كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

دلايل خود ارضايي در مردان مجرد

مردي كه همسري ندارد ميل جنسي خود را از طريق خودارضايي برطرف مي‌كند اما معمولا جواب كاملي نمي‌گيرد. از دلايل خودارضايي در مردان اين است كه در رابطه جنسي زناشويي تمام حواس بينايي، بويايي، لامسه و ذهن فرد درگير رابطه با يك نفر مي‌شود اما در خودارضايي چون چنين شرايطي وجود ندارد فرد شايد به لذت جنسي برسد اما بسيار سطحي و زودگذر اين اتفاق رخ مي‌دهد. به‌همين دليل اين عمل را بارها ادامه مي‌دهد كه شايد لذت جنسي كامل برايش فراهم شود. فرد تصور مي‌كند كه مي‌تواند نياز خود را از طريق خودارضايي‌هاي مقطعي برطرف سازد اما اين فرايند او را دچار به شرايطي اعتياد گونه مي‌كند.

علت خود ارضايي در مردان متاهل

خودارضايي در مردان متاهل دلايل گوناگوني دارد. مردي كه در دوران جواني خودارضايي مي‌كند بعد از ازدواج نيز از روي عادت و اعتياد به اين كار ادامه مي‌دهد. اين افراد تصور مي‌كنند كه بعد از ازدواج، خودارضايي را ترك خواهند كرد. علت ديگر تماشاي فيلم‌هاي پورن و كمال گرايي منفي است. مرداني كه فيلم‌هاي پورن با انواع روابط جنسي خاص و بدن‌هاي تحريك كننده نگاه مي‌كنند انتظاراتشان از رابطه جنسي بالا مي‌رود، در اين شرايط چون نمي‌توانند در رابطه با همسر خود رضايت و لذت كافي را به دست بياورند با تخيلات جنسي اقدام به خودارضايي مي‌كنند.

عامل ديگر عدم رابطه‌ صميمي و عاطفي بين زن و شوهر است. زماني كه مرد به همسر خود علاقه نداشته‌باشد و دركنار او احساس رضايت نكند، بعد از چندبار رابطه جنسي ناقص خودارضايي را ترجيح مي‌دهد. عامل ديگر كه در خود ارضايي مردان نقش دارد، ابتلا به اختلالات جنسي مانند ديرانزالي، زودانزالي و مشكل در نعوظ است. در اين شرايط چون نمي‌تواند همسر خود را راضي كند به‌جاي درمان به سراغ خودارضايي مي‌رود. زنان بايد توجه داشته باشند كه در صورت بروز اين‌گونه مسائل در همسر خود، او را سرزنش نكنند و همسرشان را به سمت درمان هدايت و تشويقش كنند.

عوارض روحي خود ارضايي در مردان و پسران

خودارضايي ميزان تحريك پذيري را افزايش مي‌دهد و عطش جنسي را بيشتر مي‌كند. مرداني كه خودارضايي مي‌كنند معمولا احساس گناه مي‌كنند. علاوه‌ براين در زندگي زناشويي خود و در ارتباط با همسرشان نيز دچار مشكل مي‌شوند. اين افراد با خودارضايي باعث شرطي‌شدن ذهن خود مي‌شوند و در رابطه جنسي با همسر به ارگاسم نمي‌رسند و همچنين نمي‌توانند همسر خود را ارضا كنند. از ديگر تاثيرات خودارضايي مي‌توان به خستگي، بي‌حوصلگي، عدم تمركز، لاغري، ناتواني جسمي، كم‌طاقتي و سردرد اشاره كرد. همچنين ممكن است فرد پس از شكست در ترك اين عمل، عزت نفس خود را از دست بدهد و نسبت به هرچيز كوچكي حساس، عصباني و تندخو شود.

عوارض جسمي خود ارضايي در مردان و پسران

ضعف در قواي جسمي و كاهش انرژي از عوارض خودارضايي در مردان مي‌باشد. اگر خودارضايي به‌طور مداوم و بيش از حد باشد باعث درد در نواحي كمر و استخوان‌ها مي‌شود. برخلاف برخي از تصورات، خودارضايي هيچ‌گاه در ظاهر فرد مشخص نمي‌گردد و نشانه‌اي بر روي چهره‌ فرد ندارد و بعد از ترك همه عوارض از بين خواهند رفت.

درمان خود ارضايي 

ترك خودارضايي در مردان و پسران فرآيند طولاني مدتي مي‌باشد كه نياز به تعهد و تلاش فراوان دارد. ممكن است در اين راه بارها شكست بخوريد و دوباره به عقب باز گرديد اما هيچ‌گاه تسليم نشويد چراكه بسياري از افراد موفق به ترك خودارضايي شده‌اند پس شما نيز مي‌توانيد با موفقيت اين عمل را ترك كنيد. تصميم شما براي كنار گذاشتن خودارضايي بايد فراتر از يك اميد و آرزو و يك تصميم قطعي باشد. براي اطلاع بيشتر در زمينه ترك خود ارضايي كليك كنيد.

هرگاه احساس گناه شما را فرا گرفت به‌ ياد داشته‌ باشيد كه شما انساني با تمايلات جنسي مي‌باشيد و انسان مرتكب اشتباهاتي مي‌شود اما مسئله مهم آن است كه بتوانيد اشتباهات خود را اصلاح كنيد. اولين قدم حذف فيلم‌هاي ***گرافي و عكس‌هاي تحريك كننده از زندگي خود مي‌باشد. خود را ببخشيد و به‌ ياد داشته‌ باشيد كه شما بزرگتر از مشكلتان هستيد.

زمان‌هايي كه بيشتر تحريك مي‌شويد را به كاري مهم اختصاص دهيد همچنين مي‌توانيد با فعاليت‌هايي مانند كتاب خواندن و يا بودن در جمع خانواده و دوستان حواس خود را پرت كنيد و سعي كنيد مدت زيادي را تنها نمانيد چراكه تنهايي باعث مي‌شود افكار جنسي به سراغ شما بيايند. زمان‌هاي خالي خود را به فعاليت‌هاي مختلف اختصاص دهيد. هيجان در كارهاي مختلف مي‌تواند جايگزين تمايل شما براي خودارضايي باشد. همچنين مي‌توانيد ورزش مورد علاقه‌ خود را پيداكرده و مدت زيادي از روز را صرف آن كنيد.

موثرترين روش در ترك خود ارضايي

فعاليت‌هاي خود را در طول روز افزايش دهيد تا تمام انرژي خود را صرف مسائل مفيد كنيد. موثرترين روش اين است كه يك سيستم پاداش و تنبيه براي خود ايجاد كرده و به آن عمل كنيد. با اين روش مغز شما شرطي مي‌شود. براي مثال به ازاي هر روزي كه خودارضايي نمي‌كنيد براي خود هديه بخريد و يا مثلا اگر بيشتر از دوبار در هفته خودارضايي كرديد خود را به مدت يك يا چند روز از استفاده از موبايل محروم كنيد.

بسيار مهم  مي‌باشد كه سيستم پاداش‌ و تنبيه‌ را براي خود عملي كنيد چراكه ذهن شما به‌طور خودكار به خاطر عمل تنبيه يا تشويق، شما را از عمل خودارضايي باز مي‌دارد. اين تمرين به مداومت و تكرار نياز دارد و نبايد در انجام آن كوتاهي كنيد. همچنين مي‌توانيد تاثير آن را بعد از چند روز مشاهده كنيد. توجه داشته‌ باشيد كه خودارضايي به تدريج بايد ترك شود و ترك ناگهاني آن در تمام موارد باعث بازگشت و نااميدي مي‌گردد. براي ترك خود ارضايي مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه خود ارضايي مردان مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: خود ارضايي مردان و پسران

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۵:۲۵ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی