كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تست بارداري | نشانه‌هاي مشكوك به بارداري

در ابتدا لازم است تا نشانه‌هاي مشكوك بارداري را شناسايي كنيد تا در صورت مشاهده‌ي آن‌ها در خود به سراغ تست‌هاي معتبر بارداري برويد. هنگام بارور شدن تخمدان، قطعا تغييراتي در ترشحات هورموني شما رخ مي‌دهد و موجب بروز اتفاقاتي در بدن مي‌شود. در صورتي كه از قبل براي بارداري اقدام كرده باشيد و يا اگر طي چند وقت گذشته ارتباط جنسي بدون استفاده از راه‌هاي جلوگيري داشته‌ايد، بايد به تغييرات بدني خود شك كنيد. برخي از اين تغييرات را در ادامه ذكر كرده‌ايم.

جا به جا شدن تاريخ عادت ماهيانه

به تعويق افتادن عادت ماهيانه در بانوان مي‌تواند علت هاي مختلفي مثل استرس و اضطراب و يا ناراحتي داشته باشد يا حتي اين كه به طور كلي به دليل وجود اختلال در تخمدان ها اين مشكل به وجود بيايد اما اگر تا قبل از اين پريود منظمي داشته‌ايد، ممكن است به تعويق افتادن تاريخ عادت ماهيانه نشانه‌اي از بارداري در شما باشد.

درد در ناحيه‌ي لگن، شكم و وجود لكه

وقتي كه تخمك بارور مي‌شود پس از مدتي براي لانه گزيني وارد رحم مي‌شود. اين لانه گزيني با اندكي خونريزي در مادر صورت مي‌گيرد. به همين سبب لكه هايي ديده مي‌شود و خانم باردار دردهايي را در ناحيه شكم و رحم احساس مي‌كند. ممكن است مادر اين لكه بيني ها را به عادت ماهيانه ربط دهد اما اين لكه‌هاي خون نسبت به خونريزي دوره پريود روشن تر هستند.

درد و تغيير در پستان ها

با توجه به تغييراتي كه در هورمون‌ها صورت مي‌گيرد، تغييراتي در سينه‌ها رخ مي‌دهند. پستان‌ها حساس‌تر مي‌شوند كه اين تغييرات شامل سنگين و حساس شدن در هفته هاي اول مي‌شوند. گرچه تغيير و درد در سينه‌ها مي‌تواند علت‌هاي ديگري داشته‌باشد اما اگر اين تغييرات همراه با تغيير در زمان پريود شماست پس به بارداري خودتان شك كنيد.

خستگي بيش از حد

پروژسترون هورموني كه ترشح بيش از حد آن مي‌تواند موجب خستگي بسيار زياد در بانوان شود، يكي از هورمون هاي بارداري است. اگر بيش از حد خسته مي‌شويد و حس مي‌كنيد به تازگي انرژي كمي براي فعاليت‌هاي روزانه داريد، ممكن است باردار باشيد. علاوه بر اين توليد خون بيش از حد و همينطور كاهش قند خون هم مي‌تواند در دوران بارداري باعث ترشح پروژسترون و خستگي زياد شود.

حالت تهوع

بعد از پايان يافتن فرآيند لقاح به دليل تغييرات سريعي كه در هورمون ها رخ مي‌دهد باعث مي‌شود دچار حالت تهوع بشويد و نسبت به بوي مواد غذايي و هر چيز ديگري احساس تهوع داشته باشيد. حالت تهوع صبحگاهي مي‌تواند نشانه‌اي از بارداري در شما باشد.

تست بارداري | بيبي چك يا روش تست خانگي

بعد از اين كه با ديدن علائم در خودتان به بارداري شك كرديد بهتر است كه از بيبي چك استفاده كنيد كه روش تشخيص بارداري ادراري است. ساده‌ترين راه تشخيص و اولين راه در بانوان استفاده از بيبي چك است. بيبي چك هورموني را كه بعد از لانه گذاري تخمك بارور شده ترشح مي‌شود تشخيص مي‌دهد و به شما مي‌گويد كه باردار هستيد.

بهترين زمان براي استفاده از بيبي چك هفت روز بعد از ديدن نشانه‌هاي بارداري مخصوصا عقب افتادن عادت ماهيانه است تا لانه گذاري اتفاق افتاده باشد. اگر زودتر اين كار را انجام دهيد ممكن است كه تست نتيجه مثبت شما را منفي نشان دهد. بهترين زمان براي تست خانگي صبح زود است.

نحوه استفاده از تست بارداري خانگي

بيبي چك انواع مختلفي دارد كه بر اساس دستور عمل آن بايد از آن استفاده كنيد. يك نوع آن وجود دارد كه بايد ادرار خود را در ظرفي گود بريزيد و بيبي چك را در درون آن فرو كنيد. در نوع بعدي بايد ادرار خود را در ظرفي بريزيد و با قطره چكان چند قطره از آن را به روي بيبي چك انتقال دهيد. يك نوع ديگر آن هم وجود دارد كه بايد آن را به طور مستقيم در مقابل ادرار خود قرار دهيد.

پس از گذشت زمان لازم به شما نتيجه را نشان مي‌دهد اگر نتيجه شما مثبت بود 2 خط موازي روي بيبي چك ظاهر مي‌شود و اگر جواب بارداري منفي بود 1 خط به شما نشان مي‌دهد. قبل از انجام اين تست زياد مايعات مصرف نكنيد در غير اين صورت ادرار شما رقيق شده و هورمون گونادوتروپين قابل تشخيص نمي‌باشد.

تست بارداري | آزمايش خون

يكي ديگر از روش‌هاي تشخيص بارداري مراجعه به پزشك وانجام آزمايش خون است. اين تست كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مربوط به مرحله‌ي دوم تشخيص بارداري مي‌شود. اين روش نسبت به روش تست خانگي از دقت بيشتري برخوردار است و بايد بعد از بيبي چك، براي تأييد بارداري آزمايش خون را انجام دهيد. در مواردي نتيجه تست بيبي چك كاذب است. در اين آزمايش هورمون گونادوتروپين در خون مورد اندازه قرار مي‌گيرد.

تست بارداري | نتايج كاذب تست‌ها

ممكن است كه نتيجه تست شما به دلايل مختلفي بر خلاف واقعيت باشد. احتمال دارد نتيجه منفي باشد اما به شما نتيجه مثبت را نشان دهد و يا باردار باشيد و نتيجه تست منفي شود. در ادامه دلايل بروز اشتباهات در تست‌هاي بارداري را ذكر كرده‌ايم:

نتيجه منفي تست با وجود حاملگي

اگر تاريخ انقضاي بيبي چكي كه استفاده ميكنيد گذشته باشد ممكن است هورموني كه ترشح شده را تشخيص ندهد پس در نهايت به شما نتيجه منفي اشتباه را ميدهد. شايد شما زودتر از زماني كه بايد تست را انجام داده ايد و هنوز لانه گذاري و ترشح هورمون شروع نشده است پس مدتي صبر كنيد و دوباره تست را تكرار كنيد. به نحوه استفاده از كيت توجه نكرده ايد. ممكن است خيلي زود تست را خوانده باشيد و هنوز خط دوم شكل نگرفته باشد در اين صورت نتيجه بارداري، كاذب مي‌شود. رقيق بودن ادرار در منفي شدن تست تأثير دارد.

نتيجه مثبت كاذب

ممكن است دچار حاملگي شيميايي شده باشيد. طي اين اتفاق تخمك به حدي بارور مي شود كه ترشح هورمون گونادوتروپين صورت مي‌گيرد اما به هر دليل ترشح آن متوقف مي‌شود و رشد تخمك صورت نمي‌گيرد. در اين شرايط علائم بارداري بروز مي كنند اما در واقع بارداري صورت نگرفته.

ممكن است ديرتر از زماني كه لازم است، بيبي چك را خوانده باشيد؛ درست ترين زمان براي خواندن تست بارداري خانگي 4 يا 5 دقيقه بعد از انجام آن است اگر مدت زمان بيشتري از آن بگذرد ممكن است خط ادرار در آن ايجاد شود كه فكر كنيد چيزي شبيه به پاسخ مثبت است.

يكي ديگر از دلايل مثبت شدن تست بارداري سقط جنين به صورت خواسته يا ناخواسته است. ممكن است در فرآيند سقط جنين همه‌چيز به طور كامل تخليه نشود و مقداري از بافت هاي جنين در رحم باقي بماند كه باعث ترشح هورمون گونادوتروپين شده و نتيجه تست مثبت مي‌شود.

بعضي از داروهاي محرك كه ميزان هورمون گونادوتروپين را در افراد بالا ميبرند ممكن است باعث پاسخ مثبت شوند؛ داروهايي كه براي ناباروري استفاده ميشوند از اين دسته هستند پس كساني كه از اين داروها استفاده ميكنند بهتر است براي تشخيص بارداري به پزشك مراجعه كنند.

برخي بيماري ها نيز وجود دارند كه ميزان ترشح اين هورمون را زياد ميكنند و در هنگام تست موجب به وجود آمدن نتيجه مثبت كاذب ميشوند ؛ بيماري هايي مانند سرطان رحم ، عفونت هاي ادراري ، كيست تخمدان ؛ مشكلات غده هيپوفيز و همينطور بيماري هاي كليوي.

مهم ترين كار بعد از نتيجه مثبت

اگر نتيجه بارداري شما مثبت بود حتما به پزشك مراجعه كنيد و تحت نظر او قرار بگيريد به دليل اين كه مراقبت‌ها از زمان شكل گرفتن جنين تا زمان به دنيا آمدن كودك بسيار مهم است.

بارداري با وجود پيشگيري

وقتي از راه هايي براي پيشگيري صحبت مي‌كنيم منظورمان قرص هاي ضد بارداري و يا استفاده از كاندوم در زمان رابطه جنسي است. اين راه هاي پيشگيري به طور 100 درصدي نمي‌توانند جلوي بارداري شما را بگيرند و تضمين‌شده هم نيستند. براي اثر كردن قرص هاي ضد بارداري بايد هر روز از آن‌ها استفاده كنيد و يا حداقل در تاريخ هاي مشخص شده و اگر يك يا دو بار اين كار را فراموش كنيد ممكن است باردار شويد. در طول رابطه جنسي هم ممكن است كه كاندوم شما پاره شود و يا اين كه به درستي از آن استفاده نكرده باشيد. بنابراين احتمال بارداري با وجود روش‌هاي پيشگيري همواره وجود دارد. جهت كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي‌توانيد از خدمات مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تست بارداري مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: تست بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست بارداري،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۲:۲۲ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی