كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

سكس چت يا سكس مجازي چيست؟

سكس مجازي به معناي درگير شدن در فعاليت‌هاي جنسي از راه دور و از طريق ابزارهايي نظير تلفن و اينترنت مي‌باشد. در واقع افراد با گفتن كلمات تحريك‌آميز و به اشتراك گذاشتن تصاوير جنسي در سكس مجازي سعي مي‌كنند نيازهاي جنسي خود را برطرف سازند.

 

صورت‌هاي مختلف استفاده ازسكس مجازي

استفاده از اين نوع سكس مي‌تواند صورت‌هاي مختلفي داشته باشد. براي مثال برخي افراد تنها به دليل دوري از شريك جنسي خود به طور كوتاه مدت از آن استفاده مي‌كنند، برخي ديگر به دلايل مختلفي نظير كمبود اعتماد به نفس در روابط واقعي رابطه مجازي را ترجيح مي‌دهند و به مرور زمان تنها از اين طريق به ارضاء جنسي دست مي‌يابند. در حالي كه عده‌اي ديگر به عنوان يك سرگرمي و در كنار روابط عادي خود اين كار را انجام مي‌دهند. متأسفانه عادت به سكس مجازي مي‌تواند پس از ازدواج نيز ادامه يابد و منجر به بروز خيانت‌هاي زناشويي شود. مشاوره جنسي در حل تعارضات زوجين و بهبود كيفيت روابط جنسي آن‌ها كمك مي‌كند؛ از اين طريق مي‌توان از روابط فرازناشويي پيشگيري كرد.

علل روي آوردن به اين نوع سكس

چرا افراد به سكس چت روي مي‌آورند و به آن وابسته مي‌شوند؟ در پاسخ به اين سؤال بايد گفت كه عوامل محيطي و رواني بسياري در اين زمينه دخيل مي‌باشند. براي مثال بسياري از جوانان شرايط اقتصادي و اجتماعي لازم را براي ازدواج و رفع سالم نيازهاي جنسي خود ندارند. در اين شرايط اين نوع سكس براي بسياري از آن‌ها جايگزين رابطه جنسي واقعي مي‌شود.

با اين حال در اكثر مواقع روي آوردن به اين نوع سكس از مشكلات دروني خود افراد نشات مي‌گيرد. براي مثال كمبود اعتماد به نفس براي برقراري رابطه عاطفي با ديگران، دچار بودن به مشكلات و اختلالات جنسي، داشتن مشكلات ارتباطي با همسر و ناتواني در برطرف كردن آن‌ها مي‌تواند در گرايش افراد به اين نوع از سكس تأثير بسزايي داشته باشد.

آثار و پيامدهاي رواني سكس چت

سكس چت ممكن است در كوتاه مدت نيازهاي جنسي شما را برطرف كند اما لازم است بدانيد كه تكرار اين كار در بلند مدت مي‌تواند در عملكرد جنسي شما تأثير بگذارد. براي مثال تكرار اين كار به مرور زمان ممكن است باعث كاهش لذت جنسي شما در هنگام برقراري رابطه جنسي واقعي شود. همچنين از آنجايي كه در اين نوع از سكس ارضاي جنسي از طريق خود ارضايي صورت مي‌گيرد، ممكن است ديگر نتوانيد با تحريك از جانب فردي ديگر به ارگاسم برسيد و اوج لذت جنسي را تجربه كنيد.

علاوه بر اين‌ها سكس تنها يك فعاليت لذت بخش سطحي نيست بلكه رابطه جنسي موفق نتيجه برقراري ارتباط عميق ميان طرفين است. لذت بردن هر دو نفر در رابطه جنسي به اين بستگي دارد كه چقدر مي‌توانند نيازهاي يكديگر را در نظر بگيرند و براي رفع آن‌ها تلاش كنند. در صورتي كه در اين نوع از سكس با ايجاد تصويري غير واقعي از رابطه جنسي بيشتر به برطرف شدن نيازهاي فرد كمك مي‌كند اما اجازه نمي‌دهد كه به درك عميقي از نيازهاي عاطفي و جنسي فرد مقابل دست يابد. در نتيجه تجربه مكرر سكس چت مي‌تواند در ادامه  كيفيت ارتباط زناشويي و جنسي شما را تا حد زيادي تحت تأثير قرار دهد.

اعتياد به سكس چت

برخي افراد در نتيجه تجربه مكرر اين نوع سكس مجازي به آن اعتياد پيدا مي‌كنند و اين فعاليت به طور افراطي براي آن‌ها جايگزين سكس در دنياي واقعي مي‌شود. اين مسئله مي‌تواند ريشه‌هاي رواني مختلفي داشته باشد. براي مثال افرادي كه اعتماد به نفس كمي دارد و در زندگي روزمره نمي‌توانند رابطه سالمي با ديگري برقرار كنند بيشتر احتمال دارد كه به اين آسيب دچار شوند. اگر احساس مي‌كنيد كه به سكس مجازي وابستگي زيادي پيدا كرده‌ايد و پرداختن به آن در عملكرد روزانه شما اختلالاتي ايجاد كرده است حتماً به يك روانشناس باليني مراجعه كنيد.

روانشناس به شما كمك خواهد كرد تا در مورد اعتياد خود به سكس چت آگاهي بيشتري به دست بياوريد و با حل اين علل بتوانيد به تدريج از آن فاصله بگيريد. درمان به موقع اين اعتياد از بروز مشكلات جدي ديگر پيشگيري مي‌كند. براي مثال افرادي كه به سكس چت اعتياد دارند دائماً با افراد غريبه در فضاي مجازي ارتباط برقرار مي‌كنند. اين ارتباطات كه معمولاً با انتشار تصاوير همراه است مي‌تواند زمينه را براي سوء استفاده افراد سودجو فراهم كند.

 

سؤالات متداول

– آيا پرداختن افراطي به سكس چت مي‌تواند نشانه اختلال رواني باشد؟

پرداختن مكرر و افراطي به اين نوع چت و ساير انواع سكس مجازي مي‌تواند نشانه‌اي از اعتياد رفتاري باشد. همچنين بروز اين رفتار مي‌تواند ريشه در اختلالات رواني ديگري نظير اختلالات اضطرابي داشته باشد. براي ارزيابي دقيق اين مسئله بايد به يك روانشناس باليني مراجعه كنيد. 

– براي كنار گذاشتن سكس چت بايد چه كاري انجام دهم؟

اولين قدم اين است كه هر چيزي كه شما را به سمت اين كار سوق مي‌دهد و يادآور لذت جنسي اينترنتي است را از خود دور كنيد. هر نوع علامتي از اين دست مي‌تواند منجر به وسوسه و تحريك شما در اين زمينه شود. اگر فكر مي‌كنيد وابستگي‌ شما به سكس مجازي بسيار زياد است و به تنهايي نمي‌توانيد آن را كنار بگذاريد مراجعه به يك روانشناس مي‌تواند تا حد زيادي در اين زمينه به شما كمك كند. همچنين مركز مشاوره روانشناسي مي‌تواند به شما در اين زمينه كمك كننده باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه جنسي مجازي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: سكس چت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سكس چت،
موضوع:
[ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۳:۰۵ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی