كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

اختلال شخصيت اسكيزوئيد

اختلال اسكيزوئيد از جمله اختلالات رواني است كه در آن افراد مبتلا علاقه اي به روابط اجتماعي ندارند و روابط عاطفي شان بسيار محدود است. اين افراد ممكن است حتي هنگام تعامل با خانواده خود نيز ناراحت و معذب باشند. كاركرد روزمره اين افراد مختل نيست و ممكن است به درجات تحصيلي بسيار بالايي برسند.

در واقع اين افراد علاقه اي به روابط پررنگ و معني دار ندارند و معمولا شغل هايي را انتخاب مي‌كنند كه كمترين ميزان تعامل با ديگران را داشته باشد. آن ها معمولا دلبستگي زيادي به حيوانات خانگي و گل و گياه پيدا مي‌كنند. اين افراد معمولا ازدواج نمي‌كنند ولي ميزان ازدواج در زنان مبتلا به اسكيزوئيد شايع تر است. اين اختلال معمولا از اواخر نوجواني و اوايل جواني شروع مي‌شود.

نشانه‌هاي اختلال شخصيت اسكيزوئيد

_افراد مبتلا به اختلال شخصيت اسكيزوئيد ، نشانه هاي دارند كه در ادامه به آن ها اشاره مي‌كنيم:

_منزوي هستند و طوري برنامه ريزي مي‌كنند كه كمترين ارتباط را با ديگران داشته باشند.

_از ارتباط نزديك با ديگران (حتي خانواده خود) لذت نمي‌برند.

_به رابطه جنسي علاقه اي ندارند و در صورت ازدواج به عنوان يك وظيفه به آن نگاه مي‌كنند.

_شغل هايي را انتخاب مي‌كنند كه كمترين ارتباط با ديگران را داشته باشد. مثلا كار با كامپيوتر و نگهباني در شب

_از انجام هيچ كاري لذت نمي‌برند ويا فقط كارهاي معدودي را دوست دارند.

_به انتقاد و يا تعريف ديگران هيچ اهميتي نمي‌دهند. ( ظاهر ژوليده و خاص آن ها بيانگر اين ويژگي شان است.)

_هيجان ها و حالت هاي عاطفي كندي دارند. ( اين طور به نظر مي‌آيد كه نسبت به همه چيز بي تفاوت هستند.)

دلايل بروز اختلال شخصيت اسكيزوئيد

علت اختلال شخصيت اسكيزوئيد به طور قطعي ثابت نشده است اما احتمالا تركيبي از عوامل ارثي و محيطي در بروز آن موثر مي‌باشند. وجود اختلال اسكيزوئيد و اسكيزوفرن در خانواده و بستگان نزديك، فرد را مستعد ابتلا به اسكيزوئيد مي‌كند و عوامل محيطي مثل تربيت در يك خانواده سرد و خشك احتمال مبتلا شدن فرد را افزايش مي‌دهد.

پيامدهاي منفي شخصيت اسكيزوئيد

مشكل اصلي افراد مبتلا به اختلال شخصيت اسكيزوئيد ، عدم تعامل با ديگران است. اين افراد به ندرت عصباني مي‌شوند چرا كه ترجيح مي‌دهند هيچ تعاملي با ديگران نداشته باشند. در نتيجه مبتلا شدن به بيماري هايي همچون اختلال خلقي و اختلالات اضطرابي در اين افراد شايع تر است. همچنين اين افراد بيش تر از سايرين در معرض مشكلاتي همچون اعتياد به مواد مخدر و الكل، مشكلات كاري و اجتماعي، اقدام به خودكشي و غيره هستند.

درمان شخصيت اسكيزوئيد

افراد مبتلا به اسكيزوئيد معمولا به روانشناس مراجعه نمي‌كنند مگر اين كه توسط اطرافيان مجبور به اين كار بشوند. درمان پيشنهادي براي اين افراد، شركت در جلسات روان درماني است. اين افراد در جلسات روان درماني ارتباط هيجاني با درمانگر برقرار نمي‌كنند ولي  همكاري لازم را مي‌كنند.

گروه درماني نيز درمان مناسبي براي اين بيماران است. اين افراد در ابتدا در گروه درماني بسار منفعل هستند اما به تدريج وارد درمان مي‌شوند و گروه محل بسيار مهمي براي آن ها مي‌شود. دارو درماني تاثير چشم گيري در بهبود اختلال ندارد اما مي‌تواند عوارض ناشي از اضطراب و افسردگي را در آن‌ها كاهش دهد. براي درمان اين اختلال مي‌توانيد از متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلال شخصيت اسكيزوئيد مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: اختلال شخصيت اسكيزوئيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلال شخصيت اسكيزوئيد،
موضوع:
[ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۶:۲۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی