كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ترك اعتياد گل چقدر طول مي‌كشد؟

مدت زمان لازم براي ترك اعتياد به ماريجوانا به عواملي همچون اراده‌‌ فرد معتاد، ميزان مصرف مواد و ميزان وابستگي رواني و جسمي فرد مصرف كننده بستگي دارد. اما مدت زماني كه طول مي‌كشد تا ماريجوانا از بدن فرد خارج شود حدودا شش هفته است. ماريجوانا حاوي 0.5 الي 30 درصد از ماده‌ شيميايي «تي اچ سي» است. تي اچ سي همان ماده‌اي است كه خاصيت اعتيادآور ماريجوانا را افزايش مي‌دهد و 6 هفته طول مي‌كشد تا دفع شود.

اولين قدم در ترك اعتياد گل

در وهله‌ اول بايد از اعتياد فرد معتاد به ماريجوانا اطمينان پيدا كنيد. اعتياد به ماده‌ مخدر گل يا همان ماريجوانا نشانه‌ها و علائمي دارد كه به آساني قابل تشخيص‌ هستند. اين نشانه‌ها شامل توهم بعد از مصرف، احساس سرخوشي بيش از حد، قرمزي چشم‌ها و گاهي رفتار پرخاشگرانه مي‌باشد. اگر اين علائم را در فردي كه با او ارتباط داريد مشاهده كرديد و نسبت به آن‌ها مشكوك شديد، با استفاده از تست اعتياد به ماريجوانا مي‌توانيد مطمئن شويد. در اين مرحله فرد معتاد بايد اعتياد خود را بپذيرد و آسيب‌هاي وارده را جدي بگيرد. همچنين مركز مشاوره روانشناسي مي‌تواند به شما در زمينه تشخيص و درمان اعتياد فرد به ماريجوانا كمك كند.

تصميم به ترك اعتياد به گل

ماريجوانا بيش از همه وابستگي رواني براي فرد ايجاد مي‌كند به همين دليل است كه ترك آن نيز بايد بيشتر بر پايه روان درماني باشد. روزانه چقدر و چند بار اين را مصرف مي‌كنيد؟ مصرف آن تا چه اندازه به زندگي شما آسيب زده و چه مشكلاتي را گريبان گير شما كرده است؟ پاسخ‌هاي شما به اين سوال‌ها باعث مي‌شود زندگي خود را به صورت منطقي وصادقانه ارزيابي كنيد و تصميم درستي در رابطه با ادامه آن بگيريد.

حتي اگر با عوارض بسيار ماريجوانا آشنا باشيد و ترك آن را لازم بدانيد اما تصميم درست و قطعي نگيريد در اين امر موفق نخواهيد شد. بسياري از افراد علارغم مصرف روزانه وابستگي خود به مواد را باور نمي‌كنند و علائم را جدي نمي‌گيرند. اگر نمي‌توانيد با خود صادق باشيد هشدارهاي ديگران را جدي بگيريد و در اين مورد اجازه دهيد ديگران در موردتان قضاوت كنند.

كنترل افكار در روند ترك اعتياد به گل

اگر تصميم به ترك اعتياد داريد دشوارترين مرحله براي شما كنترل احساسات و افكاري است كه شما را به سمت مصرف مواد وسوسه مي‌كند. به دليل خاصيت توهم زايي ماريجوانا، اين تصور در فرد ايجاد مي‌شود كه در صورت مصرف، بازدهي مغزش بالا مي‌رود. بسياري از جوانان به دليل همين حالات سرخوشي و توهم زايي ماريجوانا نمي‌توانند افكار خود را در جهت ترك آن كنترل كنند و مدام به مصرف مواد باز مي‌گردند. استفاده از مشاور ترك اعتياد و روان درماني به شما در جهت كنترل افكار وسوسه انگيز كمك مي كند. علاوه بر اين بايد ابزار مصرف مواد و هرچه كه باعث وسوسه‌ شما براي مصرف دوباره مي‌شود را كنار بگذاريد و از خود دور كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

درمان‌هاي لازم براي ترك اعتياد

موثرترين روشي كه براي ترك گل مي‌توان از آن‌ نام برد شامل چهار مرحله درماني مي‌باشد كه مي‌توانيد آن را به كمك مشاور و جلسات درماني انجام دهيد. در ابتدا وابستگي شيمايي شما به صورت سرپايي يا بستري شدن درمان مي‌شود و به شما كمك مي‌شود تا هرگونه وابستگي به مواد را از بين ببريد.

سپس سم زدايي يا درمان سوء مصرف ماريجوانا صورت مي‌گيرد كه در اين مرحله به شما كمك مي‌شود تا از بازگشت به مصرف مواد جلوگيري كنيد. شركت در جلسات مشاوره و روان درماني نيز باعث مي‌شود تا افكار خود را در مقابل مصرف ماريجوانا كنترل كنيد. اين مرحله بسيار مهم و ضروري است.

روان درماني ترك اعتياد به ماريجوانا

روان درماني در ترك گل ، به صورت گروهي و فردي صورت مي‌گيرد. زماني كه فرد تحت درمان فردي قرار مي‌گيرد ريشه و منشا گرايش به ماريجوانا بررسي مي‌شود. فرد با كمك مشاور از وضعيت اعتياد خود آگاهي پيدا مي‌كند و انگيزه‌ لازم را به دست مي‌آورد. زماني كه فرد در گروه قرار مي‌گيرد با افراد مشابه خود آشنا مي‌شود و مي‌فهمد كه در اين معضل تنها نيست. گفتگوهايي كه اعضاي گروه با يكديگر انجام مي‌دهند باعث مي‌شود فرد نسبت به ترك، انگيزه و اعتماد به نفس بيشتري به دست آورد. ابتدا روان درماني به صورت فردي و سپس گروهي انجام مي‌شود.

نشانه‌هاي بعد از ترك گل را بشناسيد

ترك اعتياد به ماريجوانا عوارض و نشانه‌هايي را به دنبال دارد كه با شناخت و آگاهي از آن‌ها مي‌‌توانيد جهت مقابله و حل آن‌ها اقدام مناسبي انجام دهيد و از وضعيت خود باخبر شويد. نشانه‌هاي اوليه‌ ترك اعتياد به ماريجوانا تحريك پذيري، اضطراب، افسردگي، بي‌خوابي يا بي‌قراري، خستگي و كاهش اشتها هستند و عوارض جسمي كه ديرتر بروز مي‌كنند شامل معده درد، تعريق، سستي، تب، لرز و سر درد مي‌باشند.

ممكن است براي كاهش عوارض، دوباره به مصرف ماريجوانا سوق پيدا كنيد تا درد خود را كاهش دهيد. در صورت مصرف دوباره حتي اگر از خود نااميد شده‌ايد با مشاور خود تماس بگيريد. اگر اين كار را به موقع انجام دهيد مي‌توانيد دوباره به روند درمان خود باز گرديد.

در آخر بايد ذكر كنيم كه ترك اعتياد به صورت خودسرانه، اغلب با شكست مواجه مي‌شود و خطر بازگشت به مصرف هميشه وجود دارد. مشاوره ترك اعتياد به شما كمك مي‌كند تا ضمن ترك اصولي با استفاده از روش‌هاي ذكر شده، خطر بازگشت و عود مصرف را به صفر برسانيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد به ماده مخدر گل مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: ترك گل يا ماريجوانا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك گل يا ماريجوانا،
موضوع:
[ ۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۴۳:۱۵ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی