كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ارتباط صحيح با همسر

شيوه‌هاي ارتباطي مختلفي وجود دارد كه مي‌تواند زندگي زناشويي را دگرگون كند و بر محيط خانواده تأثير بگذارد. شما بايد مهارت‌هاي شنيدن و مهارت‌هاي مربوط به ابراز وجود كردن را ياد بگيريد. همچنين بايد بتوانيد كه با گوش سوم تان بشنويد تا توانايي درك احساس و انديشه طرف مقابل‌تان را داشته باشيد. با تسلط به اين شيوه‌ها مي‌توانيد احساسات خود را به صورت روشن‌تر، آزادتر و مؤثرتر بيان كنيد و از مجموعه آن‌ها براي برقراري ارتباط بهتر استفاده كنيد.

روش خلع سلاح 

اگر عصباني هستيد و احساس مي‌كنيد خشم زيادي داريد، احساستان را با بيان عبارتي با مفهوم «من احساس مي‌كنم» بيان كنيد. از بحث و مشاجره بپرهيزيد و حالت دفاعي نگيريد. همچنين توجه داشته باشيد كه در صورت بحث و مشاجره، به شكلي جواب دهيد كه حتي در صورت پذيرفتن انتقاد، شان و احترام و عزت نفستان حفظ شود. نكته مهم ديگر اين است كه سعي نكنيد با بحث كردن متوجه اين بشويد كه حق با كيست. مطمئن باشيد كه اين بحث به جايي نمي‌رسد.

برخورد همدلانه از شيوه‌هاي ارتباط صحيح با همسر

سعي كنيد خودتان را به جاي طرف مقابل بگذاريد و از ديد او به قضيه نگاه كنيد. شنونده خوبي باشيد و تمام تلاش خود را انجام دهيد تا بفهميد كه منظور او چيست و چه مي‌خواهد بگويد. نظرتان را درباره نگاه و انديشه و احساسش به شكل “به نظر مي رسد” بيان كرده و بعد حرف او را به صورت خلاصه تكرار كنيد. شما مي‌توانيد با توجه كردن به همسرتان، احساسات او را درك كنيد. به نشانه‌هاي جسماني و حركات آن‌ها توجه كنيد تا بفهميد دقيقا چه حسي دارند.

پرس‌وجو كردن از همسر

بيشتر افراد از ابراز علني احساسات خود مي‌ترسند. مي‌توانيد از همسر خود بخواهيد تا درباره احساسات منفي‌اش توضيح بيشتري بدهد. همچنين با اين كار از شدت ناراحتي او كم مي‌كنيد.

استفاده از عبارت‌هايي با مفهوم

از عبارت‌هايي كه با تو يا شما شروع مي‌شوند و حالت خطابي دارند خودداري كنيد مثل اين عبارت كه « تو مرا ناراحت مي‌كني». اين سخن و شيوه صحبت انتقادآميز و قضاوت كننده هستند و معمولا به جدال ختم مي‌شوند.

نكته مهمي كه بايد توجه داشته باشيد اين است كه احساسات خود را نمايش ندهيد بلكه آن‌ها را بيان كنيد. به نمايش گذاشتن احساسات رفتارهايي مانند اخم كردن، سكوت‌هاي طولاني، به هم كوبيدن در اتاق و در هم كشيدن چهره مي‌باشد.

همچنين شما مي‌توانيد تمايلات و خواسته‌هايتان را با عباراتي مثل دوست دارم با تو بيشتر وقت صرف كنم و دلم مي‌خواهد منظور مرا بفهمي به همسرتان منتقل كنيد.

احترام گذاشتن از شيوه‌هاي ارتباط صحيح با همسر

به طور كلي اغلب مردم تمايل دارند كه به كارشان احترام گذاشته شود. بيشترين نگراني اشخاص از اين است كه تحقير شوند، مورد قبول واقع نشوند و يا درباره آن‌ها داوري شود. همسرتان را مطمئن كنيد كه با وجود آن كه از او عصباني يا مخالف او هستيد به او احترام مي‌گذاريد و او برايتان شخصيت مهمي است. همچنين اجازه دهيد تا همسرتان بداند كه مي‌خواهيد مسئله پيش آمده را به شكل رضايت بخشي حل كنيد. نكته قابل توجه اين است كه از شخصيت همسرتان انتقاد نكنيد و او را زير سوال نبريد. انتقاد شخصيت با انتقاد از كار و رفتار متفاوت است. مشاوره خانواده به شما كمك مي‌كند تا ضمن برطرف كردن اختلافات روش‌هاي ذكر شده را به صورت عملي و  مؤثرتر به كار بگيريد.

نكاتي كه براي داشتن ارتباط صحيح با همسر بايد رعايت كنيد

– همسرتان را به عنوان يك مرد يا زن بپذيريد و براي شناخت دنياي مردانه يا زنانه‌اش، دانش و آگاهي خود را بالا ببريد.

– به شخصيت وجودي همسرتان احترام بگذاريد.

– براي اين كه همسرتان با شما صداقت داشته باشد سعي كنيد او را درك كنيد و براي افكار و عواطفش ارزش قائل شويد. در صورتي كه حرف‌ها و گفته‌‌هاي او مطابق ميل شما نيست، واكنش تند نشان ندهيد. با اين كار بي‌اعتمادي را در زندگي خود به وجود مي‌آوريد.  

– هنگامي كه همسرتان مشغول صحبت با شماست، با دقت به حرف‌هاي او گوش دهيد زيرا توجه نكردن به صحبت‌هايش، نشان از عدم علاقه شما است.

– او را به روش خودتان دوست نداشته باشيد، بلكه به وجود او و علايقش ارزش بدهيد. براي مثال اگر در سالگرد عروسي‌تان، به او هديه مي‌دهيد سعي كنيد از قبل در مورد هديه مورد علاقه‌اش اطلاعاتي به دست آوريد.

– از همسرتان انتظار نداشته باشيد كه با همه طرح‌ها، ايده‌‌ها و افكار شما توافق داشته باشد و آن‌ها را تمجيد كند. واقع بين باشيد و از او بخواهيد نظرش را هر چند مخالف نظر شما، بيان كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط صحيح با همسر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: ارتباط صحيح با همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ارتباط صحيح با همسر،
موضوع:
[ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۱:۲۵ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی