كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

خودارضايي زنان | خودارضايي چيست؟ 

خودارضايي در لاتين Masturbation نام دارد. اين عمل در خانم‌ها با تحريك دستگاه تناسلي (كليتوريس) براي رسيدن به لذت و ارضاي جنسي صورت مي‌گيرد. خودارضايي در پسران را استمنا و خودارضايي در دختران را استشها مي‌گويند. لذت خودارضايي كوتاه مدت است و بعد از چند دقيقه فرد به حالت قبل خود برمي‌گردد.

معمولا دختران با ديدن تصاوير و فيلم هاي تحريك كننده به هيجان مي‌رسند و اقدام به خودارضايي مي‌كنند. اما زنان متاهل معمولا به علت عدم رسيدن به ارگاسم در رابطه جنسي، لذت نبردن از رابطه جنسي يا نداشتن رابطه عاطفي خوب با همسر خود، خودارضايي مي‌كنند. خودارضايي در صورتي كه به شكل افراطي انجام شود، به اختلال جنسي تبديل مي‌شود و زندگي روزمره فرد را مختل مي‌كند. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

تفاوت خودارضايي زنان با مردان

معمولا زنان خودارضايي را در سنين بالاتر شروع مي‌كنند. زنان كمتر از مردان خودارضايي مي‌كنند و همينطور راحت‌تر از مردان مي‌توانند ترك كنند. علت اينكه مردان در سنين پايين تر شروع به خودارضايي مي‌كنند اين است كه عضو جنسي مرد بيرون از بدن او است و به راحتي به حساسيت اين عضو پي مي‌برد. اما در زنان اين گونه نيست و پيدا كردن كليتوريس و تحريك آن براي بسياري از زنان مشكل است.

خودارضايي زنان | مراحل خودارضايي

خودارضايي سه مرحله دارد عبارتند از:

1- مرحله مشكل ساز يا Problematic: اين افراد روز يك يا دوبار خودارضايي مي‌كنند. علائم آن عبارتند از: خستگي و كوفتگي، ضعف حافظه و عدم تمركز، استرس و اضطراب

2- مرحله گرفتاري شديد يا Severe: اين افراد روزي سه تا چهار بار خودارضايي مي‌كنند. علائم آن عبارتند از : خستگي و كوفتگي، زودرنجي، نازك شدن تار مو، مشكلات خواب

3- مرحله گرفتاري بسيار شديد يا Addictive: اين افراد ممكن است تا پنج بار در روز خودارضايي كنند. علائم آن عبارتند از: خستگي و كوفتگي، ريزش مو، ضعف بينايي، وز وز گوش، درد ناحيه تناسلي

آيا خودارضايي به پرده بكارت آسيب مي‌رساند؟

خودارضايي به صورت‌هاي مختلفي انجام مي‌شود. معمولا زنان و دختران با استفاده از انگشت يا فشار آب شديد يا پتو خودارضايي مي‌كنند. خودارضايي با مالش كليتوريس از رو يا زير لباس انجام مي‌شود. پرده بكارت تنها با وارد شدن جسم خارجي داخل واژن آسيب مي‌بيند. پس مالش كليتوريس باعث پاره شدن پرده بكارت نمي‌شود.

خودارضايي و رابطه جنسي در زمان بارداري

برخي از زنان باردار به دليل تغييرات هورموني و افزايش استروژن و پروژسترون در اين دوران نياز جنسي بيش‌تري را تجربه مي‌كنند. رابطه جنسي در زناني كه بارداري كم خطر دارند مشكلي ايجاد نمي‌كند. خودارضايي مانند به ارگاسم رسيدن در رابطه جنسي است و بنابراين از نظر پزشكي مشكلي ايجاد نمي‌كند.

اما در كل توصيه نمي‌شود. ارگاسم براي زناني كه در معرض زايمان زودرس هستند اين احتمال را افزايش مي‌دهد. پس اگر در معرض اين خطر هستيد از خودارضايي و رابطه جنسي خودداري كنيد.

عوارض خودارضايي زنان

خودارضايي عوارض بسياري دارد. از جمله عوارض آن عبارتند از:

-خستگي

– افسردگي و از بين رفتن نشاط 

– كاهش زيبايي و برق چشم‌ها و كبودي زير چشم

– از بين رفتن تناسب اندام

– ضعف حافظه و اعصاب

– اختلال و درد هنگام قاعدگي 

– ناباروري (در شرايط خاص)

خودارضايي زنان | درمان خودارضايي

راه‌هاي زيادي براي درمان و ترك خودارضايي وجود دارد كه به برخي از آن ها اشاره كرده ايم.

-مراجعه به يك مشاوره جنسي

– اراده كنيد و براي ترك خودارضايي تصميم بگيريد. 

– ورزش كردن 

– خواندن كتاب 

– كوتاه كردن زمان حمام

– نپوشيدن لباس جذب

– رفتن به رختخواب تنها زمان خستگي

– تماشا نكردن تصاوير محرك

– محدود كردن مصرف غذاهاي محرك و پر انرژي 

– تخليه كردن مثانه قبل از خواب

-تنها نماندن در خانه

براي دريافت مشاوره در زمينه خودارضايي زنان مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: خودارضايي زنان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خودارضايي زنان،
موضوع:
[ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۱:۰۹ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی