كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

 مسائل پر اهميت در برقراري اولين رابطه جنسي

لازم است در اولين رابطه‌ي زناشويي شرايط و موارد زير را در نظر بگيريد:

1. انتخاب مكان مناسب و آرام

اگر براي اولين بار رابطه جنسي را تجربه مي‌كنيد بهتر است مكاني را انتخاب كنيد كه به آن آشنايي داريد و در آن‌جا احساس آرامش مي‌كنيد. در مكان‌هاي غريبه ذهن شما تمركز ندارد و نمي‌توانيد به خوبي از رابطه لذت ببريد.

2. رعايت بهداشت

اولين رابطه جنسي براي شما و همسرتان بسيار مهم است به اين دليل  كه تجربه اول شماست و فكر مي‌كنيد احساسات مشابهي را داريد. در نتيجه بهتر است كه قبل از شروع رابطه جنسي به بهداشت خود برسيد. لازم است براي پيشگيري از بارداي از روش‌هاي مناسب مانند كاندوم استفاده كنيد.

3. انجام معاشقه

استرس و اضطراب در اولين رابطه جنسي بسيار عادي است اما معاشقه مي‌تواند درصد آن را تا حدود زيادي كاهش دهد و شمارا براي داشتن رابطه‌اي خوب آماده كند. توجه داشته‌باشيد كه معاشقه مقدمه‌ي رابطه جنسي و مهم‌ترين بخش آن است. معاشقه طول رابطه جنسي را افزايش مي‌دهد و بر لذت آن مي‌كاهد.

4. اولين رابطه جنسي نياز به صبر و حوصله دارد

هيچ وقت عجله نكنيد اگر دائما به فكر اين باشيد كه حركت بعدي شما چه باشد آرامش را از دست مي‌دهيد و نمي‌توانيد رابطه لذت بخشي را تجربه كنيد. عجله نكنيد و از تك تك لحظات نهايت لذت را ببريد. علاوه بر اين برخي زوجين تنها به رسيدن به انزال فكر مي‌كنند. همين امر اضطراب آن‌ها را افزايش مي‌دهد. 

5. عدم جبر در رابطه جنسي

هيچ‌وقت طرف مقابل را در شروع رابطه جنسي براي بار اول اجبار نكنيد. اجازه دهيد طرف مقابل با اين موضوع كنار بيايد و با رقابت از شما بخواهد كه رابطه را شروع كنيد.

6. سكوت

در رابطه اول خيلي صحبت نكنيد؛ صحبت‌هاي نابجا و بيش از حد مي‌تواند اثر بالعكس داشته باشد و دافعه ايجاد كند به دليل اين كه اين اولين رابطه شماست و از چيزهايي كه شريك جنسي شما را آزار مي‌دهد هيچ اطلاعي نداريد.

7. فراموش نكردن پيشگيري

شما به هيچ وجه نبايد بعد از رابطه جنسي نگران مسائلي مانند گرفتن بيماري يا وقوع بارداري شويد اين نگراني ديدگاه منفي را درباره رابطه جنسي در شما ايجاد مي‌كند كه به همسرتان هم منتقل مي‌شود. براي جلوگيري از اين نگراني پيشگيري را فراموش نكنيد. ممكن است از راه مقاربت بيماري‌هايي مثل ايدز، سفليس، سوزاك، كلاميديا و مشكلات تناسلي به طرف مقابل انتقال پيدا كند كه با اين روش جلوي آن گرفته مي‌شود.

8. پذيرفتن مسائل طبيعي

از اين كه باهم به ارگاسم نرسيده‌ايد نگران نباشيد. اين فرآيند در افراد مختلف به صورت‌هاي متفاوتي اتفاق مي‌افتد. ممكن است بانوان تا تجربه كاملي از رابطه جنسي نداشته‌اند به ارگاسم نرسند. بعضي از افراد در رابطه جنسي اول ارگاسم را تجربه نمي‌كنند. اگر در آقايان ارگاسم زودتر اتفاق بيوفتد اشكالي ندارد آن‌ها با يك دوره معاشقه مي‌توانند به رابطه جنسي برگردند. خونريزي تا سه روز بعد از رابطه جنسي در زنان طبيعي است اما بعد از آن بهتر است به پزشك مراجعه كنيد.

پوزيشن مناسب براي اولين رابطه جنسي

بهترين پوزيشن براي اولين رابطه‌ي زناشويي فرد كه قبل از آن هيچ تجربه‌اي نداشته حالت رايج آميزش است كه در اين حالت زن روي تخت به سمت كمر دراز مي‌كشد و پاهاي خود را باز مي‌كند. در اين حالت به علت سادگي پوزيشن فشار كمتري روي او وارد است و استرس ناشي از انجام اشتباه را دور مي‌كند. در حالتي ديگر مي‌تواند به پهلو بخوابد و مرد پشت سرش دراز بكشد كه عمل دخول را از پشت سر انجام دهد اما براي اولين بار پوزيشن عادي راه بهتري براي برقراري رابطه جنسي است.

دلايل ايجاد درد در اولين رابطه‌ي زناشويي

ممكن است در زمان برقراري اولين رابطه جنسي دردهايي در فرد ايجاد شود كه دلايل موجهي را دارد. اين درد‌ها ممكن است در هركسي بروز پيدا كند و نبايد علت به وجود آمدن نگراني باشد.

دردهاي زنان در اولين رابطه جنسي

وجود بيماري شخصي: در بعضي از بانوان ممكن است مشكلاتي مانند اختلال در رحم، كيست‌ تخمدان، مشكل در مجاري ادراري وجود داشته باشد يا دچار بيماري‌هايي مثل عفونت لگني و آنديومتريوزيس باشند كه اين‌ها مي‌توانند علت وجود درد در هنگام رابطه جنسي باشند.

از بين رفتن پرده بكارت: پرده بكارت يك پوشش ماهيچه مانند است كه در واژن قرار گرفته. در بعضي از بانوان بعد از اولين يا دومين رابطه جنسي از بين مي‌رود كه در اين صورت باعث به وجود آمدن درد كمي مي‌شود.

خشكي واژن: در اين حالت در واژن بانوان به اندازه كافي ترشح اتفاق نيوفتاده است. در نتيجه واژن خشك مي‌شود و عمل دخول نه تنها براي زن براي مرد هم دردناك مي‌شود

دردهاي مردان در اولين رابطه جنسي

درد ناشي از دخول: ممكن است كه دخول به سختي اتفاق بيوفتد كه در اين حالت آلت تناسلي مرد دچار درد مي‌شود. اين علت تا حدود زيادي به واژن زن و پوزيشن جنسي بستگي دارد.

وجود مشكل در آلت تناسلي: ممكن است از قبل مشكلاتي در آلت تناسلي به وحود آمده باشد كه در اولين رابطه جنسي ايجاد درد كند. مانند وارد شدن ضربه، آسيب در بافت پوشاننده آلت مرد و بروز بيماري در آن.

دردهاي هيجاني

در اولين رابطه جنسي احساس گناه، ترس و اضطراب وجود دارد كه مي‌تواند به صورت يك درد شديد بروز پيدا كند. در بعضي از موارد اين اتفاق مي‌تواند موجب خشكي واژن هم بشود. استرس و اضطراب از عدم ارضا شدن نيز در اولين رابطه جنسي طبيعي است. در اين مورد مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌‌مند شويد.

كاهش درد اولين رابطه جنسي

براي كاهش درد در اولين رابطه‌ي زناشويي ناشي از پاره شدن پرده بكارت يا دخول بايد زمان معاشقه را بيشتر كرد، در نتيجه واژن اقدام به ترشح بيشتر مي‌كند كه موجب روان‌كنندگي واژن مي‌شود در اين حالت عمل دخول راحت‌تر اتفاق مي‌افتد و از بين رفتن پرده بكارت درد كمتر دارد مي‌توانيد از ژل‌هاي روان‌كننده هم براي اين كار استفاده كنيد. 

در اين حالت كه دخول براي آقايان راحت‌تر اتفاق مي‌افتد درد آلت‌تناسالي‌شان كاهش پيدا مي‌كند. اما در صورتي كه درد هيجاني باشد براي از بين بردن آن به متخصص مربوطه مراجعه كنيد و از او بخواهيد به شما كمك كند. در مرداني كه اين درد تا حد ايجاد اختلال در رابطه جنسي افزايش پيدا مي‌كند بايد به پزشك مربوطه به نام اورولوژيست مراجعه كنند.

سوالات متداول

اولين رابطه‌ي زناشويي بايد در شب عروسي باشه؟

رابطه جنسي مخصوصا براي بار اول نيازمند انرژي فراواني است. اين اولين تجربه شماست و بايد به بهترين نحو انجام شود اما بعد از يك روز پرمشغله كه به شدت انرژي شما را تخليه كرده نمي‌توانيد رابطه جنسي باكيفيتي را تجربه كنيد پس آن را به روز ديگري كه از لحاظ رواني و جسمي آماده‌تريد موكول كنيد.

آيا پس از رابطه جنسي اول ممكن است بارداري اتفاق بيوفته؟

بله. بعضي از افراد فكر مي‌كنند در رابطه جنسي اول امكان بارداري در آن‌ها وجود ندارد اما اين باور غلطي است. اگر شما در دوران تخمگ‌گذاري باشيد امكان باردار حتي در بار اول وجود دارد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اولين رابطه جنسي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع:اولين رابطه جنسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اولين رابطه جنسي،
موضوع:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۳۹:۴۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی