كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تن فروشي يا همان روسپي گري

تن فروشي از جمله اختلالات جنسي و نابهنجاري‌هاي جنسي است و روسپي عموما به زني گفته مي‌شود كه براي امرار معاش دست به رابطه جنسي با افراد متعددي مي‌زند كه در قبال دريافت پول نيازهاي جنسي آنان  ارضا مي‌كند. بيشتر آن‌ها هيچ شغلي ندارند. درصد بيشتري از آن‌ها در قبال اين‌كار هيچ لذتي نمي‌برند و هيچ اختياري در رابطه با خودشان ندارند. 

انواع روسپي گري

تن فروشي خياباني

محل حضور اين روسپي‌ها عموما خيابان است كه با انتظار و قدم زدن در مكان‌هايي مخصوص به انتظار ماشين‌هاي مدل بالا مي‌ايستند كه به سراغ آن‌ها بيايند و بتوانند در برابر برقراري رابطه جنسي، پول دريافت كنند.

تن فروشي به صورت اسكورت

نوعي ديگر از روسپي‌گري است كه در اين حالت مردان توريست كه تنها هستند را در مراكز تاريخي و تفريحي همراهي مي‌كنند و  در هتل آن‌ها اقامت دارند. عموما اين نوع از توسط شركت‌هاي اسكورت فرستاده مي‌شوند يا در هتل‌ها حضور دارند.

علت انتخاب تن فروشي و روسپي گري به عنوان شغل

1. علل روان‌شناختي تن فروشي

تنفر از پدر: علاقه و وابستگي بيش از حد نسبت به مادر و كمبود روابط محبت آميز با پدر مي‌تواند يكي از عوامل اين اتفاق باشد. افرادي كه به سراغ اين كار مي‌روند اغلب در كودكي روابط خوبي با پدر خود نداشته‌اند.

عوامل دروني و ذاتي: بعضي از عوامل دروني و ذاتي فرد باعث مي‌شود يك سري از كارها را انجام دهد.  تنبلي، عدم مهارت براي كار كردن مي‌تواند مثالي از اين اين عوامل باشد.

سركشي: بعضي از افرادسركش براي لجبازي، تخليه عقده‌هاي خود نسبت به پدر، مادر و همسرشان يا نارضايتي از جامعه دست به اين كار مي‌زنند.

جاه‌طلبي: جاه‌طلبي از جمله مواردي است كه بيشتر در مورد افراد قشر پايين صدق مي‌كنند و مي‌خواهند كه از طريق رابطه جنسي با اقشار سطح بالا و ثروتمند جامعه به زودي به روياهايي مثل شهرت، قدرت و ثروت برسند.

عقده روسپي گري: داشتن رفتاري كودكانه و سردمزاجي جنسي كه باعث به وجود آمدن اين عقده در آن‌ها مي‌شود.

تجاوز: اگر شخصي در كودكي مورد تجاوز قرارگرفته باشد ممكن است در آينده به روسپي‌گري روي بياورد اما در مورد تمام افراد قرباني صدق نمي‌كند.

سركوب نيازها: اگر در جامعه‌اي تابوهاي بسياري وجود داشته باشد و راهي براي ارضاي نياز چيده نشود ممكن است كه شخصي كه نيازهاي جنسي‌اش را سركوب كرده است با اين راه به تخليه آن‌ها بپردازد.

بلوغ زودرس: اين عامل شامل بلوغ زودرس نوجوان و ديدن صحنه‌هاي تحريك‌آميز مي‌شود كه در اين حالت نمي‌تواند نيازش را برطرف كند؛ به همين دليل ممكن است در ميان روسپي‌گري خودش را بيابد.

اعتماد سريع: دختراني كه از شرايط و زندگي با والدينشان راضي نيستند دنبال راهي براي فرار از خانه هستند و اغلب در اين ميان توسط افراد ديگر فريب مي‌خورند و به راه‌هايي چون روسپي گري كشيده مي‌شوند.

2. عوامل اجتماعي در گرايش به تن فروشي

فقر: بيش از 90 درصد از روسپيان در فقر و كمبود امكانات رشد كرده‌اند.

مهاجرت به شهر: بعضي از افرادي كه از شهرهاي كوچك يا روستاها به شهرهاي بزرگ مهاجرت مي‌كنند كه هدفشان پيدا كردن كار است ممكن است به روسپي‌گري كشيده شوند. آن‌ها دراين شهر‌ها برروي خودشان كنترلي نمي‌بينند و فكر مي‌كنند براي هركاري آزادند.

بي‌‌كاري: جمعيت شهرهاي بزرگ رو به افزايش است و در اين شهرها افراد زيادي به دنبال كار هستند. به همين دليل ممكن است كه افراد به دليل مشكل مالي يا بالا رفتن سن ازدواج به روسپي‌گري روي بياورند. 

عدم‌ آگاهي: عدم آگاهي به اين موضوع و اين كه مي‌تواند چه آسيب‌هايي به دنبال داشته باشد يكي از دلايلي است كه فرد دست به روسپي گري مي‌زند.

به دست‌آوردن ثروت: امروزه بسياري از دختران خواهان زندگي عالي و تجملاتي هستند، آن‌ها به حقوقي كه با كاركردن به دست مي‌آورند راضي نيستند و يا حتي تلاش زيادي هم براي به راه اندازي كسب و كار نمي‌كنند به همين دليل در مسير روسپي گري قرار مي‌گيرند.

علل پذيرش تن فروشي ؛ دلايل رو آوردن مردان به روسپي‌ها

1. نارضايتي

مهم‌ترين عاملي كه آقايان متاهل به سمت روسپي‌ها كشيده مي‌شوند نارضايتي از رابطه جنسي و كمبود رفتارهاي تحريك‌كننده از سمت همسر آن‌هاست. اين موضوع مي‌تواند به دليل سردشدگي رابطه زناشويي، عدم‌آگاهي در رابطه با نيازهاي جنسي طرف مقابل باشد. در صورتي كه تنها با استفاده از راهنمايي‌هاي مشاوره جنسي مي‌توان از چنين آسيباتي جلوگيري كرد.

2. تنوع طلبي مردان

تنوع طلبي يكي از دلايلي است كه در مردان به وجود مي‌آيد و دوست‌ندارند كه با يك شخص خاص وارد رابطه جنسي شوند و هميشه به دنبال چيزي فراتر هستند پس عادي است كه به سراغ روسپي‌ها بروند.

3. تغيير ناگهاني جايگاه

بعضي‌ از افراد با پيشرفت جايگاه خانواده يا يكي از افراد خانواده‌شان  در زمينه اقتصادي يا اجتماعي مانند تعويض محله زندگي از محله‌هاي محروم به بالاي شهر و ارتقا شغلي يا تحصيلي فكر مي‌كنند كه بايد به اين سبك از زندگي روي بياورند. اين مسئله به نوع نگرش افراد و يا به تقليد آن‌ها از فرهنگ‌هاي ديگر باز مي‌گردد.

4. كاهش توجه زنان

بعد از زايمان فرزند، ممكن است توجه خانم به آقا بسيار كاهش پيدا كند و اين يكي از دلايل روي آوردن مردان به روسپي‌ها است. درصورتي كه زنان به همسرشان توجه نكنند و پوششي آزاردهنده و آراسته نداشته باشند و همسرشان اين موضوعات را در بيرون از خانه مشاهده كند، ممكن است نياز جنسي خود را به طرق ديگري رفع كند.

5. دسترسي به روابط آزاد جنسي

با استفاده از رسانه‌ها و ابزاري كه در دسترس هستند، مشاهده روابط آزاد جنسي بسيار آسان‌تر شده و افراد از اين طريق كار خود را توجيه مي‌كنند. اين مسئله را سبك زندگي افراد بسياري مي‌پندارند و خود نيز درگير آن مي‌شوند.

نگرش جامعه به روسپي گري و تن فروشي

هر جامعه‌اي نسبت به فرهنگ و تابوهايش به روسپي گري و تن فروشي نگرش خاص خودش را دارد كه ممكن است باهم تفاوت‌هاي بسياري داشته باشند. در بعضي از جوامع با توجه به قوانين آن‌ها زناني كه اين كار را انجام مي‌دهند را روسپي نمي‌دانند بلكه مرداني كه خواهان اين نوع از روابط جنسي هستند را روسپي مي‌خوانند. در بعضي جوامع اين زنان را به عنوان مجرم مي‌شناسند و برايشان مجازات در نظر مي‌گيرند. در بعضي از جوامع روسپي‌گري نوعي شغل محسوب مي‌شود و حتي براي آن‌ها ماليات هم در نظر گرفته شده است.

آسيب‌هاي روسپي گري و تن فروشي

آسيب‌هاي روسپي گري براي فرد

خشونت در روسپي‌گري: خشونت جنسي در اين پديده بسيار شايع است. درروسپي‌گري ممكن است شخصي كه به سراغ فرد روسپي مي‌آيد نسبت به او خشونت‌هاي جنسي انجام دهد و منجر به آسيب شود.

بيماري‌هاي جنسي: در روابط جنسي متعدد به دليل عدم رعايت نكات بهداشتي احتمال ابتلا به بيماري‌هاي جنسي و مقاربتي از جمله ايدز، سفليس و زگيل تناسلي بسيار بالاست.

از دست دادن عزت نفس: بعد از مدتي اين اشخاص عزت نفس خود را از دست مي‌دهند و احساس حقارت و پوچي مي‌كنند كه اين شرايط بر روان‌شان تاثير مي‌گذارد كه در نهايت به اتفاقات ناگواري منجر مي‌شود.

آسيب‌هاي روسپي‌گري براي جامعه

انحراف جوانان: وقتي كه روسپي‌گري در جامعه افزايش پيدا كند به صورتي موجه مي‌شود كه افراد تا حدودي آن‌را مي‌پذيرند و بيشترشان به سمت وسوي آن كشيده مي‌شوند. در نهايت جوانان زيادي در جامعه وجود دارند كه به انحرافات اخلاقي و جنسي كشيده شده‌اند.

گسترش بيماري‌ها: ممكن است بيماري‌هاي مخرب جنسي با اين كار افزايش پيدا كند كه جامعه را به خطر بيندازد مانند HIV.

آسيب به اقتصاد: در اين ميان پولي رد و بدل مي‌شود كه در قبال آن كاري انجام نشده است كه در نهايت مي‌تواند به اقتصاد جامعه ضرر وارد كند.

اختلالاتي كه تن فروشي به همراه دارد

1. ابتلا به اختلالات جنسي

بيشتر اين افراد به اختلالات جنسي مبتلا هستند كه با اين روش‌ها سعي مي‌كنند آن‌ها را به گونه‌اي سركوب يا ارضا كنند. نوعي از انحرافات جنسي، همجنسگرايي است. طبق تحقيقاتي كه انجام شده درصد زيادي از روسپي‌ها همجنس‌گرا هستند كه با اين روش سعي بر القاي قدرت و فشار بر روي مردان دارند.

2. ابتلا به اختلال افسردگي از آسيب‌هاي تن فروشي

درصد زيادي از افرادي كه در مسير روسپي گري قرار مي‌گيرند، افسردگي را تجربه مي‌كنند. در بيشتر اين افراد انتخاب روسپي گري آخرين و تنها چاره‌اي است كه باقي مي‌ماند پس در نتيجه هيچ رضايتي از كاري كه انجام مي‌دهند ندارند و در آخر روابط جنسي متعدد بدون وجود هيچ عاطفه‌اي باعث به وجود آمدن سرخوردگي و افسردگي در آن‌ها مي‌شود.

3. اختلال شخصيت خودشيفته

ممكن است اختلال ديگري كه در اين افراد به وجود مي‌آيد خودشيفتگي باشد. افرادي كه تن فروشي مي‌كنند خود را بيش از حد خوب مي‌دانند و نوعي شخصيت نمايشي در آن‌ها به وجود مي‌آيد كه در پي جلب توجه ديگران اين خودشيفتگي را ارضا مي‌كنند.

كاهش روسپي‌گري

با افزايش شغل و ايجاد فرصت شغلي درصد زيادي از اين روسپي‌ها كه به علت كسب درآمد به اين كار رو آورده‌اند كاهش پيدا مي‌كند. از طرفي هرگز براي كنار گذاشتن اين كار دير نيست. مي‌توانيد با كمك گرفتن از روانشناسان به كاهش و درمان آسيب‌هاي رواني اين امر بپردازيد و به جبران كمبودهاي خود راهكارهاي ديگري را جايگزين كنيد. در اين زمينه مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران خدمات تخصصي ارائه مي‌دهد.

سوالات متداول‎

زن روسپي رو جزو مجرم‌ها حساب ميكنن و براشون مجازات در نظر گرفته ميشه؟

اين مورد با توجه به فرهنگ‌هاي مختلف ارزيابي مي‌شود. بيشتر روسپي‌ها به عنوان بيمار رواني شناخته مي‌شوند اما بعضي از آن‌ها كه به دلايل ديگري رو به اين قضيه آورده‌اند را مي‌توان به عنوان مجرم شناخت.

براي دريافت مشاوره در زمينه تن فروشي و روسپي گري مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: تن فروشي و روسپي گري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تن فروشي و روسپي گري،
موضوع:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۶:۱۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی