كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

انواع پرده بكارت | پرده بكارت چيست؟

پرده‌ي بكارت يك غشا نازك است كه در دهانه ورودي واژن قرار دارد. پرده‌ي بكارت اشكال مختلفي دارد و به صورتي هاي مختلفي از هم باز مي‌شود. شايع ترين شكل پرده بكارت به صورت نيمه‌ي ماه است و به اين صورت اجازه مي‌دهد كه خون قاعدگي از مهبل رد شود. پرده بكارت در كودكان به صورت هلالي است و با گذشت زمان و تغييرات دوران بلوغ شكل اصلي خود را به دست مي‎آورد. پرده‌ي بكارت هيچ بافت عضلاني و يا غددي خاصي ندارد و تنها اهميت آن، نوع و شكل آن است. ممكن است كه پرده بكارت در برخي از افراد شكل نگرفته باشد و فرد بدون هيچ رابطه جنسي، فاقد پرده بكارت باشد.

انواع پرده بكارت | اهميت پرده بكارت

پرده‌ي بكارت در جوامع و فرهنگ هاي مختلف از ميزان اهميت هاي بسيار متفاوتي برخوردار است. در برخي كشورها و مخصوصا كشور هاي شرقي و مسلمان، بكارت ار اهميت بسيار زيادي برخوردار است چرا كه نشان دهنده عدم رابطه جنسي دختر قبل از ازدواج است. اما در برخي از كشور ها همچون كشور هاي غربي، بكارت از اهميت چنداني برخورد نيست و مردم آن جوامع معتقدند كه زنان نيز به اندازه مردان آزادند تا قبل از ازدواج رابطه جنسي داشته باشند.

انواع مختلف پرده بكارت

شكل و ضخامت پرده‌ي بكارت در افراد مختلف فرق مي‌كند و تشخيص نوع آن از نظر پزشكي اهميت زيادي دارد. چرا كه بحث باكره بودن و خونريزي بعد از اولين رابطه جنسي در جامعه ما از اهميت زيادي برخوردار است. انواع مختلف پرده‌ي بكارت به شرح زير مي‌باشد:

انواع پرده بكارت | پرده حلقوي

اين نوع پرده شبيه به يك حلقه است كه سوراخي در وسط آن قرار دارد. پرده حلقوي شايع ترين نوع پرده بكارت است كه از اطراف به واژن چسبيده است. بكارت حلقوي دو نوع كشساني و غير كشساني دارد. خونريزي بعد از دخول زماني رخ مي‌دهد كه پرده بكارت از نوع حلقوي غير كشساني باشد.

پرده ارتجاعي

پرده ارتجاعي شبيه به پرده بكارت حلقوي است با اين تفاوت كه قابليت ارتجاعي دارد. يعني پس از دخول پاره نمي‌شود و يا دچار پارگي بسيار جزئي مي‌شود. اين نوع پرده با خونريزي همراه نيست و ممكن است كه پس از اولين نزديكي سو تفاهم عدم باكرگي دختر به وجود بيايد. معاينه قبل از رابطه جنسي و تشخيص پزشك، تمامي اين مشكلات را حل مي‌كند.

نكته: توجه داشته باشيد كه در صورتي كه پرده بكارت فردي ارتجاعي باشد، باز هم پزشك مي‌تواند برقراري رابطه جنسي و يا عدم برقراري آن را متوجه شود.

پرده تيغه اي يا دو سوراخي

نوع ديگري از پرده بكارت كه به آن پرده تيغه اي گفته مي‌شود به اين صورت است كه دو سوراخ گرد در وسط آن قرار گرفته است و يا اين كه اين دو سوراخ به صورت دو سوراخ تيغه اي عمودي در وسط پرده بكارت قرار گرفته اند.

انواع پرده بكارت | پرده غربالي يا مشبك

اين نوع پرده تمام دهانه ورودي واژن را گرفته است و چندين سوراخ در وسط آن قرار دارد به اين صورت كه حالت مشبك و سوراخ سوراخ به وجود مي‌آورند. درصد بسيار كمي از خانم‌ها پرده بكارت مشبك دارند.

پرده بسته يا مسدود

در برخي مواقع فرد با پرده بكارتي كاملا مسدود به دنيا مي‌آيد و يا قطر پرده به قدري زياد است كه در زمان دخول دچار پارگي نمي‌شود و رابطه جنسي را سخت و دردناك مي‌كند. پرده مسدود در زمان قاعدگي نيز مانع از خروج خون مي‌شود. براي حل اين مشكل لازم است كه به پزشك مراجعه كرد تا با يك جراحي سبك، مشكل را حل كند.

تشخيص سلامت پرده‌ي بكارت

برخي از دختران در لباس زير خود لكه خون مشاهده مي‌كنند و يا به طور مكرر خودارضايي دارند. سالم بودن پرده بكارت يكي از مهم ترين دغدغه هاي اين دختران است. براي تشيخص پارگي بكارت راه هايي وجود دارد. مثلا مي‌توان در مقابل يك آيينه بزرگ نشست و با باز كردن لبه هاي واژن، پرده بكارت را مشاهده كرد. اما به اين روش هيچ اعتباري نيست و نمي‌توان با قطعيت، سالم بودن يا پارگي آن را تائيد كرد. بهترين و مطمئن ترين روش تشخيص سلامت بكارت، مراجعه به پزشك متخصص است. اين را بدانيد كه پزشك شايد براي تشخيص بهتر سوالاتي بپرسد، اما كاري به داشتن رابطه جنسي شما ندارد و نتيجه را تنها به شما مي‌گويد. تنها كسي كه مي‌تواند پاره بودن پرده بكارت را در شما تشخيص دهد پزشك متخصص است.

نشانه هاي روانشناسي داشتن پرده بكارت

نشانه قطعي براي تائيد نداشتن پرده بكارت وجود ندارد اما برخي از نشانه ها ممكن است بيانگر باكرگي دختر باشند. به طور كلي دختران در اولين رابطه جنسي خود، خجالتي هستند و از صحبت در مورد مسائل جنسي اجتناب مي‌كنند. دختران باكره به راحتي وارد معاشقه نمي‌شوند و در ابتدا گارد دفاعي خود را حفظ مي‌كنند. از اين طريق مي‌توانيد تا حدودي باكرگي را در شريك جنسي خود تشخيص دهيد.

نشانه‌هاي ظاهري پرده بكارت پاره شده

اولين نشانه ظاهري عدم بكارت در دختران شكل سوراخ واژن است. اين سوراخ در دختران به صورت گرد است اما در زنان به صورت هفت در مي‌آيد. چرا كه در صورت فشار مكرر آلت مردانه، دهانه  واژن به صورت عدد هفت در ميايد تا ورود آلت مردانه به واژن تسهيل شود. همچنين يك غشا ضخيم و برجسته در ديواره گردن رحم وجود دارد. اين غشا در صورت رابطه جنسي مكرر از بين مي‌رود و به راحتي و با كمترين فشار مي‌توان آلت مردانه را وارد واژن كرد.

توجه داشته باشيد كه تجاوز يك بحث جداگانه است و با مراجعه به پزشك مي‌توان از صحت يا عدم صحت آن مطمئن شد. چرا كه وقتي تجاوز صورت مي‌گيرد؛ علاوه بر آسيب هاي دهانه و ديواره واژن، مجاري ادراري و دهانه رحم نيز دچار آسيب ديدگي مي‌شود و اين توسط پزشك به راحتي قابل تشخيص است.

عوامل تاثير گذار در پارگي پرده بكارت

به طور معمول پرده‌ي بكارت به راحتي پاره نمي‌شود و موارد بسيار نادري وجود دارد كه باعث پارگي پرده بكارت شوند. كارهايي همچون اسب سواري باعث ايجاد شكاف بر كشاله ران مي‌شود اما منجر به پاركي بكارت نمي‌شود. ممكن است كه پرده بكارت در نتيجه مواردي همچون بيماري، آسيب مستقيم، معاينات اشتباه پزشكي، تمرينات فيزيكي و خود ارضايي با اشيا خارجي و آسيب زننده دچار پارگي شود.

خونريزي ناشي از پارگي پرده‌ي بكارت

بين خونريزي بكارت و قاعدگي تفاوت آنچناني وجود ندارد اما تفاوت اصلي آن ها در حجم و غلظت خونريزي است. خونريزي ناشي از پاره شدن پرده بكارت از يك قطره شروع مي‌شود و حداكثر آن به اندازه اي است كه يك نوار بهداشتي را پر كند. خونريزي ناشي از پارگي طبيعي، به سرعت لخته مي‌شود اما پارگي پرده ترميم شده يا خونريزي ندارد و يا به كندي لخته مي‌‌شود. در صورتي كه پارگي با خونريزي همراه باشد، خون ريزي ناشي از آن بسيار بيشتر از خونريزي پرده طبيعي است.

فلسفه اصلي پرده‌ي بكارت

اكثر افراد فكر مي‌كنند كه پرده بكارت نوعي بي عدالتي در حق دختران است كه آزادي آنان را از بين مي‌برد. اما اين تفكر اشتباه است چرا كه فلسفه وجود پرده‌ي بكارت در دختران چيز ديگري است. پرده بكارت به اين دليل است كه از عفونت هاي دوران جنيني و نوزادي پيشگيري كند. تصور اينكه بكارت به معني عدم رابطه جنسي است يك امر اشتباه است چرا كه دختران مي‌توانند بدون از دست دادن بكارت نيز رابطه جنسي داشته باشند.

پارگي بكارت بدون درد

پارگي بكارت با توجه به نوع آن از ميزان درد و خونريزي متفاوتي همراه است. بهتر است كه اولين رابطه جنسي خود را در شرايطي داشته باشيد كه با كمترين استرس همراه باشد. به همين دليل رابطه جنسي در شب عقد و عروسي توصيه نمي‌شود. همچنين قبل از رابطه جنسي از نوع بكارت خود آگاهي داشته باشيد، چرا كه اگر نوع بكارت شما مسدود باشد، رابطه با درد زيادي همراه است. اين مشكل با مداخله پرشكي حل مي‌شود. همچنين قبل از شروع دخول، زن بايد كاملا تحريك شده باشد چرا كه در غير اين صورت دخول با درد همراه مي‌شود. معاشقه قبل از رابطه جنسي از اهميت بالايي برخوردار است. براي برقراري رابطه جنسي لذت بخش و حل تعارضات زناشويي خود مي‌توانيد از مشاوره جنسي بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پرده بكارت مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: انواع پرده بكارت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع پرده بكارت،
موضوع:
[ ۸ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۲۴:۴۶ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی