كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ساديسم جنسي چيست؟

ساديسم جنسي نوعي از اختلالات رواني است و فردي كه مبتلاست از لحاظ جسمي، رواني و حتي جنسي به ديگران آسيب مي‌رساند و از اين كار خود احساس لذت و آرامش مي‌كند، فرد براي اينكه به ديگران آسيب بزند خشونت و پرخاشگري مي‌كند و حتي ممكن است دست به جنايت نيز بزند.

فرد ساديسمي از كارهاي خود احساس پشيماني نمي‌كند و سعي نمي‌كند آسيب رساندن به ديگران را متوقف كند، البته در بعضي موارد نيز فردي كه به اين اختلال مبتلاست، به صورت ناخواسته به ديگران آسيب مي رساند و متوجه آسيب ديدن ديگران نمي‌شود. جهت درمان اين اختلال مراجعه به مشاوره جنسي ضروري است.

نشانه‌هاي افراد مبتلا به اختلال ساديسم جنسي

  • حسادت‌هاي جنسي و داشتن رابطه‌ي جنسي غيرمتعارف به همراه آسيب رساندن و جراحات به خود يا طرف مقابل مانند بريدگي، ضربه زدن، شلاق و ايجاد جراحت
  • شايعه سازي، تهمت زدن به ديگران، تحقير و تمسخر ديگران
  • كنترل گري و تمايل به تسلط بي قيد و شرط بر ديگران
  • دزدي كردن از ديگران و عدم توجه به مقررات و قوانين
  • عدم درك احساسات افراد و نداشتن تعهد در رابطه
  • ايجاد وحشت در ديگران براي رسيدن به منافع خود
  • داشتن اعتماد به نفس بالا و جذابيت‌هاي ظاهري
  • دو به هم زني و خراب كردن رابطه‌هاي ديگران
  • استفاده از الفاظ ركيك و فحاشي جنسي
  • داشتن اهداف طولاني مدت و غير واقعي
  • زورگويي، قلدري، پرخاشگري و خشونت
  • چرب زباني، چاپلوسي و حيله گري
  • راز دار نبودن و دروغ‌گويي
  • باهوش و زيرك بودن
  • خود ارضايي نيز در ساديسم جنسي ديده مي‌شود.

تفاوت مردان و زنان ساديسمي

اين اختلال در مردان و زنان به گونه‌اي متفاوت بروز مي‌كند و به صورت كلي در مردان بيشتر شناخته شده است. ساديسم جنسي در زنان كمتر است به دليل اينكه زنان بيشتر به سمت مازوخيسم (خودآزاري) روي مي‌آورند و كمتر به ديگران آسيب مي زنند، اما اين قضيه تا زماني صادق است كه زنان از سوي ديگران تهديد نشوند و امنيت آن‌ها به خطر نيفتد.

در غير اين صورت آن‌ها پرخاشگري مي‌كنند و به جاي خود آزاري به آسيب رساندن به ديگران روي ‌‌‌‌‌مي‌آورند و به سمت ساديسم كشيده مي‌شوند. همچنين به صورت كلي به دليل تفاوت‌هاي ژنتيكي علائم اختلال در مردان و زنان متفاوت است و زناني كه ساديسمي هستند كمتر خشونت و پرخاشگري مي‌كنند و روشي متفاوت براي ارضاي تمايلات ساديستي خود دارند.

علل بروز ساديسم جنسي كدام‌اند؟

هنوز به طور قطعي علت اصلي اختلال ساديسم مشخص نشده است و ممكن است عوامل محيطي مثل شيوه‌ي زندگي، تجربه‌ي شكست در گذشته، نوع تربيت والدين و اتفاقات ناگواري كه در كودكي رخ داده است از علل بروز اختلال ساديسم جنسي باشد، همچنين علاوه بر شرايط محيطي عوامل ژنتيكي، الگوهاي ارثي و احساس شديد عدم امنيت در بروز اين اختلال نقش دارند. اختلال ساديسم در دوران نوجواني و اوايل بزرگسالي خودش را نشان مي‌دهد و اين اختلال ارتباطي با سوء مصرف داروها، بيماري‌هاي جسمي و ضربه مغزي‌هاي قبلي ندارد.

انواع ساديسم جنسي را بشناسيد

ساديسم انواع مختلفي  دارد و در هر دسته فرد رفتار خاصي از خود بروز مي‌دهد. انواع ساديسم شامل موارد زير مي شود:

1. ساديسم جسمي (بدني): در اين نوع از ساديسم فرد تمايل دارد از لحاظ جسماني به ديگران آسيب بزند و زماني كه به ‌آن‌ها آسيب مي‌زند احساس لذت مي‌كند، شكنجه‌هاي بدني، قتل، تجاوز و … از جمله مواردي هستند كه فردي كه ساديسم بدني دارد آن‌ها را انجام مي‌دهد.

2. ساديسم احساسي (عاطفي): در ساديسم احساسي فرد از لحاظ جسماني به كسي آسيبي نمي‌زند اما از آزار روحي، تحقير و سرزنش ديگران احساس رضايت مي‌كند و لذت مي برد.

3. ساديسم ذهني: فرد در اين نوع از ساديسم جنسي از لحاظ جسماني و رواني به كسي آسيب نمي‌رساند و فقط در ذهن خود صحنه‌هاي آسيب رساندن به ديگران را تجسم مي كند اما به صورت عيني به كسي آسيب نمي‌زند.

پيامد‌هاي نامطلوب در زندگي افراد ساديسمي

ساديسم جنسي جنبه‌هاي مختلف زندگي فرد را تحت تاثير قرار مي‌دهد و باعث مي‌شود عملكرد تحصيلي، اجتماعي، شغلي و .. فرد آسيب ببيند و دچار مشكل شود، پيامد‌هاي ديگر ساديسم عبارت است از آسيب‌هاي عصبي و رواني، افزايش بيماري‌هاي جنسي، آسيب ديدن در روابط اجتماعي، شكست در روابط عاطفي، تقليل حافظه و فراموشي، طرد شدگي، داشتن روابط نامشروع و … .

ساديسم جنسي چگونه درمان مي‌شود؟

براي درمان اين اختلال بايد روان درماني و دارو درماني با يكديگر همراه باشند و فرد تمايل به درمان داشته باشد تا نتيجه خوبي حاصل شود. در صورتي كه اين اختلال درمان نشود در آينده به شكل مزمن در مي‌آيد و درمان آن سخت‌تر مي شود.

همچنين هيپنوتيزم درماني، خانواده درماني، روان‌درماني تحليلي، شركت در گروه‌هاي خود ياري، زدودن افكار نامعقول جنسي، ورزش، بالا بردن سطح آگاهي، تمري خويشتن داري، شركت در فعاليت‌هاي سالم اجتماعي، حمايت‌هاي خانوادگي، كاهش استرس‌هاي محيطي در تسريع روند درمان موثر است. چيزي كه در مورد اختلال مذكور قطعيت دارد اين است كه درمان آن بدون همراهي مشاور، متخصص و يا روانپزشك غير ممكن است. جهت درمان ساديسم جنسي مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران خدمات تخصصي ارائه مي‌دهد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ساديسم جنسي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: ساديسم جنسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ساديسم جنسي،
موضوع:
[ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۸:۰۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی