كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ترك حشيش | مرحله اول سم زدايي

ماده مؤثر موجود در حشيش THC است. براي آنكه بتوانيد حشيش را ترك كنيد اول از همه بايد بدن خود را از THC پاك كنيد. حدود يك تا دو روز پس از سم زدايي معمولا احساسات ناخوشايندي نظير اضطراب و بي‌قراري به سراغ شما خواهد آمد كه همگي ناشي از ترك اين ماده مخدر هستند. خوشبختانه علائم ترك اين ماده مخدر حداكثر 10 روز پس از توقف مصرف فروكش مي‌كنند و از بين مي‌روند. پس كافي است صبور باشيد و اجازه دهيد كه اين دوران سپري شود.

كمك گرفتن از يك روان درمانگر

از آنجايي كه اعتياد به حشيش بيشتر منجر به وابستگي رواني مي‌شود و عوارض ناشي از آن نيز بيشتر بر سطح روان اثر مي‌گذارد، مراجعه به روانشناس در ترك آن از اهميت بسزايي برخوردار است. به همين خاطر نبايد تنها به كنار گذاشتن حشيش اكتفا كنيد. در صورت نپرداختن به ابعاد رواني اعتياد به حشيش به احتمال زيادي با لغزش‌هاي مكرر و احساس وسوسه زياد براي از سرگيري مصرف مواجه خواهيد شد. در ادامه به چند نمونه از درمان‌هاي روان شناختي كه در ترك حشيش بسيار اهميت دارند پرداخته‌ايم. همچنين مركز مشاوره روانشناسي مي‌تواند به شما در اين زمينه كمك كننده باشد.

درمان شناختي رفتاري

يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در درمان شناختي رفتاري به شما آموزش داده مي‌شود اين است كه بتوانيد موقعيت‌هايي كه باعث افزايش مصرف مي‌شود را بشناسيد، بدانيد هنگام قرار گرفتن در اين موقعيت‌ها چه واكنشي نشان دهيد و چگونه از اين موقعيت‌ها اجتناب كنيد. اين موضوع در كاهش وسوسه مصرف و پيشگيري از عود تأثير بسزايي خواهد داشت.

درمان‌هاي انگيزشي ترك حشيش

ممكن است يكي از عزيزان شما به مصرف حشيش مبتلا باشد و در برابر ترك، مقاومت داشته باشند. درمان‌هاي انگيزشي كه توسط روانشناسان ارائه مي‌شود به فرد كمك خواهد كرد تا بتواند به انگيزه و آمادگي رواني لازم براي ترك دست پيدا كند.

خانواده درماني 

نوع برخورد خانواده با اعتياد فرد در روند درمان و ترك حشيش، از اهميت بسزايي برخوردار است. تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي كه از حمايت خانوادگي كم‌تري برخوردارند در مقايسه با ديگران لغزش‌هاي بيشتري را تجربه مي‌كنند و در مسير ترك با مشكلات بيشتري روبه‌رو مي‌شوند. خانواده درمانگران با برگزاري جلساتي براي كل خانواده تلاش مي‌كنند كه روابط بين آن‌ها را بهبود ببخشند و به اين ترتيب حمايت خانوادگي قوي‌تري را براي فرد فراهم كنند. براي آگاهي بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

سؤالات متداول درباره ترك حشيش

– مصرف حشيش چه عوارض رواني براي فرد دارد؟ 

افزايش احساسات آزاردهنده‌اي نظير اضطراب و پارانويا، دچار شدن به حملات عصبي، از دست دادن حافظه، تغييرات خلق و تجربه مشكلاتي در حل مسئله از جمله عوارض رواني رايج در مصرف حشيش مي‌باشند.

– آيا حشيش توهم‌زا مي‌باشد؟

بله. درست است كه اين ماده در دسته مواد توهم‌زا طبقه‌بندي نمي‌شود اما خاصيت توهم‌زايي دارد و بسياري از افراد در پي مصرف آن ديدن يا شنيدن چيزهايي كه وجود ندارد را گزارش مي‌كنند. در اين مورد ترك اين ماده كمك بسيار زيادي به اين ‌افراد خواهد كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: ترك حشيش

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك حشيش،
موضوع:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۵:۰۵ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی