كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

شيره ترياك چيست؟

شيره ترياك كه از جوشاندن و صاف كردن سوخته ترياك به دست مي‌آيد يكي از انواع مواد مخدر يا همان افيون‌ها است. مصرف كنندگان اين ماده معمولا از روش‌هاي تدخيني و خوراكي براي مصرف اين ماده استفاده مي‌كنند. شيره ترياك تا حد زيادي اعتيادآور است و نسبت به خود ترياك اثرات بسيار قوي‌تري را به جاي مي‌گذارد.

علائم و عوارض ناشي از ترك شيره

ترك مواد مخدر سنتي نظير شيره ترياك معمولاً با علائم جسماني زيادي همراه است. از جمله اين علائم مي‌توان به درد شديد عضلاني، سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، دردهاي شكمي و علائمي شبيه سرماخوردگي نظير آبريزش بيني اشاره كرد. اين علائم در كنار تجربه علائم رواني مثل بي‌قراري، احساس تنش و اضطراب شديد معمولاً شرايط را براي فرد دشوار مي‌كند. خوشبختانه امروزه درمان‌هاي دارويي كه در ترك شيره به كار گرفته مي‌شود اين علائم را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد و باعث مي‌شود كه فرد بتواند با سهولت بيشتري دوران ترك را پشت سر بگذارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عوارض شيره كليك كنيد.

 

روش‌هاي ترك شيره | قدم اول سم زدايي به كمك دارو

قدم اول در ترك شيره سم زدايي بدن و درمان علائم ناشي از ترك است. ترك شيره ترياك معمولا با علائم جسماني ناخوشايندي همراه است. اين علائم در كساني كه اعتياد شديدي داشته‌اند با شدت بيشتري همراه خواهد بود. خوشبختانه امروزه سم زدايي با سهولت بيشتري انجام مي‌شود و درمانجويان مجبور به تحمل دردهاي شديدي نيستند چرا كه در دوره سم زدايي به جاي شيره ترياك داروهايي نظير متادون، بوپرنورفين و نالتركسون به فرد تجويز مي‌شوند.

اين داروها به دليل ساختار مشابهي كه با مخدرها دارند علائم ترك را تخفيف مي‌دهند و به فرد كمك مي‌كنند تا وسوسه كم‌تري براي مصرف شيره داشته باشد. البته اين داروها بايد حتما تحت نظارت پزشك و در دوزهاي محدود مصرف شود. رعايت نكردن اين مسئله مي‌تواند باعث شود كه اعتياد به داروهاي جديد جايگزين اعتياد به شيره شود و مشكلات فرد همچنان ادامه يابد. براي شناخت بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

روش‌هاي ترك شيره | قدم دوم رسيدگي به اوضاع رواني

مصرف كنندگان شيره ترياك همانند ساير افراد درگير اعتياد در روند درمان خود به روان درماني نياز دارند. اهميت مراجعه به روانشناس و دريافت خدمات روان درماني در دو مسئله است. اول اينكه مصرف مواد مخدر علاوه بر عوارض جسماني، عوارض رواني را نيز براي فرد به همراه مي‌آورد كه نياز به تشخيص و دريافت درمان مناسب دارد. از جمله اين عوارض مي‌توان به احساس اضطراب شديد و اختلال در عملكرد جنسي اشاره كرد. درمانگر با بررسي پيامدهاي مصرف شيره به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد عملكرد سابق خود را بازيابي كنيد و از نظر رواني نيز بهبودي را تجربه كنيد.

دومين مسئله اين است كه گرايش به اعتياد معمولا ريشه‌هاي روان شناختي دارد. افراد معمولا به دليل نداشتن مهارت‌هاي مقابله‌اي كافي، ناتواني در مديريت احساسات منفي، دچار بودن به مشكلات و اختلالات رواني و مواردي از اين دست به سمت مواد كشيده مي‌شوند. در نتيجه اگر اين مسائل رفع و رجوع نشوند احتمال بازگشت فرد پس از ترك همچنان وجود دارد. در حقيقت به همين دليل است كه بسياري از مصرف كنندگان مواد پس از گذراندن دوران سخت ترك اعتياد مجددا به سمت آن كشيده مي‌شوند. مشاوره ترك اعتياد با پرداختن به ريشه‌هاي اعتياد و ارائه راهكارهاي مناسب جهت مقابله با عواملي نظير وسوسه به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد درمان را به طرز موفقيت آميزي پيش ببريد و از عود مجدد و لغزش‌هاي مكرر نيز پيشگيري كنيد.

انجام مراقبت‌هاي پس از ترك شيره

افرادي كه زماني درگير اعتياد بوده‌اند همواره بايد از خود مراقبت كنند و براي پيشگيري از لغزش مجدد هوشيار باشند. در واقع درمان همواره ادامه خواهد داشت. البته به اين معني نيست كه شما دائما بايد به پزشك و روان شناس مراجعه كنيد بلكه انجام اقداماتي نظير شركت در گروه‌هاي خودياري مي‌تواند در بالا نگه داشتن روحيه شما موثر باشد. همچنين روانشناس براي دوران پس از ترك نيز برنامه‌اي براي شما در نظر مي‌گيرد تا در فواصل طولاني‌تر به او مراجعه كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد همواره خود را تحت نظر داشته باشيد و از عواملي كه ممكن است شما را مجددا به سمت مواد بكشانند آگاهي كسب كنيد. همچنين مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران در اين زمينه خدمات تخصصي ارائه مي‌دهد.

سؤالات متداول

– آيا ترك ناگهاني شيره امكان‌پذير است؟

قطع ناگهاني مصرف شيره مي‌تواند منجر به بروز علائم ترك بسيار ناخوشايندي شود. اين علائم گاهي آنقدر آزاردهنده مي‌شوند كه فرد براي رهايي از آن‌ها بالاجبار شيره مصرف مي‌كند. به همين خاطر متخصصان معمولا روش‌هاي ترك تدريجي و سم زدايي به كمك دارو را به افراد پيشنهاد مي‌دهند. از ديگر مشكلاتي كه در ترك ناگهاني وجود دارد اين است كه عوامل رواني موثر در اعتياد ناديده گرفته مي‌شوند و همين امر مي‌تواند موجبات لغزش‌هاي مكرر را فراهم كند.

– مراجعه به كمپ‌هاي ترك اعتياد تا چه حد مي‌تواند در ترك شيره موثر باشد؟

متاسفانه در اكثر كمپ‌هاي ترك اعتياد از روش‌هاي غيرعلمي و غيراصولي براي ترك استفاده مي‌كنند. تمركز اين مراكز تنها بر رفع وابستگي جسماني و محروم كردن بيمار از مواد است. ناديده گرفتن مسائل رواني و استفاده از روش‌هاي اجباري باعث مي‌شود كه بسياري از افراد نتيجه معكوسي از رفتن به كمپ‌هاي ترك اعتياد بگيرند و پس از بازگشت مجددا مصرف را از سر بگيرند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك شيره مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع:ترك شيره

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك شيره،
موضوع:
[ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۸:۴۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی