كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ميل جنسي به كودكان | پدوفيليا چيست؟

پدوفيليا يك بيماري و از اختلالات جنسي است كه فرد مبتلا نسبت به كودكان تحريكات جنسي شديدي احساس مي‌كند. نشانه‌ي تشخيص پدوفيلي اين است كه فرد مبتلا براي ارضاي ميل جنسي خود دست به سكس با بچه بزند و يا در اثر تمايلات و تصورات جنسي خود نسبت به بچه‌ها دچار آشفتگي شده باشد.

 

ممكن است فردي تمايلات پدوفيلي داشته باشد اما به آن مبتلا نباشد. ميل جنسي به كودكان در مردان بسيار شايع‌تر است و در زنان كمتر ديده مي‌شود. فعاليت‌هاي جنسي كه افراد مبتلا با كودكان انجام مي‌دهند متفاوت است. ممكن است كه برخي با تماشا يا لمس بدن كودك، ارضا شوند و برخي ديگر به كودك تجاوز كنند. تحقيقات نشان داده است كودكاني كه به آن‌ها بي توجهي مي‌شود و يا احساس تنهايي دارند، بيش‌تر با خطر تجاوز و آزار جنسي روبه رو هستند.

نشانه‌ها و علائم تشخيص پدوفيليا

پدوفيليا نشانه‌ها و علائمي دارند كه مهم‌ترين آن‌ها را در ادامه ذكر كرده‌ايم:

_افكار و تخيلات جنسي شديد و مداوم نسبت به كودكان نابالغ و زير 13 سال

_اقدام به اعمال جنسي و تجاوز به كودكان نابالغ و زير 13 سال

_تمايلات و اعمال جنسي، فرد را آشفته مي‌كند به طوري كه عملكرد شغلي و اجتماعي او مختل مي‌شود.

_فرد ي كه ميل جنسي به كودكان دارد، حداقل 16 سال سن داشته باشد و حداقل 5 سال با كودك قرباني فاصله سني داشته باشد.

_ افرادي كه در اواخر نوجواني با افراد 13، 14 ساله رابطه جنسي برقرار مي‌كنند، لزوما مبتلا به پدوفيليا نيستند.

ميل جنسي به كودكان | تشخيص پدوفيليا

در هنگام تشخيص پدوفيليا، بررسي تمايلات جنسي ديگر فرد نيز مهم است. بايد بررسي شود كه آيا فرد به زنا با محارم علاقه مند است و يا تنها به سمت كودكان متمايل مي‌شود. تشخيص اختلال پدوفيليا با مشكل همراه است چرا كه معمولا افراد مبتلا به روانشناس مراجعه نمي‌كنند و زماني ارجاع داده مي‌شوند كه توسط قانون دستگير شده باشند. به طور معمول، افراد مبتلا به پدوفيليا به اختلالاتي همچون افسردگي و اضطراب شديد نيز مبتلا هستند.

دلايل مبتلا شدن به پدوفيليا

دليل پدوفيليا به طور دقيق مشخص نشده است. مشخص نشده است كه پدوفيليا ژنتيكي و ارثي است و يا از طريق مشاهده و آموختن به وجود مي‌آيد. همچنين ممكن است كه ناهنجاري‌هايي در هورموون‌هاي مردانه و سروتونين شيميايي مغز باعث ايجاد اين اختلال شده باشد.

قابل ذكر است كه داشتن تجربه سو استفاده جنسي در كودكي، از مهم‌ترين دلايل ايجاد ميل جنسي به كودكان در افراد است. كودكاني كه قرباني و شاهد رفتارهاي جنسي نامناسب بوده‌اند، آن رفتار را تقليد مي‌كنند و به اين صورت اين رفتار و تمايل به صورت ناخودآگاه در آن‌ها تقويت مي‌شود.

اين گونه افراد از تماس‌ها و رابطه‌هاي عادي لذتي نمي‌برند و در عوض رفتارها و تمايلات ناپسندي كه مورد قبول جامعه نيست، باعث ايجاد حس لذت و خوشنودي در آن‌ها مي‌شود. ممكن است كه پدوفيليا تا آخر عمر ادامه داشته باشد و ممكن است كه با گذشت زمان تغيير كند.

ميل جنسي به كودكان | درمان اختلال پدوفيليا

اختلال پدوفيليا به روش‌هاي متعددي درمان مي‌شود كه عبارتند از:

دارودرماني

دارودرماني يكي از روش‌هاي موثر براي درمان پدوفيليا مي‌باشد. داروهايي كه براي درمان اين اختلال موفرد استفاده قرار مي‌گيرد، شامل مدروكسي پروژسترون، لوپرولايد استات، سرترالين، فلوكستين، فلووكسامين، سيتالوپرام، پاروكستين مي‌شود. معمولا داروها تنها ميل جنسي را كاهش مي‌دهند و تاثير زيادي بر تخيلات جنسي ندارند.

ميل جنسي به كودكان | درمان رفتاري

اين روش درماني، به وسيله شرطي سازي مثبت و منفي صورت مي‌گيرد. در شرطي سازي منفي، رفتارهاي نامناسب با يك محرك آزاردهنده و ناخوشايند تداعي مي‌شود و از اين طريق، رفتار نامناسب به حداقل مي‌رسد.

مثلا فيلم جرايم ناخوشايند فرد پدوفيليا پخش مي‌شود و همراه با آن يك بوي به شدت نامطبوع نيز در فضا پخش مي‌شود. پس از مدتي رفتار با بوي ناخوشايند تداعي مي‌شود و در نتيجه از بين مي‌رود. شرطي سازي مثبت نيز به آموزش مهارت‌هاي اجتماعي و جايگزين كردن رفتارهاي مناسب مي‌پردازد.

 

درمان شناختي

درمان شناختي به آموزش همدلانه و اصلاح نگرش‌هاي اشتباه مي‌پردازد. مثلا ممكن است كه فرد پدوفيل با خود فكر كند دختر بچه‌اي كه شلوارك پوشيده است، براي رابطه جنسي مشتاق است و رضايت دارد.

درمان شناختي به اصلاح اين چنين نگرش‌ها مي‌پردازد. همچنين در اين روش، وضعيت روحي و دردهايي كه كودك قرباني كشيده است به فرد مبتلا نشان داده مي‌شود تا احساس همدلي و عذاب وجدان در او برانگيخته شود.

تمامي اين روش‌ها به كاهش تخيلات و ميل جنسي كمك مي‌كنند اما درمان در صورتي موفقيت آست كه فرد مبتلا نسبت به بيماري خود بينش داشته باشد و براي درمان تلاش كند. همچنين لازم است كه افراد مبتلا به پدوفيليا تا آخر عمر تحت مراقبت و كنترل باشند. همچنين براي درمان اختلالات و انحرافات جنسي مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان تمايل به سكس با بچه يا اختلال پدوفيليا مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: ميل جنسي به كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ميل جنسي به كودكان،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۱۳:۱۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی