كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

بي ميلي جنسي يا سرد مزاجي

بي ميلي جنسي به حالتي گفته مي‌شود كه فرد براي انجام رابطه بسيار سرد مزاج است و رغبتي براي انجام آن ندارد. در اين حالت فرد در يك بازه زماني نسبتا بلند ميل جنسي‌اش كاهش پيدا مي‌كند و ضعف او در مرحله اوليه رابطه جنسي كه تحريك و برانگيختگي است كامل مشهود است. سرد مزاجي جزو كژكاري‌هاي جنسي است كه مي‌تواند جنبه‌هاي مختلفي را تحت تأثير قرار دهد.

دلايل بي ميلي جنسي

عوامل روحي و جسماني زيادي در بروز سرد مزاجي در زنان و مردان دخالت دارند كه در ادامه مهم‌ترين آن‌ها را ذكر كرده‌ايم:

1. نگاه فرد به رابطه جنسي از علل بي ميلي جنسي

نگرش فرد نسبت به رابطه جنسي ميل جنسي او را به صورت مستقيم تحت تأثير قرار مي‌دهد. براي مثال زماني كه آقايان فكر كنند همه زمان‌ها بايد براي رابطه جنسي آمادگي داشته باشند و با تماشاي فيلم‌هاي جنسي به اين فكر كند كه بايد عملكردي مانند آن‌ها داشته باشد بعد از مدتي نسبت به توانايي خودش در برقراري رابطه شك مي‌كند و ديگر ميلي براي انجامش ندارد.

در مقابل بانوان هم با نگرشي كه دارند مي‌‌توانند در به وجود آمدن بي ميلي جنسي تأثير داشته باشند. بعضي از زنان فكر مي‌كنند در رابطه جنسي هم مانند مواقع ديگر بايد حجب و حيا را رعايت كنند و از بعضي از چيزها خجالت‌زده شوند و هيچ‌گاه براي برقراري ارتباط شروع‌كننده نباشند. به طور قطعي اين نوع از نگرش مي‌تواند باعث اين بي ميلي بشود.

2. تأثير بيماري‌هاي جسمي

بيماري‌هاي جسمي يكي ديگر از عوامل بي ميلي جنسي است. كمبود هورمون تستوسترون بر بي ميلي جنسي تأثير بسيار زيادي مي‌گذارد. كم كاري تيروئيد هم يكي ديگر از عوامل بي‌ميلي جنسي است. هيوتيروئيدي مي‌تواند بر سطح متابوليسم اثر مستقيم بگذارد در نتيجه باعث كاهش هورمون جنسي مي‌شود. اختلال در غده هيپوفيز هم مي‌تواند عامل جسمي ديگري برا اين مشكل باشد. علاوه بر اين خشكي واژن در بانوان هم رابطه جنسي دردناكي را ايجاد مي‌كند كه در نهايت به بي ميلي جنسي ختم مي‌شود. مشكل در نعوظ و زودانزالي و ديرانزالي عامل جسمي براي سردمزاجي آقايان است.

3. بيماري‌ها و تنش‌هاي رواني

بيماري‌هاي رواني عاملي است كه مي‌تواند تأثير بسيار زيادي بر اختلالات جنسي داشته باشد كه بي ميلي جنسي از اين مسئله مستثني نيست. اختلالاتي مانند اضطراب، استرس، در زمان افسردگي ممكن است شما علاقه‌اي به انجام كاري نداشته باشيد و از همه چيز دوري مي‌كنيد. وقتي كه دچار استرس و اضطراب شده باشيد سطح ترشح كورتيزول بالا مي‌رود كه تستوسترون و هورمون‌هاي جنسي را سركوب مي‌كند.

4. مصرف برخي از داروها

اگر به تازگي دارويي مصرف مي‌كنيد كه بعد از آن دچار بي‌ميلي جنسي شديد ممكن است كه از عوارض داروي جديد باشد. داروهاي ضدافسردگي و ضدبارداري باعث سرد مزاجي مي‌شود. علاوه بر اين‌داروها، داروهاي انسداد دهنده بتا و مهاركننده هاي ACE جزو ايجادكننده‌هاي بي ميلي است.

5. برقراري رابطه جنسي در شرايط نامناسب

ايجاد رابطه جنسي در شرابط نامناسب مي‌تواند باعث اين اختلال شود. زماني كه افراد در خستگي از روي وظيفه به انجام اين رابطه بپردازند رغبت بسيار پايين مي‌آيد و در انتظار اتمام آن هستند. اگر افراد در شرايط روحي و جسمي مناسب به سراغ رابطه نرود احتمال بي ميلي جنسي افزايش ميايد.

6. عدم مهارت كافي براي برقراري رابطه جنسي و عاطفي

افراد اگر از مهارت كافي جنسي و عاطفي برخوردار نباشند نمي‌توانند به درستي ارتباط جنسي برقرار كنند و در اين حالت از خواسته شخص مقابل باخبر نيستند. در اين حالت به موقعيتي دچار مي‌شوند كه نه خودشان نه شخص مقابل از رابطه لذت نمي‌برد در نتيجه دچار بي ميلي مي‌شوند. انجام رابطه جنسي بدون تنوع و در يك حالت معين مي‌تواند عاملي باشد كه فرد را از اين شرايط دور مي‌ميكند.

7. تغذيه نامناسب

همه ما ممكن است به غذاهاي ناسالم علاقه داشته باشيم اما بايد بدانيد كه زياده روي در اين مدل تغذيه مي‌تواند آثار مخربي را بر رابطه جنسي داشته باشند. غذاهاي سرخ‌كرده و داراي نمك ايجاد ورم مي‌كنند و در اين حالت رابطه جنسي آخرين چيزي است كه مي‌خواهيد.

8. بچه دار شدن

بچه‌دار شدن يكي از دلايلي است كه ميل جنسي را تا حد قابل توجهي كاهش مي‌دهد. زايمان تا حدودي هورمون‌ها را تحت تأثير قرار مي‌دهد كه ميل جنسي را پايين مي‌آورد. علاوه بر اين بعد از به دنيا آمدن نوزاد تمام توجه معطوف به او مي‌شود و علاقه‌اي براي رابطه جنسي وجود ندارد و بعد از مدتي ترس از متوجه شدن كودك از رابطه آن‌ها اين اختلال رخ مي‌دهد.

علائم و پيامدهاي بي ميلي جنسي

ديرانزالي

يكي از علائمي كه نشان مي‌دهد شخص علاقه‌اي به انجام رابطه جنسي ندارد ديرانزالي است. در حالتي كه شخص سردمزاج است زمان زيادي را براي رسيدن به انزال نياز دارد يا اصلا اين اتفاق براي او رخ نمي‌دهد.

ايجاد تنش رواني و ناراحتي

شخصي كه بي ميلي جنسي دارد، نمي‌تواند خواسته شريك جنسي‌اش را برطرف كند، به همين دليل ممكن است دچار استرس، سرشكستگي و نااميدي شود. در صورتي كه خودش را مجبور به انجام رابطه كند به صورت ديگري تعادل و بهداشت رواني‌اش تحت تأثير قرار مي‌گيرد.

سرد شدن رابطه زناشويي و ايجاد اختلافات در رابطه عاطفي

سرد شدن رابطه زناشويي مي‌تواند يكي از عواملي باشد كه نشان‌دهنده بي ميلي جنسي است. در حالتي كه رابطه جنسي با كيفيت وجود نداشته باشد زندگي زناشويي هم تحت تأثير قرار مي‌گيرد. زماني كه رابطه جنسي به خوبي و با كيفيت شكل نمي‌گيرد، نگرش زوجين نسبت به يكديگر به صورت ناخودآگاه تحت تأثير قرار مي‌گيرد و ممكن است جر و بحث و دعوا رخ دهد.

درمان بي ميلي جنسي

حل اختلافات زناشويي در درمان بي ميلي جنسي

اگر افراد  از ابتداي  رابطه هيچ مشكلي در مسائل جنسي نداشته باشند و بعد از مدتي اين اختلال براي آن‌ها به وجود بيايد ممكن است دليلش آوردن تعارضات و اختلافات زناشويي در رخت خواب باشد. در اين حالت مسائلي كه در يك روز به وجود آمده  باعث بي‌ميلي جنسي مي‌شود. حل تعارصات و مشكلات جنسي مي‌تواند راه حل بسيار مناسبي براي سردمزاجي باشد. براي حل مشكلات خانوادگي لازم است مهارت‌هاي حل مسئله را بياموزيد و از مشاوره خانواده كمك بگيريد.

برطرف كردن بيماري‌هاي جسمي

مشكلات جسماني تأثير بسياري بر بي ميلي جنسي دارد با از بين بردن اين بيماري‌ها مي‌شود به بهبود سردمزاجي كمك بسيار زيادي كرد. بهتر است اول دليل جسماني را بيابيد سپس به متخصص مربوطه مراجعه كنيد و آن‌را برطرف كنيد.

تلاش براي حفظ ظاهر

وجود جذابيت ظاهري فاكتور بسيار مهمي است كه ميل جنسي را در افراد افزايش مي‌دهد و اگر به اين مورد توجه نشود ممكن است كه با وجود علاقه ميان زوج ميل جنسي بسيار كاهش پيدا مي‌كند. پس بهتر است كه به جذابيت ظاهري توجه بسيار زيادي شود تا برانگيختكي در شريك جنسي افزايش بيابد.

مشورت گرفتن از متخصصان براي درمان بي ميلي جنسي

ممكن است كه بي ميلي جنسي ريشه در ناخودآگاه و تجربه‌هاي ناگوار گذشته داشته باشد و فرد احساس خشم و گناهي در وجودش باشد يا اين كه از يك سري اختلالات رواني مثل افسردگي و اضطراب نشات بگيرد. در اين حالت بهتر است كه از يك روانشناس يا روان‌پزشك كمك گرفت و با روش‌هايي كه آن‌ها مشخص مي‌كنند به بهبود ميل جنسي پرداخت. در اين زمينه مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاروان بهره‌مند شويد.

سوالات متداول‎

براي بي‌ ميلي جنسي بايد مشاوره رفت يا دكتر زنان ؟

در ابتدا بايد ريشه و علت به وجود آمدن اين مشكل را پيدا كنيد. اگر علت به وجود آمدن بي‌ميلي جنسي عوامل جسماني و هورموني باشد بهتر است كه به پزشك زنان مراجعه كرد اما در صورتي كه مشكل به علت اختلال رواني باشد بايد به مشاور و روانشناس مراجعه كنيد.

با همسر بي ميل جنسي چي كار ميشه كرد؟

بهتر است كه علت بي‌ميلي اورا متوجه شويد. در صورتي كه شما مسبب آن علت هستيد سعي كنيد مشكل را در خودتان رفع كنيد اما اگر به علتي در خود او مربوط است از او بخواهيد كه با شما همكاري كند و آن را از بين ببرد يا با روش‌هاي ديگر مانند افزايش جذابيت و انتخاب شرايط مناسب خلا را پر كنيد و اورا تحريك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بي ميلي جنسي يا سرد مزاجي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: بي ميلي جنسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بي ميلي جنسي،
موضوع:
[ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۲۲:۵۵ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی