كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

مشاوره شغلي چيست؟

مشاوره شغلي يكي از شاخه هاي مشاوره است كه به افراد كمك مي‌كند تا با چالش ها و مشكلات شغلي خود كنار بيايند. مشاوران شغلي وظيفه دارند كه با استفاده از تكنيك هاي روانشناسي، در مواجهه با تصميمات سخت و پيچيده شغلي به افراد كمك كنند. تمركز اساسي مشاوران شغلي به طور كلي بر مواردي همچون تغيير شغل، يافتن شغل مناسب و تمام موارد مربوط به اشتغال مي‌باشد. مركز كانون ، با بررسي همه جانبه سلايق، توانايي ها، شخصيت و موارد مرتبط ديگر به انتخاب مناسب ترين شغل براي شما كمك مي‌كنند.

 

اهميت مشاوره شغلي در چيست؟

امروزه به دليل تنوع مشاغل، بسياري از افراد اطلاع دقيقي نسبت به دنياي شغلي ندارند. افراد زيادي هستند كه بارها شغل عوض مي‌كنند و نمي‌توانند شغل مورد علاقه و مناسب خود را پيدا كنند. به همين دليل در زندگي اجتماعي و شغلي خود با مشكل مواجه مي‌شوند و نمي‌توانند به موفقيت برسند. مشاوره شغلي، شغل هاي مختلف را به مراجعه كننده معرفي مي‌كند و با شناسايي شخصيت، استعداد و علاقه مندي هاي او شغل مناسب را پيشنهاد مي‌دهند.

مشاوره شغلي در چه مواقعي به افراد كمك مي‌كند؟

در صورتي كه در شرايط زير قرار داريد و نمي‌دانيد چه كار كنيد، به مشاوره شغلي مراجعه كنيد:

_در ابتداي تحصيل و ورود به دنياي شغلي هستيد و مي‌خواهيد كه متناسب ترين شغل را براي خود انتخاب كنيد.

_از شغل فعلي خود راضي نيستيد و به سختي آن را تحمل مي‍كنيد.

_در فكر تغيير شغل هستيد اما نمي‌دانيد كه چگونه اين كار را انجام دهيد و براي انجام آن نگران هستيد.

_در زمان تحصيل هستيد و متوجه شده ايد كه به رشته تحصيلي خود و مشاغل مرتبط با آن علاقه نداريد.

مراحل مشاوره شغلي

به طور كلي مشاوره شغلي در سه مرحله صورت مي‌گيرد. اين مراحل عبارتند از:

1_بررسي و شناسايي استعدادها، توانايي ها، ويژگي هاي شخصيتي، محدوديت هاي جسمي و رواني و تمام موارد تاثيرگذار بر انتخاب شغل

2_بررسي مشاغل مختلف و مرتبط با علاقه فرد و بررسي عوامل تاثير گذار بر موفقيت و رضايت شغلي. در اين مرحله توانايي‌هاي لازم و محدوديت هاي هر شغل بررسي مي‌شود. مثلا در اين مرحله به شب كاري ها و شرايط كاري سخت كاري شغلي همچون پرستاري پرداخته مي‌شود.

3_بررسي هماهنگي و سازش ميان خصوصيات اخلاقي و شرايط شغلي براي پيش بيني ميزان موفقيت در شغل مورد نظر.  

چرا بايد براي مشاوره شغلي از يك فرد متخصص كمك گرفت؟

در دنياي امروز، مشاغل بسيار گسترده و تخصصي تر از گذشته شده اند و به همين دليل ديگر نمي‌توان به تنهايي و يا تنها با راهنمايي نزديكان، شغل را انتخاب كرد. انتخاب شغل نياز به بررسي دقيق مواردي همچون شخصيت فرد، استعداد، توانايي ها و ميزان تحصيل او دارد. در نتيجه لازم است كه اين موارد توسط يك فرد متخصص ارزيابي شود تا فرد بتواند شغلي را انتخاب كند كه درآمد و آينده شغلي بسيار درخشاني داشته باشد.

 

مشاوره شغلي تلفني چيست و چه مزاياي دارد؟

با گذر زمان و تغييرات مربوط به جامعه، نيازها و دغدغه هاي افراد نيز متناسب با آن تغيير كرده اند. در شهرهاي بزرگ مشكلات رفت و آمد و كمبود وقت كافي مانع از مراجع به موقع به مشاوره شغلي حضوري مي‌شود و در شهرهاي كوچك نيز دسترسي به مشاور راحت نيست. به همين دليل توصيه مي‌شود كه افراد از مشاوره شغلي تلفني استفاده كنند تا هم هزينه و وقت كمتري صرف كنند و هم اينكه همان مشاوره حضوري را با كيفيت تمام به وسيله تلفن دريافت كنند. مركز كانون مشاوران با كادري متخصص پس از بررسي همه جانبه موارد مرتبط با اشتغال، شما را راهنمايي خواهد كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل شغلي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: مشاوره شغلي چگونه كمك مي كند؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۳:۰۵ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی