كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

توصيه‌هايي در مورد ازدواج مجدد

در مبحث زوج و خانواده اغلب مشكلات و تعارضات بسياري به وجود مي‌آيد؛ ازدواج مجدد معمولاً استرس و فشار زيادي را به افراد تحميل مي‌كند. ترس از شكست يا از دست دادن مجدد همسر از جمله عواملي است كه منجر به اين استرس‌ها مي‌شود. در ادامه به چند توصيه مهم در زمينه ازدواج مجدد اشاره كرده‌ايم. رعايت اين موارد به شما اطمينان مي‌دهد كه در حال طي كردن مسير درستي هستيد و احتمال موفقيت بيشتري در ازدواج خود داريد.

داشتن انتظارات واقع بينانه در ازدواج مجدد

داشتن انتظارات بالا از زندگي به خودي خود چيز بدي نيست. اما اين مسئله زماني دردسر ساز است كه انتظاراتتان با ويژگي‌هاي همسرتان تطابق نداشته باشد. به همين خاطر بهتر است كه قبل از ازدواج ليستي در مورد انتظاراتتان از فرد مقابل تهيه كنيد و با هم در مورد آن صحبت كنيد. انتظارات شما در ليست بايد عيني و كاملا مشخص باشد. كلي گويي و گفتن عبارات مبهم نمي‌تواند به شما در اين زمينه كمك كند. براي مثال گفتن اينكه من انتظار دارم همسرم باعث خوشحالي من شود عبارتي بسيار كلي و مبهم است.

شما بايد دقيقا مشخص كنيد كه خوشحالي‌تان در گرو چه چيزهايي است و همسرتان براي رسيدن به اين امر بايد چه كارهايي انجام دهد. علاوه بر اين ممكن است به دليل تجربيات تلخ گذشته در حال حاضر آن‌قدر در مورد ازدواج سخت‌گير شده باشيد كه نتوانيد انتظارت واقع‌بينانه‌اي را تعيين كنيد. در واقع ايجاد نوعي كمالگرايي در برخي افراد پس از شكست در ازدواج اول ديده مي‌شود. اين كمالگرايي خود به عاملي آسيب‌زا تبديل مي‌شود كه يا از ازدواج مجدد جلوگيري مي‌كند يا موفقيت آن را به خطر مي‌اندازد. اگر فكر مي‌كنيد شما نيز با اين آسيب مواجه هستيد، پيش از ازدواج براي رفع و بهبود آن به يك روانشناس مراجعه كنيد.

تقويت مهارت‌هاي ارتباطي

ازدواج در حقيقت ارتباط و پيوند عميق ميان دو نفر است.اين پيوند نيازمند آن است كه زوجين بتوانند افكار و احساسات خود را آزادانه با يكديگر به اشتراك بگذارند و درك متقابلي از يكديگر داشته باشد. در بررسي بسياري از طلاق‌ها شاهد اين مسئله هستيم كه ريشه اصلي مشكل به ضعف مهارت‌هاي ارتباطي طرفين برمي‌گردد. به خاطر داشته باشيد كه زندگي هميشه به كام شما نخواهد بود و ممكن است همسرتان گاهي بخواهد حرف‌هايي بزند كه مطابق ميل شما نيست.

موفقيت يك زندگي مشترك در گرو اين است كه بتوانيد در موقعيت‌هايي كه برخلاف ميلتان است، واكنش مناسبي داشته باشيد و بتوانيد فضا را به سمت آرامش سوق دهيد و در هر موقعيتي حتي زماني كه به نفعتان نيست گوش شنوايي براي يكديگر باشيد. البته يادگيري مهارت‌هاي ارتباطي چيزي نيست كه يك شبه به دست آيد. بلكه نيازمند آموزش ديدن و تمرين است. مراجعه به روانشناس و مركز مشاوره روانشناسي، شركت در كارگاه‌هاي مهارت آموزي و مطالعه‌ كتاب‌هاي خودياري در اين زمينه مي‌توانند كمك بسياري به شما بكنند.

مشخص كردن دقيق نقش‌هاي جنسيتي

امروزه با مدرن شدن جوامع، زوجين در مورد انجام وظايف خود در زندگي مشترك چالش‌هاي بسيار زيادي را تجربه مي‌كنند. تصور كنيد مردي با ديدگاه سنتي با زني ازدواج مي‌كند كه سبك زندگي مدرن را مي‌پسندد و با ديدگاه‌هاي جنسيتي در مورد وظايف در زندگي مشترك مخالف است. اين جاست كه چالش‌ها و دعواها آغاز مي‌شوند.

قبل از ازدواج مجدد دقيقا مشخص كنيد كه مي‌خواهيد چه سبكي از زندگي را تجربه كنيد. آيا موافق ديدگاه‌هاي سنتي هستيد و مي‌خواهيد زن به امور خانه و مرد به امور شغلي بپردازد يا اينكه مي‌توانيد خود را با روش‌هاي جديد زندگي سازگار كنيد. اگر به طور كاملاً واضح و روشن پيش از ازدواج اين مسائل را مطرح كنيد مي‌توانيد همكاري بهتري با يكديگر داشته باشيد و رضايت بيشتري را در زندگي تجربه كنيد.

در نظر گرفتن فرزندان در ازدواج مجدد

اگر از ازدواج قبلي، فرزند يا فرزنداني داريد بسيار اهميت دارد كه در تصميم گيري خود آن‌ها را نيز در نظر بگيريد. اين مسئله را درك كنيد كه كنار آمدن با شرايط جديد براي بچه‌ها آسان نيست. به خصوص اگر آن‌ها پيوند عاطفي عميقي با والد قبلي داشته باشند احتمالاً هنگام ازدواج شما چالش‌هاي بسياري را تجربه مي‌كنند و دچار هيجانات منفي مختلفي از جمله خشم مي‌شوند. نحوه برخورد و رفتار شما تا حد بسيار زيادي در مديريت اين واكنش‌ها مؤثر است. تلاش كنيد تا با فرزندتان گفت‌وگو كنيد و بگذاريد او آزادانه در مورد احساساتش با شما صحبت كند. به او نشان دهيد كه احساساتش را درك مي‌كنيد و براي او ارزش قائل هستيد. اگر فرزندتان واكنش‌هاي بسيار شديدي نشان مي‌دهد كه احساس مي‌كنيد مديريت آن بسيار سخت است حتماً از يك مشاور كودك براي حل مشكلتان كمك بگيريد.

سؤالات متداول

– آيا ازدواج مجدد مي‌تواند باعث شود خاطرات تلخ گذشته را فراموش كنيم؟

هرگز براي فراموش كردن يك رابطه به رابطه‌اي جديد پناه نبريد چراكه آسيب‌پذيري رواني شما روي تصميم‌گيري‌تان تأثير مي‌گذارد و احتمال شكست مجدد را افزايش مي‌دهد. در نتيجه بايد گفت ازدواج مجدد درمان زخم‌هاي روحي ناشي از ارتباط گذشته نيست. به همين خاطر پيش از اينكه دوباره براي ازدواج اقدام كنيد، بايد ابتدا براي حل مشكلات درون رواني‌تان كاري انجام دهيد. مشاوره پيش از ازدواج و دريافت درمان‌هاي فردي قبل از ازدواج مجدد در اين شرايط ضرورت دارد.

– زمان مناسب براي ازدواج مجدد چه زماني است؟

شما زماني مي‌توانيد براي ازدواج مجدد اقدام كنيد كه با غم و اندوهي كه به خاطراز دست رفتن رابطه قبلي‌تان بوده، كنار آمده باشيد. اين امر نيز يك شبه اتفاق نمي‌افتد بلكه روان شما براي بازيابي سلامت خود به زمان نياز دارد. معمولاً كنار آمدن با اين مسئله 6 ماه تا يك سال طول مي‌كشد. در نتيجه بهتر است حداقل در اين بازه زماني به خود فرصت دهيد تا با شرايط جديد كنار بياييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مجدد مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: ازدواج مجدد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج مجدد،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۱:۰۶ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی