كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

بهترين متخصصان كودك را چگونه پيدا كنيم؟

براي يافتن بهترين متخصصان ديگر لازم به مراجعه به مراكز مختلف نيست. كانون مشاوران با گردهم آوري روانشناسان متخصص در زمينه كودك به شما اين امكان را مي دهد تا بعد از بررسي هاي اوليه با بهترين متخصصان ارتباط پيدا كرده و از خدمات درماني آن ها بهره مند شويد. شما مي توانيد حتي از طريق تلفن براي حل مشكلات فرزندتان اقدام نماييد. كانون مشاوران با فراهم آوري خدمات مشاوره تلفني به مراجعان اين امكان را مي دهد تا در هر نقطه اي از كشور با بهترين رواشناسان كودك ارتباط پيدا كنند.

 

مشاوره كودك چيست و چرا بايد به مشاور كودك مراجعه كرد؟

مشاوره كودك در واقع روان درماني مربوط به كودكان و نوجوانان است. در مشاوره كودك وضعيت سلامت روان كودك يا نوجوان مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. بسياري از مسائل مربوط به اين سنين با بزرگسالي مشابه است مثل ترس، اضطراب، افسردگي و مواجهه با سوگ؛ اما به دليل تفاوت‌هاي كودكان در سطح رشدي، نحوه درمان و برخورد با آن‌ها اندكي تفاوت خواهد داشت. هدف از مشاوره كودك تبديل كردن مشكلات به مسائلي قابل حل و افزايش سطح سلامت روان كودكان و نوجوانان است.

اهميت و كاربرد مشاوره كودك 

مشاوره كودك در ارتقاي سلامت روان كودكان بسيار موثر است و براي آن كارهاي مختلفي انجام مي‌دهد، از جمله اين خدمات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. بررسي اختلالات كودكان

كودكان نيز مانند بزرگسالان ممكن است دچار اختلالاتي در سطح روان شوند. از جمله اختلالات شايع در دوران كودكي مي‌توان به بيش فعالي و نقص توجه ، اختلال سلوك، اختلالات يادگيري، افسردگي دوران كودكي و… اشاره كرد. بسياري از والدين فكر مي‌كنند كه اين مشكلات با گذر زمان به طور خود به خود بهبود مي‌يابند و نيازي به كمك حرفه‌اي ندارند؛ در حاليكه ممكن است اين اختلالات در طول زمان تشديد شده و هر چقدر ديرتر به آن‌ها پرداخته شود درمان آن‌ها نيز با مشكلات بيشتري مواجه گردد.

درمانگر در جلسات مشاوره با ارزيابي بهنگام اختلالات دوران كودكي برنامه درماني متناسب با سن كودك شما را براي او تنظيم مي‌كند و در صورت نياز به روان‌پزشك نيز ارجاع داده مي‌شود.

2.  بهبود روابط كودك و والدين

همه كودكان داراي خلق و خوي يكساني نيستند. برخي از آن‌ها از ابتدا سخت‌تر ارتباط برقرار مي‌كنند و لجبازي بيشتري با والدين خود دارند. اين مسئله مي‌تواند واكنش‌هاي نامناسبي را از سوي پدر و مادر برانگيزاند و اوضاع را دشوارتر كند. مشاوره كودك با انجام مداخلات متناسب به شما كمك مي‌كند تا مهارت‌هاي سازگاري خود را در برابر فرزندتان تقويت كنيد و با برقراري ارتباط مؤثرتر نگذاريد تا رابطه عاطفي ميان شما و كودكتان خدشه‌دار شود.

3. بررسي وضعيت رشدي كودك

سرعت رشد در كودكان بسيار بالاتر از ديگر دوران است. مغز كودكان هر روز بيشتر از قبل تكامل مي‌يابد و اين امر باعث مي‌شود كه آن‌ها در هر دوره‌اي به يكسري توانايي‌هاي خاص دست پيدا كنند. براي مثال همه كودكان در سن خاصي شروع به حرف زدن، راه رفتن، بازي كردن و… مي‌كنند.

به عنوان والدين بايد نسبت به تأخير در انجام هريك از اين موارد هشيار باشيد زيرا عملكرد كودكتان بازتابي از رشد مغزي او محسوب مي‌شود. مشاوره كودك به شما كمك مي‌كند تا در مورد وضعيت رشدي كودك خود اطلاعات بيش‌تري به دست بياوريد. هرچقدر زودتر در اين باره اقدام كنيد احتمال بهبود و جبران تاخيرات رشدي، بيشتر خواهد بود.

مشكلات رايجي كه در مشاوره كودك مورد بررسي و درمان قرار مي‌گيرند

مشاوران كودك طيف وسيعي از مشكلات را در كودكان بررسي و درمان مي‌كنند. به طور كل مي‌توان گفت آن‌ها به بررسي هر چيزي مي‌پردازند كه منجر به پريشاني‌هاي هيجاني در كودك بشود از جمله رايج‌ترين مشكلاتي كه درمانگران حوزه كودك به آن مي‌پردازند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

– آسيب‌هاي رواني  ناشي از طلاق والدين

– بررسي انواع اختلالات دوران كودكي (نظير بيش فعالي، عقب ماندگي ذهني، ديرآموزي، لكنت زبان و…)

– بدرفتاري‌ها و سوءاستفاده‌هاي جسمي، عاطفي و جنسي

– مسائل مربوط به سازگاري نظير تغيير محل زندگي يا تغيير مدرسه

– آسيب‌هاي رواني ناشي از اعتياد والدين

– و…

مشاوره تلفني يا حضوري

شما مي توانيد از كانون مشاوران هم خدمات مشاوره تلفني و هم خدمات مشاوره حضوري كودك دريافت كنيد. متخصص در مشاوره تلفني پس از صحبت با مادر يا پدر و بررسي ابعاد مختلف موضوع مي تواند او را جهت اتخاذ بهترين تصميم و راهكار راهنمايي نمايد. همچنين متخصص در جلسات تلفني تشخيص مي دهد كه آيا نياز به مراجعه حضوري هست يا نه؟ اين گونه براي مراجعان نيز سهولت بيشتري فراهم كرده ايم.

 

سوالات متداول

با كودك ترسو چه بايد كرد؟

ترس يكي از هيجانات طبيعي است كه در همه انسان ها از همان دوران كودكي وجود دارد. اما برخي رويدادها و يا عوامل باعث تشديد و مرضي شدن ترس هاي كودك مي شود. ترس از تنها خوابيدن، ترس از همسالان، ترس از حرف زدن و.. از جمله ترس هاي رايج كودكان هستند. براي درمان ترس هاي كودك ابتدا بايد شرايط محيطي و فردي كودك مورد ارزيابي قرار بگيرد. پس از بررسي هاي لازم مي توان نظر دقيق تري درباره روش درمان و راه هاي مقابله با آن ارائه داد. 

با مدرسه نرفتن كودك خود چه كنم؟

مدرسه نرفتن كودكان مشكلي است كه معمولا والدين در ابتداي سال تحصيلي و يا دوران ابتدايي فرزندشان با آن مواجه مي شوند. يكي از عمده ترين دلايل آن اضطراب جدايي در كودكان است. كودك براي نرفتن به مدرسه قشقرق به پا كرده يا فقط گريه كرده و با ورود به مدرسه عملكرد خوبي از خود نشان نمي دهد؛ همه اين ها نشانه اي از يك مشكل در كودك است كه بايد توسط متخصص بررسي و رفع شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه كودك مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: مشاوره كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره كودك،
موضوع:
[ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۳:۲۴ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی