كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

طلاق و پشيماني بعد از آن

مسلم است كه هدف همه افراد از ازدواج، تشكيل زندگي موفق و سرشار از آرامش است و هيچكس در ابتداي ازدواج به طلاق فكر نمي‌كند. اما متاسفانه همه چيز آن طور كه افراد انتظار دارند پيش نخواهد رفت و برخي مواقع مشكلات زندگي و عدم تفاهم باعث بروز اختلاف و تصميم به طلاق در ميان زوجين مي‌شود. البته ممكن است با طلاق گرفتن نيز مشكلات از بين نرود و پشيماني بعد از طلاق به سراغ زوجين بيايد. افراد به دلايل مختلفي از طلاق خود پشيمان مي‌شوند و احساس مي‌كنند كه به اندازه كافي براي حفظ زندگي‌شان تلاش نكرده‌اند. ممكن است كه پشيماني باعث عذاب وجدان در فرد شود و حتي تصميمات او را در زندگي تحت تاثير قرار دهد. پس لازم است كه براي كاهش آسيب‌هاي بعد از طلاق و پشيماني ناشي از آن چاره‌اي انديشيد.

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

دلايل پشيماني بعد از طلاق

طلاق تاثيرات زيادي بر زندگي افراد مي‌گذارد و هركدام از اين تاثيرات منفي مي‌توانند باعث پشيماني بعد از طلاق بشوند. برخي از اين دلايل شامل موارد زير مي‌باشد.

نگاه منفي جامعه از دلايل پشيماني بعد از طلاق

در بسياري از جوامع، ديدگاه منفي نسبت به افراد مطلقه وجود دارد. كلمه مطلقه براي زنان سنگين است و افراد جامعه نگاه مثبتي نسبت به آن‌ها ندارند. از طرف ديگر، مردان نيز مورد سرزنش و شماتت اطرافيان قرار مي‌گيرند چرا كه معمولا آن‌ها را مقصر طلاق مي‌دانند. اين نگاه منفي مي‌تواند باعث پشيماني افراد از طلاق بشود و فرد احساس  كند كه مشكلات او با وجود طلاق گرفتن بيش از گذشته شده است.

طلاق و فرزندان

كودكان در برابر بحراني همچون طلاق بسيار آسيب پذير هستند و تمام ابعاد زندگي شان تحت تاثير قرار مي‌گيرد. آن‌ها نمي‌توانند همچون بزرگسالان با طلاق كنار بيايند و در صورتي كه والدين كمي از آن‌ها غافل شوند، مشكلات و آسيب‌هاي ناشي از طلاق چندين برابر مي‌شود. به طور معمول، فرزندان از يكي از والدين خود جدا مي‌شوند و خلاء عميقي در زندگي‌شان به وجود مي‌آيد. والد ديگر نيز تحت تاثير فشارها و پيامدهاي طلاق قرار دارد و نمي‌تواند به خوبي فرزندانش را تربيت كند. به تدريج والدين متوجه مي‌شوند كه طلاق چه تاثير مهمي بر فرزندان‌شان گذاشته است و از طلاق گرفتن پشيمان مي‌شوند.

پشيماني بعد از طلاق | تاثير طلاق بر روابط عاطفي بعدي

تحقيقات نشان داده است كه بسياري از افراد براي فرار از احساس تنهايي و فشارهاي ناشي از طلاق، به سرعت تصميم به ازدواج مجدد مي‌گيرند و سعي مي‌كنند كه از اين طريق مشكلات و ناراحتي‌هاي خود را كاهش دهند. اما براي ازدواج مجدد لازم است مدتي صبر كنيد و مشكلات و تقصيرات خود را در رابطه قبلي بررسي كنيد. در صورتي كه اين مسائل حل نشوند، رابطه بعدي نيز با مشكل مواجه مي‌شود و حتي ممكن است به طلاق مجدد ختم شود. از طرف ديگر، بسياري از افراد به دليل طلاق گرفتن مورد قضاوت افراد جامعه قرار مي‌گيرند و شانس ازدواج مجدد را از دست مي‌دهند. همه اين موارد مي‌تواند باعث پشيماني بعد از طلاق بشود.  

مشكلات اقتصادي از علل پشيماني بعد از طلاق

علاوه بر آسيب‌هاي روحي و رواني، آسيب‌ها و مشكلات اقتصادي زيادي پس از طلاق به وجود مي‌آيد. زن بايد به فكر درآمدي براي خود باشد و مرد موظف است كه مهريه و نفقه پرداخت كند. در واقع هزينه‌هاي زندگي دوبرابر گذشته مي‌شود. مشكلات اقتصادي نيز با مشكلات ديگري در زندگي همراه مي‌باشد و در نتيجه ممكن است باعث احساس پشيماني از طلاق بشود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره طلاق كليك كنيد.

راهكارهايي براي رفع پشيماني بعد از طلاق

پشيماني بعد از طلاق تا حدي طبيعي است چرا كه طلاق يك بحران در زندگي است و فشارهاي روحي و رواني و مشكلات ديگري را براي فرد به همراه دارد. پس طبيعي است كه فرد تحت اين شرايط احساس پشيماني داشته باشد. اين را بدانيد كه براي ترميم رابطه هيچوقت دير نيست. اگر احساس مي‌كنيد كه به قدر كافي براي زندگي‌تان تلاش نكرده‌ايد و به اين علت احساس عذاب وجدان داريد، همين حالا براي بازگشت به ازدواج‌تان قدم برداريد. اين تلاش شما ممكن است نتيجه‌اي نداشته باشد ولي شما تلاش خود را مي‌كنيد و عذاب وجدان تا حد زيادي كاهش پيدا مي‌كند. راهكارهاي ديگر شامل موارد زير مي‌باشند.

به خودتان فرصت دهيد

به اين نكته توجه داشته باشيد كه هر تصميمي در زندگي عواقب و پيامدهايي دارد و حتي تصميمات درست نيز ممكن است كه فشارهاي منفي زيادي را به شما تحميل كند. به خودتان فرصت دهيد تا خشم و اندوه ناشي از زندگي گذشته و طلاق از بين برود. اگر تصميم شما براي طلاق درست بوده باشد، به مرور با پيامدهاي آن سازگار مي‌شويد و احساس غم و پشيماني‌تان كاهش پيدا مي‌كند.

بخشيدن خود راهكاري براي پشيماني بعد از طلاق

انسان‌ها در طول زندگي خود اشتباهات زيادي مي‌كنند و طلاق نيز مي‌تواند يكي از اين اشتباهات باشد. اگر شما توانايي اين را داشته‌ايد كه زندگي مشتركتان را حفظ كنيد ولي براي آن تلاش كافي نكرده‌ايد، اكنون عذاب وجدان و پيشماني بيشتري را احساس خواهيد كرد. اما سعي كنيد كه خودتان را ببخشيد و از آن درس بگيريد. حتي در صورت امكان سعي كنيد كه پس از بخشيدن خود، در جهت ترميم رابطه تلاش كنيد.

ارتباط صميمانه با همسر سابق

طلاق فرآيندي است كه طي آن زوجين ويژگي‌هاي منفي يكديگر را مي‌شناسند و پس از آن با يكديگر غريبه مي‌شوند. پس در اين صورت ممكن است كه برقراري رابطه صميمانه كمي سخت باشد اما اگر بتوانيد رابطه دوستانه‌اي باهم برقرار كنيد، بسياري از مشكلات و پيامدهاي ناشي از طلاق كاهش پيدا مي‌كنند. مثلا اين كه اگر رابطه خوب و دوستانه‌اي ميان شما و همسر سابق‌تان برقرار شود، فرزندان‌تان آسيب كمتري مي‌بينند. همچنين شما مي‌توانيد در زمينه مسائل مالي نيز باهم به توافق برسيد تا هردو فشار كمتري را تجربه كنيد. در نتيجه پشيماني و عذاب وجدان ناشي از طلاق تا حد زيادي از بين مي‌رود.

كمك گرفتن از روانشناس

برخي مواقع احساس پشيماني و عذاب وجدان بر افراد غلبه مي‌كند و زندگي و تصميمات آن‌ها را تحت تاثير قرار مي‌دهد. در اين شرايط توصيه مي‌شود كه از يك روانشناس كمك بگيريد و احساسات منفي خود را با او در ميان بگذاريد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا بهترين تصميم را بگيريد و راهكارهايي در جهت كاهش اين احساسات به شما ارائه مي‌دهد. در اين زمينه مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پشيماني بعد از طلاق مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: پشيماني بعد از طلاق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پشيماني بعد از طلاق،
موضوع:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۰۱:۲۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی