كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

مشاوره فردي چيست؟

مشاوره فردي كه از آن با عنوان روان درماني يا مشاوره نيز ياد مي‌شود، مشاوره اي است كه با شناسايي و ريشه يابي مشكلات متعدد، افراد را ياري مي‌كند تا بتوانند بهترين و عاقلانه ترين تصميم را بگيرند. لازمه موفقيت در جنبه هاي مختلف زندگي، اين است كه افراد بتوانند خودشان را به خوبي بشناسند و نقاط ضعف و قوت شان را بهبود بخشند.

 

ممكن است با بحراني مواجه شويد و يا در محيط هاي مختلفي همچون مدرسه، محيط كار، روابط عاشقانه و غيره به مشكل بر مي‌خوريد. مشكل در اين زمينه ها دلايل مختلفي دارد كه از آن ها مي‌توان به ناتواني در بيان احساسات، كمبود اعتماد به نفس، مهارت هاي ارتباطي ضعيف، فقدان مهارت نه گفتن و غيره اشاره كرد. در صورتي كه اين مشكلات ريشه يابي و حل نشوند، مشكلات نيز از بين نخواهد رفت. مشاوره فردي اين امكان را فراهم مي‌كند كه افراد بتوانند مشكلات خود را بيان كرده و با كمك روانشناس آن ها را حل كنند.

اهميت مشاوره فردي در چيست؟

همه انسان ها در زندگي خود با چالش ها و مشكلاتي مواجه مي‌شوند كه به تنهايي قابل حل نيستند و لازم است كه از يك فرد متخصص كمك گرفت. متاسفانه در كشور ما نسبت به مشاوره و روانشناسي ديدگاه نسبتا منفي وجود دارد و افراد تنها زماني به روانشناس مراجعه مي‌كنند كه با مشكلات بسيار جدي مواجه شده باشند. در حالي كه مشاوره فردي به بررسي رفتارهاي انسان مي‌پردازد و با ارائه راهكارهايي، به عملكرد بهتر فرد كمك مي‌كند. در واقع هدف از مشاوره فردي اين است كه افراد زندگي سالم تري داشته باشند چرا كه در بسياري از مواقع افراد تصور مي كنند كه در حال انجام كار درست هستند، اما سال ها بعد از كرده خود پشيمان مي شوند.

مشكلات و مسائل فردي

شما ممكن است درگير مشكلات بسيار متنوع و روزمره اي شويد. از انواع اين مشكلات مي‌توان به انتخاب شغل، انتخاب همسر، زندگي مشترك، نااميدي و نگرش هاي منفي، اضطراب و غيره اشاره كرد. بهترين راهكار براي مديريت و حل اين مشكلات، استفاده از مشاوره فردي است. در برخي شرايط و با توجه به مشكل، مشاوره در يك تا دو جلسه موثر واقع مي‌شود و در بعضي شرايط نيز، به جلسات طولاني تري نياز مي‌شود.

مشاوره فردي در چه زمينه هايي فعاليت مي‌كند؟

مشاوره فردي در زمينه هاي بسيار زيادي فعاليت مي‌كند كه از انواع آن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

_ مديريت زمان

_ مقابله با استرس

_ مقابله با افكار منفي

_ انتخاب شغل

_ مشكلات خواب

_ راهكارهاي موفقيت

_ تغيير رفتار

_ بهبود روابط اجتماعي

_ افزايش اعتماد به نفس

_ غلبه بر مشكلات و بحران هاي زندگي

_ شناسايي و رفع مشكلات شخصيتي

_ و ….

مركز كانون مشاوران، با كادري متخصص به بررسي همه جانبه اين مشكلات مي‌پردازند و با ارائه راهكارهاي اصولي به حل مشكلات شما كمك مي‌كنند.

در روانشناسي فردي، مشكلات چگونه ريشه يابي مي‌شوند؟

مشكلات روحي همچون استرس، نااميدي، افسردگي و غيره مشكلاتي هستند كه در سال هاي طولاني به وجود آمده اند و ريشه هاي عميقي دارند. به همين دليل براي شناسايي مشكلات، نياز به بررسي همه جانبه مي‌باشد و لازم است كه مراجع به خوبي با روانشناس همكاري كند تا مشكلات ريشه يابي شوند و بتوان براي درمان آن ها اقدام كرد. درمان تنها زماني با موفقيت صورت مي‌گيرد كه ريشه يابي مشكل به خوبي انجام شده باشد.

سوالات متداول

بهترين زمان استفاده از مشاوره فردي چه زماني است؟

مشاوره فردي مي‌تواند به افراد كمك كند كه با تغيير رفتار و سازگاري بيشتر، از بروز مشكلات پيشگيري كنند. به همين دليل توصيه مي‌شود كه افراد قبل از بروز مشكل به روانشناس مراجعه نمايند. اما مشاوره فردي پس از مواجه با مشكل نيز به كمك افراد مي‌آيد.

 

مشاوره فردي در چه زمينه هاي مشاوره مي‌دهد؟

مشاوره فردي در زمينه ها متنوعي فعاليت مي‌كند. از انواع آن ها مي‌توان به مشكلات اجتماعي و شغلي، افسردگي، اضطراب، عدم اعتماد به نفس و غيره اشاره كرد.

براي دريافت مشاوره فردي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: مشاوره فردي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره فردي،
موضوع:
[ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۱:۳۷ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی