كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

زود انزالي چيست؟

زود انزالي يك اختلال جنسي است كه فرد قبل از دخول و يا مدت بسيار كوتاهي بعد از آن ارضا مي شود و بر روي آن هيچ كنترلي ندارد. همچنين زودانزالي مشكلات روحي و رواني ديگري همچون افسردگي با خود به همراه دارد.

فاصله زماني دخول تا انزال، معمولا كمتر از يك دقيقه است. انزال زودرس در برخي مواقع مانند زماني كه فرد پرهيز طولاني از رابطه جنسي داشته است، طبيعي مي‌باشد و پس از چند بار رابطه جنسي بهبود مي‌يابد. زود انزالي در صورتي اختلال محسوب مي‌شود كه طولاني مدت و دائم باشد. در ادامه به بررسي برخي از مؤثرترين روش هاي درمان زودانزالي پرداخته ايم.

تمرينات كگل براي درمان زود انزالي

تمرينات كگل به تقويت عضلات لگن كمك مي‌كنند و باعث مي‌شوند كه فرد كنترل بيش تري بر روي انزال خود داشته باشد. تمرينات كگل بيشتر زماني مفيد هستند كه انزال نزديك است و مي‌توانند به تاخير انزال كمك كنند.

مطالعات نشان داده اند كه مرداني كه دوازده هفته تمرينات كگل را انجام داده اند، بهبود قابل توجه اي داشته اند. تمرينات كگل بر روي انقباض عضلات لگن متمركز مي شوند؛ به اين صورت كه بايد همان عضلاتي را كه در نگه داشتن ادرار درگير مي شوند، منقبض كنيد.

استفاده از كاندوم در درمان زود انزالي

كاندوم، ميزان تحريك پذيري در حين مقاربت را كاهش مي‌دهد و به تأخير انزال كمك مي‌كند و تا حدي اين مشكل را بهبود مي‌بخشد. در صورتي كه كاندوم هاي معمولي تاثيري نداشت، مي‌توانيد از كاندوم هاي حاوي محلول تاخيري استفاده كنيد.

تكنيك مقاوم سازي روشي مؤثر در درمان زودانزالي

معمولا مردان، تحريك و حساسيت كمتري را در زمان انگيختگي دوم احساس مي‌كنند. استفاده از روش مقاوم سازي به اين صورت است كه فرد يك بار به انزال مي‌رسد و سپس به ارضاي شريك جنسي خود مي‌پردازد تا دوباره به برانگيختگي برسد. برانگيختگي دوم به رابطه جنسي طولاني تر و لذت بخش تري منجر مي‌شود.

درمان زود انزالي با پيش نوازي

پيش نوازي طولاني و عشق بازي باعث مي‌شود كه مرد بتواند هيجانات اش را كنترل كند. مردان برعكس زنان، براي برانگيختگي به زمان طولاني نياز ندارند و مي‌توانند مراحل چرخه جنسي را به سرعت طي كنند. به همين دليل معاشقه و پيش نوازي طولاني به مردان مي‌آموزد كه هيجاناتشان را به تاخير بيندازند و آن را كنترل كنند.

تكنيك فشردن

اين تكينك به اين صورت است كه فرد در حين مقاربت و هنگامي كه احساس مي‌كند انزال نزديك است، آلت تناسلي خود را خارج مي‌كند و سر آن را فشار مي‌دهد. در اين صورت يك احساس توقف در فرد ايجاد مي‌شود و به او كمك مي‌كند كه انزال را به تعويق بيندازد. وقتي احساس انزال از بين رفت، دوباره دخول مي‌كند و به رابطه جنسي ادامه مي‌دهد. اين تكنيك را مي‌توان تا جايي ادامه داد كه فرد به اوج لذت جنسي برسد.

رابطه جنسي مداوم

وقتي كه فرد مدتي رابطه جنسي نداشته باشد، زمان ارضا شدن و به انزال رسيدنش كاهش مي‌يابد. در صورتي كه تعداد دفعات رابطه جنسي را بيشتر و زمان بين آن‌ها را كمتر كنيد، اين مشكل تا حد زيادي بهبود پيدا مي‌كند. هم چنين يكي از دلايل زودانزالي، اضطراب است و رابطه جنسي بيشتر اضطراب را كاهش مي‌دهد.

تكنيك شروع و توقف

اين تكنيك به اين صورت است كه  با رابطه جنسي، آلت تناسلي خود را تحريك مي‌كنيد و زماني كه احساس رسيدن به انزال داريد، رابطه جنسي را متوقف مي‌كنيد. پس از مدتي، رابطه جنسي و تحريك را دوباره شروع كنيد. اين تكنيك را به قدري ادامه دهيد تا به تدريج انزال به حالت طبيعي برسد.

تكنيك تنفس سه مرحله‌اي براي درمان زود انزالي

اين روش يك نوع تكنيك نفس كشيدن و مديتيشن است كه مي‌تواند كمك بسياري به بهبود زود انزالي كند. روش انجام اين تكنيك به اين صورت است كه به پشت دراز مي‌كشيد و يك دست را بر روي شكم و دست ديگر را بر روي قفسه سينه قرار مي‌دهيد.

چشمانتان را ببنديد و نفس عميق بكشيد. بر روي تنفس خود تمركز كنيد به طوري كه انقباض عضلات شكم و دنده هايتان را احساس كنيد. دستي كه روي شكم است را نيز بر روي سينه بگذاريد و دوباره عمل دم و بازدم را تكرار كنيد. سپس دست هايتان را باز كنيد و به طورعميق نفس بكشيد.

تغيير پوزيشن باعث طولاني شدن رابطه جنسي مي‌شود

يكي از پوزيشن‌هاي معمول رابطه جنسي اين است كه مرد در بالا قرار مي‌گيرد. ولي اين پوزيشن به درمان زود انزالي كمكي نمي‌كند. پوزيشن‌هاي موثر در درمان زود انزالي آن‌هايي هستند كه به فعاليت كم تر و سطحي تري نياز دارند. يكي از پوزيشن‌هاي بسيار موثر اين است كه مرد به پشت بخوابد و زن در بالا قرار بگيرد و فعاليت جنسي را كنترل كند.

درمان زود انزالي | منحرف كردن ذهن از رابطه جنسي

هنگامي كه احساس انزال كرديد، ذهن خود را از رابطه جنسي منحرف كنيد. مثلا مي‌توانيد سريعا به اين فكر كنيد كه در زمين فوتبال و در حال بازي كردن هستيد. اين كار باعث مي‌شود كه برانگيختگي كاهش پيدا كند و انزال به تعويق بيفتد.

مصرف دارو براي درمان زود انزالي

دارو درماني يكي ديگر از روش هاي درمان زود انزالي است كه در صورت تشخيص پزشك، تجويز مي‌شود. توجه داشته باشيد كه به هيچ وجه سرخود از دارو استفاده نكنيد و در صورتي كه احساس كرديد به درمان جدي نياز داريد حتما به پزشك مراجعه كنيد.

برخي از داروهاي موثر در درمان زود انزالي عبارت اند از: پاركوستين، سرترالين، سيلد نافيل، وگادول، تادالافيل و واردنافيل. توجه داشته‌باشيد كه علل عمده‌ي زودانزالي، فشارهاي رواني هستند. به همين دليل لازم است تا اين مشكل را با استفاده از مشاوره جنسي و آموزش روابط جنسي برطرف كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان زود انزالي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: درمان زود انزالي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان زود انزالي،
موضوع:
[ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۵۵:۲۶ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی