كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

مازوخيسم چيست؟

مازوخيسم نوعي از اختلالات جنسي و نقطه مقابل ساديسم است. به اين صورت كه فرد مبتلا تمايل دارد كه توسط جنس مخالف شكنجه و تحقير شود و از اين شكنجه‌ها لذت مي‌برد. به طوري كه در رابطه جنسي بدون شكنجه و تحقير به اوج لذت جنسي نمي‌رسد.

افراد مبتلا به اين اختلال معمولا به دنبال افراد ساديسمي هستند تا با آن‌ها رابطه برقرار كنند. مازوخيسم در مردان بيش‌تر از زنان مشاهده مي‌شود. برده‌هاي جنسي افرادي هستند كه ويژگي‌هاي مازوخيستي دارند. درمان اين اختلال به مشاوره جنسي نياز دارد.

انواع آزارخواهي

مازوخيسم از نظر شدت و ضعف به چند دسته كلي تقسيم مي‌شود كه عبارتند از:

1. مازوخيسم رواني

اين دسته از مبتلايان به آزارخواهي، ميل دارند كه از ديگران دشنام و تحقير بشنوند و تا وقتي كه تحقير نشنيده‌اند آرام نمي‌گيرند. اگر در طول رابطه جنسي تحقير نشوند به اوج لذت جنسي نمي‌رسند اما معمولا ميلي به تحمل آزار و اذيت فيزيكي ندارند.

2. مازوخيسم احساساتي

اين دسته از مبتلايان، افراد كم رويي هستند كه نمي‌خواهند انحراف جنسي شان را آشكار كنند. به همين دليل به درون خود پناه مي‌برند و از تجسم صحنه‌هاي مازوخيسمي، ارضا مي‌شوند.

3. مازوخيسم فيزيولوژيكي

اين نوع مازوخيسم، شديد‌ترين و خطرناك‌ترين نوع اختلال است. در اين حالت فرد علاقه شديدي دارد كه خود را در معرض آزار‌ها و شكنجه‌هاي شديد جسمي قرار دهد. اين دسته از مبتلايان از دسته‌هاي ديگر بيشتر هستند و از آزار و اذيت جسمي خود به نحوي لذت مي‌برند كه اگر براي درمان شان اقدامي نشود، خود را نابود مي‌كنند.

نشانه‌هاي تشخيصي آزارخواهي

افراد مازوخيسم نشانه ها و علائمي دارند كه به شرح زير مي‌باشد:

  • علاقه به تحقير شدن در رابطه جنسي
  • لذت بردن از شنيدن الفاظ ركيك در حين رابطه جنسي
  • لذت بردن از بسته شدن دست و پاها و مورد شكنجه قرار گرفتن
  • خودداري از رابطه جنسي تا وقتي كه به اجبار و زور باشد.
  • تمايل نداشتن به پيش نوازي و معاشقه قبل رابطه جنسي
  • تمايل به مورد تجاوز قرار گرفتن و رابطه همزمان با چند نفر
  • تخيلات مداوم و شديد در مورد آزار جنسي و تحقير و كتك خوردن

دلايل ابتلا به مازوخيسم

علاقه به آزار خواهي و تحقير شدن معمولا ريشه در دوران كودكي دارد و از همان زمان در فرد شكل مي‌گيرد. روانشناسان بر اين باورند كه افرادي كه در كودكي از طرف خانواده خود تحقير شده‌اند و توجهي از طرف خانواده نديده‌اند، اين حالت را حفظ مي‌كنند و در تخيلات جنسي‌شان از قدرت و روابط خشن احساس لذت مي‌كنند.

طبق ديدگاه روانكاوي، مازوخيسم ناشي از خشم سركوب شده دوران كودكي است و فرد با شكنجه خود، در واقع از خودش انتقام مي‌گيرد. اين اختلال با گذشت زمان شدت مي‌گيرد و در مواقعي كه فشار رواني بالا است نيز به شدت افزايش پيدا مي‌كند و منجر به آسيب‌هاي بسيار فراوان در فرد مي‌شود.

درمان آزارخواهي

مازوخيسم بيماري است كه در گذشته به وجود آمده و به همين دليل ريشه يابي آن بسيار مهم است. يكي از راه‌هاي درمان اين اختلال روانكاوي و هيپنوتيزم است تا ريشه آن پيدا شود. دارو درماني نيز در كاهش توهمات و ميل جنسي موثر است و مورد استفاده قرار مي‌گيرد. يكي ديگر از راه‌هاي موثر براي درمان انحرافات جنسي، رفتار درماني است كه با مديريت و شايسته سازي الگوهاي برانگيختگي جنسي به درمان اختلال كمك مي‌كند. درمان اين اختلال تنها با مراجعه به مشاوره روانشناسي صورت مي‌گيرد. در اين زمينه مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در ارتباط باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مازوخيسم مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع:مازوخيسم 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مازوخيسم،
موضوع:
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۸:۱۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی