كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

مشاوره طلاق

به طور كلي مشاور طلاق مي‌تواند به افراد كمك كند تا با همه روابط، مسائل عاطفي، پيگيري‌هاي قانوني و لجستيكي مرتبط با روند و نتايج طلاق آگاهي پيدا كنند. در صورتي كه به دنبال اين سرويس مفيد هستيد، مشاور روانشناس بايد بتواند سطح انتظارت شما را برآورده كند. براي آشنايي بيشتر با روانشناسي طلاق تا انتها همراه ما باشيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه طلاق كليك كنيد.

 

در طي فرايند طلاق چه چيزي را مي‌توان انتظار داشت

از بسياري جهات، طلاق مي‌تواند مانند از دست دادن يك دوست عزيز باشد. طلاق پايان يك رابطه است و مطمئناً شما جدا از شخصي كه احتمالاً بخش بزرگي از زندگي‌تان را برعهده داشته است، در حال حركت خواهيد بود. مانند ساير ضررها، مردم تمايل دارند مراحل ناراحتي در مورد طلاق را به راحتي طي كنند. اين مراحل الگوهاي مختلفي دارد و براي هر كسي متفاوت است. مشاوره طلاق مي‌تواند به شما كمك كند تا از آن به راحتي عبور كنيد. بخشي از اين مراحل شامل موارد زير است.

تكذيب

در ابتدا ممكن است شرايط سختي را بگذرانيد و طلاق را به عنوان يك واقعيت قبول نكنيد و حتي ممكن است اين عقيده را دنبال كنيد كه اوضاع بهبود پيدا خواهد كرد.

درد و عدم اطمينان

پس از انكار، شما متوجه مي‌شويد كه طلاق اتفاق مي‌افتد. ممكن است احساس غم و درد بيشتري داشته باشيد و در مورد پايان رابطه غمگين شويد. اگر طرف مقابل طلاق را آغاز كرده باشد ممكن است شما با احساس طرد شدگي نيز روبه‌رو شويد. همچنين ممكن است نسبت به آينده خود احساس عدم اطمينان و حتي ترس يا اضطراب كنيد.

خشم

در بعضي مواقع ممكن است آن احساس غم، اندوه و احساس ترس منجر به احساس خشم شود. ممكن است شما از ساير افراد زندگي خود نيز عصباني شويد. در اين زمان مي‌توانيد احساسات منفي خود را نشان دهيد و اين ممكن است به روابطتان با ديگران و حتي فرزندانتان آسيب برساند.

گناه و افسردگي

در اين برهه خودتان را بيش از پيش مقصر مي‌دانيد. ممكن است به اشتباهات خود دقت كرده و نسبت به آن‌ها احساس بدي پيدا كنيد. با پيشرفت در اين مراحل، اندوه شديد يا حتي افسردگي مي‌تواند طبيعي باشد اما اگر بيش از حد شود، مي‌تواند عملكرد شما را مختل كند.

پذيرش

سرانجام اين واقعيت را مي‌پذيريد كه ازدواج شما به پايان رسيده است. ممكن است شما هنوز هم اندوهي داشته باشيد، اما نسبت به آن احساس بهتري مي‌كنيد و براي پيشبرد زندگي‌تان آماده‌تر خواهيد بود. از نظر برخي، گذر از اين مراحل مي‌تواند چالش برانگيز بوده و تشخيص اينكه دقيقاً چگونه با زندگي خود كنار خواهيد آمد، سخت باشد. در اين موارد، ممكن است به دنبال مشاوره طلاق باشيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

از مشاوره طلاق چه انتظاري داريد

برخي از افراد ممكن است از ترس اينكه مشاور بتواند آن‌ها را به عقب برگرداند و يا درباره آن‌ها قضاوت كند، از دريافت راهنمايي خودداري مي‌كنند. در واقع اصلا اين چنين نيست. مشاوران طلاق آموزش مي‌بينند كه بدون تعصب گوش دهند و در هر شرايطي كه هستند با ديگران همدلي كنند. آن‌ها همچنين براي كمك به افراد براي رسيدن به اهدافي كه مي‌خواهند، آموزش مي‌دهند. بنابراين، اگر در حين طلاق به دنبال مشاوره هستيد، يادتان باشد مشاوران حرفه‌اي هرگز شما را مجبور به انجام هيچ كاري نمي‌كنند. 

در حقيقت، يك مشاور طلاق مي‌تواند به راهنمايي هر دو طرف از طريق روند طلاق، از جمله تداركات، تصميم گيري و نتايج عاطفي از دست دادن رابطه كمك كند. آن‌ها همچنين مي‌توانند به طرفين كمك كنند تا ابزارها و مهارت‌هاي لازم براي تعريف مجدد روابط خود و تعامل سالم پس از نهايي شدن طلاق را توسعه دهند. به خصوص اين مشاوره‌ها براي زوجيني كه فرزند دارند مناسب است. مشاوره طلاق به زوجين كمك مي‌كند بعد از طلاق بتوانند به زندگي خود ادامه دهند. مركز مشاوره روانشناسي با داشتن مشاوراني آگاه در زمينه طلاق مي‌تواند به شما كمك كند.

مشاوره قبل و بعد از طلاق

مشاوره طلاق گاهي به مشاوره قبل از طلاق و مشاوره پس از طلاق تقسيم مي‌شود. مشاوره قبل از طلاق از بسياري جهات قابل استفاده است. برخي از زوجين ممكن است بخواهند براي گرفتن تصميم نهايي براي طلاق، در آن شركت كنند. مشاور مي‌تواند به هر دو طرف كمك كند تا در مورد مسائل مهم و حياتي به بحث بپردازند. مشاوره قبل از طلاق همچنين مي‌تواند به زوجين كمك كند تا ياد بگيرند كه چگونه در طي مراحل طلاق با هم ارتباط برقرار كنند. هدف اين است كه هر دو طرف بتوانند با يكديگر گفت‌وگوي مسالمت آميز داشته باشند.

مشاوره طلاق براي والدين

مشاوره قبل از طلاق براي زوج‌هايي كه فرزند دارند بسيار مفيد است. افراد در مورد چگونگي تأثير طلاق در خانواده ممكن است نگراني‌هاي زيادي داشته باشد. مشاوران مي‌توانند به زوجين كمك كنند تا چگونه مسئله طلاق را به كودكان اطلاع رساني كنند. اين مي‌تواند به كاهش اثرات آسيب‌زاي احتمالي طلاق در كودكان منجر شود.

علائمي كه نشان مي‎‌دهد شما به مشاوره طلاق نياز داريد

بسياري از افراد مي‌توانند به تنهايي طلاق بگيرند. اين امر به ويژه در صورتي صادق است كه هر دو طرف آن را به راحتي بپذيرند و بتوانند به خوبي ارتباط برقرار كنند. با اين حال، براي برخي از زوج‌ها، اين وضعيت مي‌تواند جنجالي شود و در اين موارد، مشاور كمك كننده خواهد بود. افرادي كه نيازمند دريافت مشاوره طلاق هستند نشانه‌هايي را از خود بروز مي‌دهند كه بايد به آن اهميت بدهند. اگر جزء افرادي هستيد كه مي‌خواهيد طلاق بگيرد و اين علائم را در خود مي‌بينيد، حتماً بايد از راهنمايي‌هاي مشاور بهره‌مند شوند.

مشكل در خواب، تمركز ضعيف، عدم علاقه به انجام فعاليت، كاهش اشتها، كاهش وزن يا افزايش ناگهاني، حس غرق شدن در خود، احساس بي‌ارزش بودن، ايزوله يا جدا كردن خود از ديگران، احساسات شديد يا محدود، افسردگي، اضطراب بيش از حد و از همه مهم‌تر افكاري در خصوص خودكشي همگي از علائمي هستند كه نشان مي‌دهند شما حتماً بايد به سراغ مشاوره طلاق برويد.

براي شناخت بيشتر در زمينه طلاق توافقي كليك كنيد.

توصيه‌هاي نهايي

مشاوره طلاق براي زوج‌‌هايي كه مي‌خواهند طلاق بگيرند و يا در گذشته اين كار را كرده‌اند بسيار مفيد است. مشاوران طلاق از طريق بحث، آموزش مهارت‌هاي مقابله‌اي، بهبود مراقبت از خود، راهنمايي در تهيه يك برنامه جديد زندگي و ساير موارد به افراد ياري مي‌رسانند. پس سعي نكنيد هميشه همه چيز در مورد طلاق را به تنهايي حل كنيد. وجود شخص سومي به نام مشاوره طلاق سختي‌هاي مسير را برايتان آسان‌تر مي‌كند.

 

سؤالات متداول

مشاوره طلاق چه مزايايي دارد؟

يادگيري چگونگي حل تعارض به روش سالم و مؤثر، يادگيري نحوه پردازش و رسيدگي به مسائل حل نشده و درك بهتر نيازهاي شريك زندگي خود و از همه مهم‌تر درك بهتر و برقراري نيازها و خواسته‌هاي خودتان از جمله مهم‌ترين مزاياي مشاوره طلاق است.

چه نكته‌اي را بايد در انتخاب مشاوره طلاق رعايت كنيم؟

مشاوراني را كه تجربه عميق در مشاوره خانواده دارند، جستجو كنيد. اطمينان حاصل كنيد كه با مشاور خود احساس راحتي مي‌كنيد. با طلاق از نظر عاطفي تخليه مي‌شويد، بنابراين مهم است كه شخصي را پيدا كنيد كه بتوانيد در طول جلسات به آن اعتماد كرده و با او صحبت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: مشاوره طلاق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره طلاق،
موضوع:
[ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۲۶:۴۷ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی