كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تشخيص عفونت واژن

اولين قدم براي درمان عفونت واژن تشخيص آن است . براي تشخيص عفونت واژن شما بايد بدانيد كه چه علائمي دارد ؛ اگر در شما علائمي مانند سوزش ، خارش ، التهاب و ترشحات غير عادي ديده ميشود به داشتن عفونت واژن شك كنيد.

در شما ترشحاتي به صورت عادي وجود دارد كه بايد بدون رنگ و بدون بو باشد كه اگر ترشحات اين گونه نباشد و داراي بوي بد و حتي رنگ باشد ممكن است كه شما دچار اين بيماري شده باشيد .اما بهتر است كه براي تشخيص قطعي به پزشك مراجعه كنيد به دليل اين كه عفونت واژينال انواع مختلفي دارد و براي هركدام از انواع آن نيز درمان هاي متفاوتي وجود دارد .

چه زماني براي درمان عفونت واژن بايد به پزشك مراجعه كرد؟

بهتر است بعد از اين كه به وجود عفونت شك كرديد سريعا به پزشك مراجعه كنيد؛ اگر قبلا هم دچار اين مشكل شده ايد و يا اين كه فكر ميكنيد  كه مشكل جدي نيست لازم نيست به پزشك مراجعه كنيد. در صورتي كه درد شديدي در ناحيه تناسلي خود احساس ميكنيد لازم است تا آن را جدي بگيريد. عفونت واژن معمولا بدون درد است و ممكن است در اين صورت به بيماري ديگري مبتلا باشيد.

درمان عفونت واژن | مواردي كه بايد به پزشك اطلاع دهيد

_علائم شما چيست و چه زماني است كه اين علائم در شما ظاهر شده است

_اگر دارو مصرف ميكنيد چه نوع داروهايي است و ميزان مصرفتان چه قدر است

_اطلاعات شخصيتان و تعداد افرادي كه با آن ها ارتباط جنسي داشته ايد و اطلاعات آن ها

_نوع لباس هايي كه استفاده ميكنيد

_قبل از رفتن به سراغ پزشك از چه داروها يا حتي موادي براي تسكين دردتان استفاده كرده ايد

روش هاي دارويي براي درمان عفونت واژن

به دليل اين كه عفونت ها در سه نوع قارچي و باكتريايي و انگلي متفاوت هستند پس روش درمان آن ها هم متفاوت است. براي استفاده از درمان هاي دارويي حتما بايد به دكتر مراجعه كنيد و طبق نسخه او پيش برويد و بهتر است به طور خودسرانه عمل نكنيد. پزشك براي اين كه براي شما تجويزهاي دارويي كند اول از همه بايد تشخيص دهد كه از چه نوع عفونتي داريد.

درمان عفونت خفيف واژن

 پزشك جهت درمان عفونت خفيف داروهاي زير را تجويز مي‌كند. كه بايد آن‌ها را براي 1 تا 3 روز مصرف كنيد. اگر عفونت بعد از چند ماه بازگشت بايد دوباره به پزشك مراجعه كنيد.

  • ميكونازول
  • تركازول
  • فلوكونارول
  • كلوتريمازول
  • بوستونازول

درمان عفونت هاي شديد واژن

بارداري، ايدز، ديابت، بازگشت چندباره عفونت، تورم و التهاب بيش از حد كه باعث ايجاد زخم شده مواردي هستند كه به واسطه‌ي آن‌ها تشخيص عفونت شديد داده مي‌شود. براي درمان عفونت شديد موارد زير مفيد هستند.

  • استفاده از شياف و كرم و قرص ها
  • دوز هاي بالاتر قرص هايي كه در عفونت خفيف استفاده شد
  • طولاني كردن دوران مصرف قرص ها حداقل 6 ماه

روش هاي خانگي درمان عفونت واژن

روش هايي براي درمان در منزل وجود دارد اما بهتر است كه در كنار درمان پزشك صورت بگيرد و براي استفاده از آن ها با متخصص زنان مشورت شود.

مصرف دمنوش ريحان

هفته اي چنبار از دمنوش ريحان استفاده كنيد به دليل اين كه ريحان داراي خواص ضد باكتريايي و ضد ويروسي دارد پس ميتواند به راحتي در از بين بردن عفونت به شما كمك كند

سركه سيب براي درمان عفونت واژن

سركه سيب كه خاصيت ضد عفوني كننده دارد و مي‌تواند مثل يك آنتي بيوتيك عمل كند ، شست و شو مخلوط دو قاشق سركه سيب با دو ليوان آب مي‌تواند به درمان شما كمك كند

كمپرس يخ

خارش ناشي از عفونت مي‌تواند شمارا آزار دهد مخصوصا در هنگامي كه ميخواهيد بخوابيد كمپرس آب سرد و يخ ميتواند از شدت اين خارش كم كند و به شما كمك كند كه راحت تر به استراحت بپردازيد.

 همينطور باكتري ها در محلي كه گرم باشد ميتوانند بيشتر افزايش پيدا كنند پس با اين كار ميتوانيد درصد رشد آن هارا كاهش دهيد.

نشستن در آب و نمك براي درمان عفونت واژن

نمك عموما خاصيت ضدعفوني كننده دارد و شما ميتوانيد آب را با نمك تركيب كرده در وان حمام بريزيد و در آن بشينيد. به خوبي باكتري ها كشته ميشوند و از افزايششان جلوگيري ميشود

مصرف لبنيات

استفاده از لبنيات به دليل داشتن پروبيوتيكها روش خوبي براي از بين بردن باكتري ها هستند و استفاده لبنياتي مانند كشك و شير در روز ميتواند ب شما كمك كند.

مصرف عسل در درمان عفونت واژن

عسل عموما ماده خوبي براي تسكين خارش و سوزش است. عسل تنها ماده غذايي است كه فاسد نميشود پس يعني باكتري هارا نميپذيرد و آن ها را از بين ميبرد آن را به قسمت تناسلي خود بماليد و بعد از 20 دقيقه به خوبي بشوييد

برگ رزماري

رزماري را به مدت چند دقيقه بجوشانيد و واژن خود را با آن شست و شو دهيد و بعد از 15 دقيقه با آب بشوييد به راحتي باكتري ها را از بين ميبرد.

جوش شيرين

اگر از خارش و سوزش ناشي از عفونت دچار آزار شده ايد بهتر است از محلول جوش شيرين و آب استفاده كنيد كه ميتواند به خوبي از بين برنده علت آن باشد

روغن درخت چاي

چند قطره از روغن درخت چاي و آب را تركيب كنيد و واژن خود را با آن شستشو دهيد.

كاهش مصرف شيريني جات

شيريني جات به عنوان منبع تغذيه اي براي باكتري ها هستند پس بهتر است كه  براي جلوگيري از رشد آن ها مصرف شيريني و قند را كم كنيد.

چاي كيسه‌اي

يك چاي كيسه اي را حدود 10 دقيقه در اب قرار دهيد سپس آن را در يخچال بگذاريد و خنك شده آن را روي ناحيه تناسلي قرار دهيد تا از سوزش و خارش بيوفتد.

كالاندولا

استفاده از گلبرگ كالاندولا كه ميتوانيد به آرامي آن را له كنيد و در نواحي كه احساس التهاب ميكنيد قرار دهيد چاي كالاندولا هم ميتواند به شما كمك كند. در صورت باردار بودن از مصرف اين گياه پرهيز كنيد. در هنگام در دسترس نبودن كالاندولا ميتوانيد از پماد و كرم آن استفاده كنيد.

ژل هاي شست وشو براي درمان عفونت واژن

ميتوانيد براي كنترل و تنظيم  PH و درمان عفونت از ژل هاي شست و شو نيز استفاده كنيد كه به خوبي باكتري ها را از بين ميبرد. اين ژل هاي شست و شو را از داروخانه ها تهيه كنيد و در دوران قاعدگي و بارداري هم استفاده كنيد. حتي در زماني كه دچار عفونت نشده ايد نيز براي پيشگيري مؤثر است.

نكاتي كه بايد در طول درمان عفونت واژن رعايت كرد

_از رژيم هاي غذايي متناسب استفاده كنيد

_استفاده از پدهاي بهداشتي

_لباس زيرهاي خود را مرتب تعويض كنيد و بشوييد

_نشستن زياد در وان حمام و حمام نكردن با آب بسيار گرم به مدت طولاني

_از تامپون ها پدها و دستمال هاي معطر و رنگي استفاده نكنيد

_لباس هاي تنگ و جذب نپوشيد

_پوشيدن لباس هاي از جنس الياف طبيعي و ابريشمي

_لباس هاي زير خود را حتما با نور مستقيم آفتاب كاملا خشك كنيد و از استفاده آن ها به صورت نم دار جلوگيري كنيد

_استفاده از دستمال كاغذي بعد از شست و شو

_قبل از استفاده از هر نوع كرم و هر پمادي اول دست هاي خود را به خوبي بشوييد

_در هنگام شست و شو از جلو به عقب برويد

_اگر عفونت در شما شديد شد ممكن است شريك جنسي شما انتقال دهنده آن باشد پس در هنگام رابطه جنسي از كاندوم استفاده كنيد. براي اطلاع و آموزش نحوه صحيح رابطه جنسي مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

_در هنگام سفر از به دليل تايم طولاني كه نشسته ايد از پد استفاده كنيد كه رطوبت را به خوبي به خود جذب مي‌كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان عفونت واژن مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: درمان عفونت واژن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان عفونت واژن،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۱:۳۷ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی