كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

عشق يك طرفه

عشق يك طرفه اغلب در مبحث زوج و خانواده و ارتباط با جنس مخالف مورد بررسي قرار مي‌گيرد. اين نوع عشق، عشقي نافرجام و به نوعي شكست عشقي محسوب مي‌شود كه در آن فرد عاشق به دلايل روان شناختي نمي‌تواند احساسات عاشقانه‌اش به طرف مقابل را فراموش كند. عشق يك طرفه رويايي در تخيلات ذهني فرد عاشق است.

فرد عاشق فارغ از احساسات و تمايلات شخص مقابل عاشق مي‌شود، گاه با خود فكر مي‌كند طرف مقابل نيز به او علاقه دارد، اما در بيشتر مواقع دچار نااميدي مي‌شود. شخص عاشق تمام ذهن خود را مشغول فكر كردن به معشوقش مي‌كند، معشوقي كه ممكن است از اين عشق هيچ اطلاعي نداشته‌باشد و‌چه بسا خودش عاشق شخص ديگري باشد. در بسياري موارد افراد تنها گمان مي‌كنند كه عاشق شده‌اند.

نشانه‌هاي عشق يك طرفه

_فرد عاشق براي ديدن معشوق مدام بهانه مي‌تراشد اما طرف مقابل علاقه‌اي براي ديدن او ندارد.

_عشق يك طرفه موجب به وجود آمدن نوعي احساس پوچي در عاشق مي‌شود؛ به دليل اينكه فرد براي بدست آوردن معشوقش هر كاري مي‌كند اما نمي‌تواند به نتيجه رضايت بخشي برسد.

_در عشق يك طرفه فرد مدام در تخيلات ذهني خود زندگي مي‌كند و هرگز به احترامي كه لياقتش را دارد دست نمي‌يابد.

_در عشق يك طرفه ممكن است طرف مقابل بي‌علاقگي خود را به شما نشان دهد و حتي آن را بيان كند، با اين حال اميد خود را از دست نمي‌دهيد و منتظر عشق او مي‌مانيد.

_شخصي كه عشق يك طرفه دارد هميشه شروع كننده‌ي مكالمه است در صورتي كه شخص مقابل تلاشي در اين زمينه نمي‌كند.

_از طريق دوست‌هاي مشترك پيگير معشوق است و زماني كه اطلاعاتي بدست نمي‌آورد ناراحت ونااميد مي‌شود.

_مدام حالت ناراحتي و افسردگي دارد؛ به خصوص زماني كه از جانب شخص مورد نظر ناديده گرفته شود و يا تماس‌هايش بي پاسخ بماند.

چرا افراد درگير عشق يك طرفه مي‌شوند؟

افرادي كه درگير عشق يك طرفه شده‌اند مدام در روياهاي ذهني خود به معشوقشان مي‌انديشند و طبق باور غلط  و اشتباهشان فكر مي‌كنند كه معشوقشان نيز شب و روز به آن‌ها فكر مي‌كند كه اينطور نيست زيرا در اغلب عشق‌هاي يك طرفه طرف مقابل هيچ اطلاعي از احساسات فرد عاشق ندارد.

گاهي افراد به خاطر فرار از تنهايي وارد رابطه مي‌شوند و درست زماني كه عاشق و وابسته شده‌اند، متوجه مي‌شوند طرف مقابلشان هيچ علاقه‌اي به آن‌ها ندارد و به اين صورت درگير عشق يك‌ طرفه مي‌شوند.

در موارد ديگر فرد براي جبران كمبودهاي زندگي خود تمام انرژي‌اش را صرف عشق ورزيدن به فردي مي‌كند تا از اين طريق به موفقيت دست يابد. هر چقدر هم كه طرف مقابل او را ناديده بگيرد به صورت ناخودآگاه تمام تلاش ذهني خود را براي عاشق او بودن مي كند. بيشتر افرادي كه به اختلال شخصيت وابسته مبتلا هستند درگير عشق‌هاي يك طرفه مي‌شوند.

در صورتي كه به عشق يك طرفه دچار شديم چه كنيم؟

علاقه‌مند شدن به فردي كه هيچ علاقه‌اي به شما ندارد و ارزشي براي احساساتتان قائل نيست اثرات مخربي را بر زندگيتان وارد مي كند. به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهيد و به احتمال زيادي دچار شكست عشقي مي‌شويد. بنابراين تمام تلاش خود را بكنيد تا از اين عشق اشتباه فاصله بگيريد. در ادامه راه‌هاي را براي درمان عشق يك طرفه ذكر كرده‌ايم:

1. پذيرش واقعيت

بپذيريد كه شخص مقابل علاقه‌اي به شما ندارد و نمي‌تواند احساستان را درك كند. ممكن است تصور كنيد بدون او نمي‌توانيد خوشحال باشيد؛ اين تصور را دور بريزيد و قبول كنيد كه زندگي با شخصي كه علاقه‌اي به شما ندارد نمي‌تواند خوشبختتان كند. انرژي خود را تلف نكنيد و عشق خود را فراموش كنيد.

2. تلاش براي فراموش كردن

برهم خوردن يك رابطه عاطفي خيلي سخت است؛ تا مي‌توانيد گريه كنيد، سپس همه‌ي عكس‌ها و چيز‌هايي كه رابطه را يادتان مي‌آورد از بين ببريد، سعي كنيد از مكان‌هايي كه با او رفته‌ايد دوري كنيد، در كل براي فراموش كردنش خودتان را مشغول كارهايي كه موجب لذت مي‌شود انجام دهيد. اين فرآيند ممكن است سخت به نظر برسد اما با گذشت زمان همه چيز را فراموش خواهيد كرد.

3. تعيين اهداف

مطمئنا قبل از اين كه دچار عشق يك طرفه شويد اهدافي براي خود داشته‌ايد. آن‌ها را به ياد بياوريد و براي رسيدن به آن‌ها برنامه‌ريزي و تلاش كنيد. ممكن است هدفتان اين باشد كه عشق زندگي خود را بيابيد و وارد رابطه‌‌ي عاطفي دو جانبه شويد. پس تمركز خود را بر روي اين موضوع بگذاريد و افكار مثبت را در خود پرورش دهيد.

4. ورزش و تحرك

فعاليت و تحرك احساسات عاطفي شما را متعادل مي‌سازد. لازم نيست هزينه‌اي براي رفتن به باشگاه بپردازيد مي‌توانيد به پياده روي برويد و يا هر روز وقتي را براي رقصيدن اختصاص دهيد. اين كار همزمان كه حس خوبي به شما مي‌دهد و لذت بخش است به تناسب اندام نيز كمك مي‌كند. ورزش ذهن را باز مي‌كند و باعث از بين رفتن افكار منفي مي‌شود.

5. كنار گذاشتن روياهاي بيهوده

افكاري كه به شما در رسيدن به معشوقتان اميدواري مي‌دهند را كنار بگذاريد. منتظر نباشيد تا يك روزي در آينده طرف مقابلتان نيز به شما علاقه‌مند شود و به سراغتان بيايد. هر چقدر كه جلوتر برويد نااميدتر مي‌شويد و اضطراب و استرس بيشتري را تجربه مي‌كنيد.

پس زندگي خود را نجات دهيد و روياهاي بيهوده را كنار بگذاريد. اگر با وجود رعايت نكات ذكر شده موفق به فراموش كردن عشق خود نشديد و افسردگي آزارتان مي‌دهد پيشنهاد مي‌كنيم از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران استفاده كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق يك طرفه مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: عشق يك طرفه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عشق يك طرفه،
موضوع:
[ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۱۰:۰۹ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی