كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

آيا همه مصرف كنندگان معتاد هستند؟

بسياري از مصرف كنندگان مي گويند كه “ما معشتاد نيستيم و هر وقت بخواهيم مي توانيم ترك كنيم”، احتمالا اين جمله براي شما هم آشنا است. اعتياد بيماري مزمني است كه در طول زمان فرد را با عواقب خود مواجه مي سازد؛ پس مصرف كننده به تنهايي نمي تواند اعتياد خود را تشخيص دهد. بنابراين اگر فردي در حال مصرف ماده ايست و يا اطرافيان از اعتياد او به ستوه آمده اند، مسلما مداخله تخصصي لازم خواهد بود.

 

ترك اعتياد در خانه يا بدون كمك متخصص امكان پذير است؟

اعتياد بيماري پيشرونده‌اي است كه وابستگي جسماني و رواني بسياري براي فرد ايجاد مي‌كند. عدم مصرف باعث بروز نشانگان ترك مي شود. نشانگان ترك (جسمي و رواني) ترك را دشوار كرده و منجر به شكست به طور مكرر مي شود.

ترك غير اصولي و بدون مشورت با متخصص معمولاً شدت اين علائم را تشديد مي‌كند به همين دليل توصيه مي‌شود كه اگر مي‌خواهيد ماده مصرفي خود را ترك كنيد، حتماً براي دريافت درمان اقدام كنيد. درمانگران در مشاوره ترك اعتياد شما را با آسان‌ترين و مؤثرترين روش‌هاي ترك اعتياد آشنا خواهند كرد. برخي از روش هاي درمان اعتياد در خانه نيز امكان پذير است. درمانگران به شما كمك مي كنند تا به صورت تلفني از خدمات درمان بدون نياز به بستري بهره مند شويد.

كمپ ترك اعتياد يا مشاوره ترك اعتياد؟

مراجعه و بستري در كمپ يكي از روش هاي ترك و درمان اعتياد است. هر روش تركي معايب و مزاياي خودش را دارد. هر كدام از اين روش‌ها با توجه به ويژگي هاي فرد مي تواند بهترين يا بدترين درمان باشد. بنابراين براي تشخيص بهترين درمان نياز است كه متخصص بيمار را ارزيابي كرده و بهترين درمان را براي او پيش بگيريد.

مشاوره ترك اعتياد اين امكان را به مراجع و خانواده مي دهد تا بتوانند پيش از پرداخت هزينه هاي گزاف، بهترين و موثرترين روش انتخاب شود. لازم به ذكر است كه خود مشاوره ترك اعتياد نيز در عين حال نوعي درمان محسوب مي شود.

ضرورت استفاده از مشاوره ترك اعتياد

بسياري از افراد در مورد علائم و عوارض ماده مصرفي خود، علائم ترك و بهترين روش‌هاي كنار گذاشتن مواد اطلاعات دقيق و درستي ندارند. اين امر باعث مي‌شود كه يا اصلا سراغ ترك نروند و يا در ترك اعتياد به توصيه افراد غير متخصص گوش دهند.

براي مثال در مراكز غير درماني داروهايي تحت عنوان داروهاي ترك اعتياد به فروش مي‌رسد؛ اين داروها معمولاً حاوي مواد خطرناكي نظير شيشه يا سرب هستند كه اعتياد فرد را بيشتر مي‌كنند و مي‌توانند حتي باعث تشنج شوند.

به همين دليل هرگز بدون مشورت با افراد متخصص اقدام به ترك اعتياد نكنيد. بخصوص زماني كه مي خواهيد دارويي را جايگزين كنيد، حتما با پزشك مشورت كرده و دارو را از مراكز اعتياد معتبر دريافت كنيد. در مشاوره ترك اعتياد با بررسي دقيق وضعيت جسمي و رواني شما مناسب‌ترين روش‌هاي ترك دارويي و غير دارويي براي‌تان در نظر گرفته مي‌شود.

راهكارها و اقدامات لازم در مشاوره ترك اعتياد

مشاوره ترك اعتياد فرايندي است كه منجر به تسريع روند ترك اعتياد مي‌شود. چرا كه اعتياد معمولاً ريشه‌هاي رواني دارد. هم‌چنين مصرف مواد ترس‌ها و اضطراب‌هاي زيادي را به فرد وارد مي‌كند. درمانگر به شما كمك مي‌كند تا علل اصلي اعتياد را بررسي كنيد و بتوانيد با غلبه بر مشكلات و ترس‌هاي خود از بيماري اعتياد براي هميشه عبور كنيد. از جمله كارهايي كه درمانگر در مشاوره ترك اعتياد انجام مي‌دهد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

– افزايش انگيزه دروني براي ترك اعتياد

– آشنايي فرد با روش‌هاي مختلف ترك و مزاياي هركدام

– تقويت وترميم عزت‌نفس از دست رفته فرد

– آموزش روش‌هاي مقابله با عوامل برانگيزنده مصرف

– آموزش مهارت‌هاي عملي براي مقابله با وسوسه‌هاي فكري

– كمك براي بهبود روابط اجتماعي و عاطفي فرد با ديگران كه در جريان اعتياد آسيب ديده است

– افزايش تعهد درماني فرد براي باقي ماندن در برنامه ترك

آيا مشاوره ترك اعتياد مي‌تواند براي خانواده فرد معتاد نيز كاربرد داشته باشد؟

بله، مشاوره ترك اعتياد تنها به فرد معتاد اختصاص ندارد و در بسياري از موارد به والدين، همسران و ساير اعضاي خانواده خدمات ارائه مي‌دهد. در فرايند مشاوره، به خانواده‌ها آموزش داده مي‌شود تا چگونه از عزيزشان مراقبت كنند و چگونه او را به طور صحيح مورد حمايت قرار دهند. ميزان حمايت عاطفي كه خانواده براي فرد فراهم مي‌كند و به طور كل نحوه تعامل اطرافيان فرد معتاد با او، در موفقيت درمان تأثير بسزايي دارد.

با بيمار معتاد خود چگونه رفتار كنيم؟ چگونه بيمار را ترك دهيم؟

خانواده‌ها معمولاً پس از آگاهي از اعتياد يكي از اعضاي خود به‌ شدت نگران و پريشان مي‌شوند و نمي‌دانند كه بايد چه اقدامي انجام دهند. مشاوره ترك اعتياد به افراد كمك مي‌كند تا بتوانند هيجانات خود را بهتر مديريت كنند و به اين ترتيب از اقدامات هيجاني خودداري كنند و بتوانند بهترين راه را براي كمك به فرد برگزينند.

توجه داشته باشيد كه اگر از اعتياد يكي از اعضاي خانواده خود مطلع شديد هرگز از روش‌هاي خشن براي ترك دادن او استفاده نكنيد. اعتياد مشكلي است كه در اكثر موارد ريشه رواني دارد و تا زماني كه به عوامل رواني بي‌توجهي شود درمان صورت نمي گيرد.

به همين خاطر است كه بسياري از افراد بارها و بارها مواد را كنار مي‌گذارند اما دوباره به سمت آن كشيده مي‌شوند. با دريافت مشاوره ترك اعتياد اطلاعات خود را در اين زمينه بالا ببريد تا با اتخاذ بهترين روش‌هاي رفتاري احتمال موفقيت ترك را در فرد بالا ببريد.

مشاوره ترك اعتياد تلفني 

مشاوره ترك اعتياد تلفني اين امكان را براي بيماران و خانواده هاي آن ها فراهم كرده كه بتوانند بدون مراجعه به مراكز اعتياد بتوانند در جريان درمان قرار گرفته و از خدمات درماني با كيفيت بالا بهره ببرند. همچنين به دليل ماهيت برخي روش هاي درماني اعتياد كه نياز به مراجعه دائم به متخصص دارد، روشي مناسبي محسوب مي شود.

 

سوالات متداول

بهترين روش ترك متادون بدون درد چيست؟

همانطور كه مصرف متادون نياز به تجويز متخصص دارد، براي ترك آن نيز بايد به متخصص مراجعه كنيد. اغلب تغيير دوز دارو در طي هفته‌هاي متمادي در دستور كار قرار مي‌گيرد. اين تغيير دوز به عوامل متعددي بستگي دارد، پس براي هر فرد برنامه ترك منحصر به فردي نياز است. 

تعداد جلسات مشاوره ترك اعتياد چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نياز براي ترك اعتياد را نمي توان به طور دقيق مشخص كرد. اما بايد گفت كه در ابتداي درمان نياز به مراجعه به متخصص (از طريق تلفن يا حضوري) بيشتر خواهد بود. هر چه پيشرفت بيمار بيشتر باشد، نياز به مراجعه كمتر خواهد بود. براي بيماران داراي اعتياد نياز حفظ ارتباط با درمانگر اهميت بيشتري دارد. چرا كه اين افراد بيشتر در معرض آسيب و عود بيماري هستند؛ از اين رو علاوه بر آموزه هايي كه بيمار و خانواده دريافت مي كنند، متخصص قرار ملاقات بعدي (شايد چند ماه بعد) را مشخص مي كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: مشاوره ترك اعتياد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره ترك اعتياد،
موضوع:
[ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۵:۴۱ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی