كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

جدايي براي مردان دشوارتر است!

شايد براي شما باور نكردني باشد اما جدايي اغلب براي مردان دشوارتر است. از جمله دلايل اين موضوع مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

سركوب هيجانات منفي مردان بعد از جدايي

در اكثر جوامع تابوهاي جنسيتي وجود دارد، كه به مردان مي‌گويد نبايد احساسات خود را ابراز كنند چرا كه باور غلط اجتماعي معتقد است كه ابراز احساسات مردانگي افراد را زير سؤال برده و مايه سرافكندگي آن‌ها مي‌باشد. به اين ترتيب مردان معمولا كمتر هيجانات خود را ابراز مي‌كنند و همواره حجم زيادي از هيجانات سركوب شده را همراه خود حمل مي‌كنند. اين امر باعث مي‌شود كه به مرور زمان آسيب‌پذيري رواني آن‌ها افرايش يافته و به اين ترتيب به شكل مزمن‌تري رنج‌هاي رواني را تجربه كنند.

براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه آثار طلاق بر مردان كليك كنيد.

كمبود حمايت اجتماعي مردان بعد از جدايي

معمولا مردان كمتر از گروه دوستان خود حمايت عاطفي دريافت مي‌كنند. آن‌ها بيشتر براي گذراندن اوقات فراغت در كنار يكديگر جمع مي‌شوند و توانايي كمتري براي ابراز حمايت‌هاي عاطفي عميق دارند.

اتخاذ راهبردهاي مقابله‌اي ناسازگارانه

مردان اصولا بيشتر مشكلات خود را برون‌ريزي كرده و به اين ترتيب رنج‌هاي رواني خود را از طريق درگير شدن در فعاليت‌هاي پرخاشگرانه يا خطرساز نظير مصرف نوشيدني‌هاي الكلي يا كشيدن سيگار نشان مي‌دهند. جوامع با الگوسازي غلط براي مردان و آموزش ندادن روش‌هاي سالم حل و فصل كردن مشكلات هيجاني در تداوم يافتن اين مشكلات مسئول هستند.

عوامل تشديد كننده واكنش‌هاي منفي 

عوامل متعددي وجود دارند كه باعث مي‌شوند مردان بعد از جدايي مشكلات روحي و رواني بيشتري را تجربه كنند و رفتارهاي مخرب و ناسازگارانه تري داشته باشند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترين اين عوامل اشاره كرده‌ايم.

علت جدايي

اينكه رابطه چرا و به چه علتي تمام مي‌شود در نوع واكنش مردان تأثير بسزايي دارد. براي مثال مردان معمولا نسبت به خيانت ديدن واكنش‌هاي تندتري نشان مي‌دهند و در صورتي كه مجبور به خاتمه دادن ارتباط عاطفي خود شوند با آسيب‌هاي بيشتري مواجه خواهند شد.

سابقه مشكلات روحي رواني قبلي

جدايي براي افرادي كه درگير اختلالاتي نظير افسردگي و اضطراب هستند گران‌تر تمام مي‌شود. در اين شرايط جدايي همچون جرقه‌اي آتش زير خاكستر را روشن مي‌كند و در حقيقت منجر به عود مشكلات قبلي فرد مي‌شود. به همين خاطر اين افراد هنگامي كه تصميم به قطع روابط عاطفي مي‌گيرند بايد بيشتر به وضعيت رواني خود اهميت دهند و خود را براي مشكلات آينده آماده كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره طلاق كليك كنيد.

اجتناب از تجربه هيجانات از واكنش مردان بعد از جدايي

بسياري از مردان تلاش مي‌كنند تا با شيوه ناديده گرفتن مشكلات اوضاع را مديريت كنند. اين مسئله باعث مي‌شود كه زنان فكر كنند آن‌ها پس از جدايي تحت تأثير قرار نگرفته و هيچ اهميتي به اين موضوع نمي‌دهند. فعاليت‌هايي نظير معاشرت بيشتر با دوستان، افزايش دادن اوقات خوش‌گذراني و مواردي از اين دست از جمله شواهدي هستند كه به اين باور زنان دامن مي‌زنند. در حالي كه اين سبك مقابله‌اي در مردان براي اجتناب آن‌ها از مواجهه با هيجانات منفي است كه اغلب در دراز مدت به آسيب‌هاي زيادي منجر مي‌شود و رنج‌هاي رواني متعددي را براي مردان به همراه مي‌آورد.

تجربيات فرد از روابط قبلي

اينكه مردان چگونه به جدايي واكنش نشان مي‌دهند مي‌تواند تا حد بسياري از تجربيات قبلي آن‌ها از روابط عاطفي ناشي شود. براي مثال مرداني كه در روابط قبلي نيز توسط زنان پس‌زده شده‌اند هنگام قرار گرفتن در اين موقعيت تهديد بيشتري عليه اعتماد به نفس خود احساس مي‌كنند و در نتيجه با شدت و حدت بيشتري به اين مسئله واكنش نشان خواهند داد.

سخن آخر

در مجموع آنچه از واكنش مردان بعد از جدايي مي‌توان استنباط كرد اين است كه آن‌ها در روزهاي اوليه پس از جدايي معمولا اوضاع بهتري دارند و مشكلات كمتري را تجربه مي‌كنند، در حالي كه زنان درگير بحران‌هاي روحي جدي شده و تحمل اوضاع برايشان سخت‌تر خواهد بود. با اين حال اين شرايط در دراز مدت بالعكس شده و به دليل سركوب هيجاني بيشتر و اتخاذ راهبردهاي مقابله‌اي غلط، احتمال آنكه مردان در دراز مدت آسيب‌هاي بيشتري ببينند بالاتر است.

آنچه اهميت دارد اين است كه هر دو جنس براي گذر از بحران‌هاي بعد از جدايي نياز به مراقبت‌هاي رواني دارند. اگر در اين دوران به سر مي‌بريد و احساس مي‌كنيد كه به تنهايي نمي‌توانيد از پس مشكلات موجود بر بياييد مراجعه به يك روانشناس و شركت در جلسات روان درماني به شما كمك خواهد كرد تا به شيوه سالم‌تري از اين وضعيت عبور كنيد همچنين شما مي‌توانيد با دريافت مشاوره از مركز مشاوره روانشناسي با يادگيري راه‌‌ها و روش‌هاي مورد بحث، با وضعيت موجود خود بهتر كنار بياييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه واكنش مردان بعد از جدايي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: مردان بعد از جدايي چه واكنشي از خود نشان مي دهند؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۳۱:۴۹ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی