن كه بتوانيد تصميم به جدايي را به صورت مسالمت آميز تا مرحله نهايي پيش ببريد ترجيحا در طول مراحل آن از يك مشاوره خانواده كمك بگيريد.

مراحل طلاق توافقي

براي گرفتن طلاق توافقي زن و شوهر بايد به همراه شناسنامه و عقد‌نامه به دادگاه بروند و فرم درخواست را پر كنند و همه مسائل مانند حضانت فرزند، ملاقات او و امورمالي مانند مهريه، جهيزيه، نفقه و غيره را مشخص كنند و پس از تقديم دادخواست طبق روال معمول، دادگاه به آنها تكليف مي‌كند هريك از زوجين داوري از ميان بستگانشان معرفي كنند كه بايد با زوجين مذاكره و سعي در مصالحه كنند.

اگر داوران به نتيجه نرسيدند گزارش خود را به دادگاه مي‌دهند و دادگاه نيز براساس توافق زوجين گواهي عدم امكان سازش را صادر مي‌كند. آن ها مي‌توانند با ارائه گواهي به دفترخانه طلاق، صيغه طلاق را جاري و ثبت كنند. گواهي عدم امكان سازش به مدت ۳ ماه اعتبار دارد، يعني اگر زوجين ظرف ۳ ماه آن را اجرا نكردند ديگر اعتباري ندارد.

لزوم مشاوره قبل از طلاق توافقي

قبل از اينكه افراد به تصميم نهايي براي طلاق برسند لازم است كه از يك زوج درمانگر يا خانواده درمانگر مشاوره بگيرند. زيرا در بسياري از مواقع زوجين هنگامي كه با شرايط سختي مواجه مي شوند يا از لحاظ هيجاني در شرايط ناخوشايندي به سر مي برند سريعا تصميم به طلاق مي گيرند در حالي كه اين تصميم بيشتر  ناشي از فقدان مهارت هاي زندگي در طرفين است.

براي مثال اگر شما از مهارت حل مساله بالايي برخوردار باشيد يا قدرت تنظيم هيجاني بالايي داشته باشيد در شرايط سخت راحت تر مي توانيد احساسات منفي خود را مديريت كنيد و از تمام ظرفيت هايتان براي حل مشكلات پيش آمده استفاده مي كنيد. در نتيجه عجولانه به فكر طلاق نخواهيد افتاد و با قدرت منطق و استدلال بيشتري درباره اين تصميم فكر خواهيد كرد.

دريافت خدمات از مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران به شما كمك خواهد كرد كه بتوانيد به ارزيابي اين مهارت ها در خود بپردازيد و علل تصميمتان به جدايي را بيشتر بررسي كنيد و در نهايت تصميمي بگيريد كه كم ترين پشيماني را براي شما در آينده به همراه داشته باشد.

دريافت مشاوره پيش از طلاق از منظر قانوني

از لحاظ قانوني از سال 94 زوجين طبق قانون موظف هستند تا قبل از طلاق و صدور راي  نهايي دادگاه به جلسات مشاوره مراجعه كنند تا شرايط طرفين بررسي شود و آن ها فرصت بيشتري براي بررسي مجدد رابطه خود داشته باشند. اگرچه متاسفانه اجباري شدن اين مشاوره ها باعث شده كه معمولا افراد تنها به صورت صوري و براي دريافت مجوز طلاق به مشاوران تعيين شده از سوي دادگاه مراجعه كنند. اين مشاوره ها كه در زمان بسيار اندكي صورت مي گيرند معمولا نمي توانند كمك شاياني به  تغيير تصميم زوجين داشته باشند.

بهترين زمان براي دريافت مشاوره زماني است كه اين تصميم در دو طرف هنوز به قطعيت كامل نرسيده است. به همين دليل بهتر است اوايل زماني كه تصميم به جدايي بين شما شكل گرفت و قبل از مراجعه به دادگاه،  به يك زوج درمانگر براي بررسي تصميم خود مراجعه كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق توافقي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: طلاق توافقي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق توافقي،
موضوع:
[ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۳۱:۳۷ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی