كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

اهميت بخشش خيانت

بسياري از افرادي كه با خيانت مواجه مي‌شوند هيجانات منفي بسيار قوي را تجربه مي‌كنند. آن‌ها اغلب احساساتي نظير خشم، نفرت و غم مفرط را گزارش مي‌دهند و با اين سؤال رو به رو مي‌شوند كه چرا بايد فرد مقابل خود را ببخشند. در جواب به اين افراد بايد گفت كه منظور از بخشيدن اين نيست كه بخواهيد به همسرتان نشان دهيد با اعمال خيانت‌آميز او موافق هستيد يا او را تائيد مي‌كنيد بلكه به اين معني است كه بتوانيد از احساسات مخربي كه درون شما را فراگرفته خلاص شويد و آثار رواني زيان‌بار آن‌ها را كاهش دهيد. بخشش درست زماني اتفاق مي‌افتد كه شما با مديريت هيجان‌هاي خود بتوانيد به فكر پيدا كردن راه حلي براي زندگي مشترك خود باشيد و نگذاريد احساسات، كنترل همه زندگي‌تان را در دست بگيرند. براي آشنايي بيشتر در زمينه خيانت همسر كليك كنيد.

راهكارهايي براي بخشش خيانت

همان طور كه گفته شد خيانت موجب برانگيخته شدن عواطف منفي گوناگوني در ما مي‌شود كه بخشش را بسيار سخت مي‌كند. براي اينكه بتوانيد در عمل اين موضوع را تمرين كنيد راهكارهاي زير مي‌توانند كمك كننده باشند.

1- به درك درستي از تعريف بخشش دست يابيد

اولين قدم براي كسب توانايي بخشش اين است كه بتوانيد به تعريف درستي از بخشش برسيد و باورهاي غلطي كه در اين باره وجود دارد را اصلاح كنيد. در اين راستا لازم است بدانيد كه بخشش به معناي ناديده گرفتن خود و يا تائيد اشتباهات ديگري نيست. بلكه بخشش راهي است كه به شما كمك مي‌كند تا احساسات منفي خود نظير خشم و كينه را كنار بگذاريد و از اين رو بتوانيد سلامت روان بيشتري را تجربه كنيد و در ارتباط خود به دنبال راه حلي منطقي‌تر بگرديد.

2- به فكر درمان آسيب‌هاي رواني باشيد

خيانت در روابط بين فردي با آسيب زدن به اعتماد باعث مي‌شود كه شما رنج و درد رواني بسيار زيادي را تحمل كنيد. اين موقعيت يكي از موقعيت‌هاي بسيار پرخطر براي بروز بسياري از اختلالات و آسيب‌هاي رواني از جمله افسردگي محسوب مي‌شوند. افسردگي با ايجاد نوعي سوگيري بدبينانه در ظرفيت شناختي و توجه شما باعث مي‌شود كه تحمل اوضاع برايتان دشوارتر گردد و كمتر بتوانيد به بخشش فكر كنيد.

اگر پس از رخ دادن خيانت احساس مي‌كنيد عملكرد روزمره‌تان تا حد زيادي كاهش يافته و دائماً در افكار و احساسات آزاردهنده خود غرق شده‌ايد مراجعه به يك متخصص روان به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد اين بحران را بهتر مديريت كنيد و به تصميمات درست‌تري براي زندگي خود برسيد.

3- كمك گرفتن از زوج درمانگران از راهكارهاي بخشش خيانت

بسياري از افراد پس از بروز خيانت در زندگي مشترك توافق مي‌كنند كه ازدواج خود را حفظ كنند و از طلاق گرفتن خودداري مي‌كنند. اما متأسفانه اقدامي در جهت بهبود رابطه آسيب ديده نيز انجام نمي‌دهند. براي مثال زني كه به او خيانت شده با احساس خشم و نفرت زياد به دلايلي نظير وجود فرزندان به زندگي خود ادامه مي‌دهد و مرد نيز به رفتارهاي آسيب‌رسان خود ادامه مي‌دهد كه همين رفتارها آزارهاي رواني زن را تشديد مي‌كند و اين چرخه به طور معيوب همين طور ادامه مي‌يابد. پيشنهاد مي‌كنيم در اين زمينه مقاله زوج درماني را مطالعه كنيد.

ادامه دادن به چنين زندگي نه تنها امنيت رواني فرزندان را تأمين نمي‌كند بلكه به خود زن و مرد هم آسيب‌هاي بسياري را وارد مي‌كند. در نتيجه لازمه ادامه دادن به زندگي اين است كه از يك سو فرد خيانت ديده بتواند آنچه اتفاق افتاده را ببخشد و از طرف ديگر فردي كه خيانت كرده اطمينان دهد كه به روابط فرا زناشويي خود خاتمه مي‌دهد. البته رسيدن به چنين توافقي از سوي دو نفر هميشه آسان نيست. بسياري از افراد پس از خيانت ديدن هرگز دست از شماتت و سرزنش برنمي‌دارند و همين امر باعث مي‌شود كه رابطه آن‌ها همچنان در مسير درستي قرار نگيرد. در اين شرايط مراجعه به يك زوج درمانگر به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد مهارت‌هاي زندگي خود را افزايش داده و بتوانيد آسيب‌هاي موجود در ارتباط خود را ترميم كنيد.

آثار مثبت بخشش خيانت

بخشش خيانت بيش از هركسي به فرد خيانت ديده كمك مي‌كند و باعث مي‌شود كه او بتواند آزارهاي رواني تحميل شده را جبران كند و در پي آن به نوعي احساس رها و بازآفريني در زندگي خود دست يابد. مهم‌ترين آثار بخشش خيانت در ادامه مورد بررسي قرار گرفته‌اند.

كاهش آسيب‌هاي مرتبط با خشم

خشم نوعي هيجان منفي بسيار نيرومند است كه تجربه مزمن آن مي‌تواند پيامدهاي رواني و جسماني جدي را براي فرد به همراه داشته باشد. براي مثال آمارها نشان مي‌دهد افرادي كه بيش از ديگران در زندگي خود خشم را تجربه مي‌كنند بيشتر در معرض ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي قرار دارند.

همچنين بسياري از اين افراد خشم را طي مكانيزم‌هاي رواني به درون خود بازمي‌گردانند و حتي احساس عصبانيت شديد از خود را نيز تجربه مي‌كنند كه در نهايت احتمال بروز اختلالاتي نظير افسردگي را افزايش مي‌دهد. از آنجايي كه خيانت مي‌تواند شما را براي مدت‌هاي طولاني در معرض خشم قرار دهد توانايي بخشش كمك مي‌كند تا از عوارض جسماني و رواني اين هيجان مخرب دور بمانيد و ميزان سلامت بيشتري را تجربه كنيد.

فرصتي مجدد براي بازسازي زندگي

تا زماني كه شما قلبا نتوانيد همسرتان را بابت خيانت ببخشيد حتي اگر در زندگي مشترك بمانيد نمي‌توانيد رضايت زيادي را تجربه كنيد و رابطه به صورت بيمارگون و آسيب ديده ادامه خواهد يافت. توانايي بخشش به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد فرصتي ديگر به زندگي خود بدهيد و براي حفظ با كيفيت زندگي خود تلاش كنيد.

ارتقاي كيفيت روابط والد-فرزندي

هنگامي كه شما در درون خود بحران‌هاي زيادي را تحمل مي‌كنيد مسلما نمي‌توانيد آن‌گونه كه بايد رابطه با كيفيتي را با فرزندان خود داشته باشيد و عواطف منفي شما به احتمال زيادي به آن‌ها نيز سرايت مي‌كند. توانايي بخشش به شما كمك مي‌كند تا با ارتقاي سلامت روان خود كيفيت روابط والد فرزنديتان را نيز بهبود ببخشيد.

احساس كارآمدي و شكوفايي بيشتر

اغلب افراد زماني كه خشم و كينه زيادي را دائماً در خود احساس مي‌كنند نمي‌توانند در زندگي آن‌گونه كه بايد به فعاليت‌هاي مفيد بپردازند و همواره عملكردشان تحت تأثير خيانت آسيب مي‌بيند. اما افرادي كه به قدرت بخشش دست مي‌يابند مي‌توانند زندگي دوباره‌اي را آغاز كنند و فارغ از تجربيات دشوار به نوعي بازآفريني و شكوفايي دست يابند.

سؤالات متداول

– پس از فاش شدن خيانت همسر چگونه تكليف رابطه را روشن كنيم؟

اولين قدم در اين راه اين است كه بتوانيد به خودتان فرصت دهيد و عجولانه تصميم نگيريد چرا كه خيانت مي‌تواند احتمال تصميمات احساسي را در شما افزايش دهد و پس از مدتي احساس كنيد از كارهاي كرده پشيمان هستيد. در كنار اين موضوع بايد بتوانيد علل خيانت را دريابيد. در بسياري از موارد خيانت بازتاب مشكلاتي در ارتباط طرفين است كه به اين صورت خود را نشان مي‌دهد. در نهايت براي اينكه بتوانيد در مورد ادامه دادن زندگي مشترك يا جدايي به تصميم بهتري برسيد مي‌توانيد از خدمات مشاوره خيانت بهره‌مند شويد. مشاور به شما كمك مي‌كند تا با ديد بازتري به مسائل پيرامون مشكل نگاه كنيد.

– من يك بار به همسرم خيانت كرده‌ام و او از اين بابت بسيار ناراحت است. آيا امكان اين وجود دارد كه كيفيت زندگي‌مان مجدداً مثل وضعيت سابق شود؟

خيانت اغلب آسيب روحي رواني بسياري را به طرف مقابل وارد مي‌كند. اينكه زندگي پس از خيانت به كيفيت سابق برگردد به ميزان تلاش و ميزان ظرفيت رواني فرد مقابلتان بستگي دارد. مراجعه به زوج درمانگر و يك متخصص حرفه‌اي در حيطه خيانت مي‌تواند در اين زمينه كمك بسياري به شما كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه بخشش خيانت مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: بخشش خيانت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بخشش خيانت،
موضوع:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۷:۲۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی