كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

قرص لورازپام

اگر به دلايل مختلفي پزشك براي شما اين دارو را تجويز كرد، حتماً نسبت به آن اطلاعات لازم را كسب كنيد. قرص لورازپام از جمله داروهاي ضد اضطرابي است كه مصرف خودسرانه‌ي آن منجر به بروز وابستگي نسبت به آن مي‌شود؛ به همين دليل بايد قبل از استفاده با ويژگي‌ها و مضرات اين دارو آشنا شويد. بيشترين خاصيت آن در كاهش نشانه‌هاي اضطراب و استرس است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه راه‌هاي كاهش استرس كليك كنيد.

از قرص لورازپام براي درمان سندرم روده تحريك پذير، صرع، بي‌خوابي، حالت تهوع و استفراغ، معالجه سرطان و كنترل اضطراب ناشي از ترك الكل استفاده مي‌شود. در مورد خطرات احتمالي استفاده از اين دارو براي وضعيت خود با پزشك صحبت كنيد. در اين مقاله ما به اين موضوع مهم مي‌پردازيم.

دقت در تهيه قرص لورازپام

خريد قرص لورازپام در اينترنت يا از فروشندگان خارج از كشور خطرناك است. داروهايي كه از طريق فروش اينترنتي توزيع مي‌شوند، ممكن است حاوي مواد خطرناكي باشند يا ممكن است توسط يك داروخانه داراي مجوز، توزيع نشوند. فروش و توزيع لورازپام در خارج از كشور مطابق مقررات سازمان غذا و داروي ايران نيست و مي‌تواند صدمات جبران ناپذيري را به فرد وارد كند.

موارد منع مصرف قرص لورازپام

  • داشتن آب سياه چشم
  • نارسايي شديد تنفسي
  • ضعف وخيم عضلاني
  • سابقه واكنش آلرژيك
  • تشنج يا صرع
  • بيماري كليه يا كبد 
  • سابقه افسردگي، افكار و رفتار خودكشي 
  • سابقه اعتياد به مواد مخدر يا الكل يا استفاده از داروي مخدر

براي اطمينان از اينكه قرص لورازپام براي شما بي خطر است، در صورت وجود هر يك از موارد گفته شده آن را به پزشك خود اطلاع دهيد.

نكات مهم در مورد مصرف قرص لورازپام

1. اگر باردار هستيد از قرص لورازپام استفاده نكنيد

اين دارو مي‌تواند باعث نقايصي هنگام تولد شود و كودك شما به دارو وابسته گردد. اگر مادر از اين دارو مصرف كند، ممكن است بعد از اينكه نوزادش به دنيا آمد، عمر كوتاهي داشته باشد. به همين جهت اگر باردار هستيد يا قصد داريد باردار شويد به پزشك خود اطلاع دهيد. لورازپام مي‌تواند به شير مادر منتقل شود و ممكن است به يك كودك شيرده آسيب برساند. قبل از شيردهي هنگام استفاده از اين دارو، با پزشك خود مشورت كنيد.

2. احتياط در انجام فعاليت‌هايي كه به تمركز نياز دارند

اثرات آرام بخش قرص لورازپام ممكن است در بزرگسالان مسن بيشتر باشد. احتمال تصادف در بيماران مسن كه داروهاي دسته‌ي بنزوديازپين‌ها را مصرف مي‌كنند شايع است چرا كه اين دسته از داروها هوشياري افراد را تحت تأثير قرار مي‌دهد. براي جلوگيري از افتادن و آسيب ديدگي و يا تصادف هنگام مصرف لورازپام احتياط بيشتري كنيد.

3. مصرف طبق دستور پزشك

قرص لورازپام را دقيقاً همانطور كه براي شما تجويز شده مصرف كنيد. تمام دستورالعمل‌هاي موجود در نسخه خود را دنبال كنيد. هرگز از اين دارو بيش از مقدار تجويز شده استفاده نكنيد. در صورتي كه پس از مصرف دارو، تغييري در وضعيت خود حس نكرديد، هرگز دارو را به صورت خودسرانه قطع نكنيد و با پزشك مشورت كنيد. 

4. وابستگي به قرص لورازپام

استفاده نادرست از داروهاي عادت آور باعث اعتياد، مصرف بيش از حد يا مرگ مي‌شود. لورازپام هرگز نبايد با شخص ديگري به ويژه با كسي كه سابقه سوء مصرف مواد يا اعتياد دارد به اشتراك گذاشته شود. داروها را در مكاني مطمئن نگه داريد كه ديگران نتوانند به آن دسترسي پيدا كنند. همچنين يادتان باشد در هنگام مصرف لورازپام، الكل ننوشيد. اين دارو مي‌تواند اثرات الكل را افزايش دهد.

5. استفاده كوتاه مدت

به دليل خاصيت اعتياد آور اين دارو و بهبود علائم بيماري، برخي فكر مي‌كنند بايد هميشه از آن استفاده كرد. اما اين فكر اشتباه است. قرص لورازپام دارويي كوتاه مدت است و شما نبايد براي مدتي طولاني از آن استفاده كنيد.

6. مصرف در زمان شيمي درماني

گاه از لورازپام به عنوان داروي كمكي جهت رفع حالت تهوع و استفراغ در مراحل شيمي درماني بهره مي‌برند. در حالي كه مصرف قرص لورازپام فايده‌هاي بسياري دارد، اما عوارض جانبي فراواني نيز دارد كه به خصوص در صورت اعتياد پيدا كردن به آن مي‌توانند خطرناك باشند.

7. فراموشي دوز مصرفي

دوز از دست رفته را به محض يادآوري مصرف كنيد. اگر به زمان مصرف بعدي نزديك شديد، از مقدار از دست رفته خود صرف نظر كنيد. به اين منظور كه دوز دو نوبت را در يك نوبت مصرف نكنيد.

8. بيش از حد مصرف نشود

برخي فكر مي‌كنند بايد براي اثرگذاري بيشتر اين دارو، ميزان دوز استفاده شده را بالا ببرند. اما بايد بدانيد كه مصرف بيش از حد قرص لورازپام مي‌تواند كشنده باشد. علائم مصرف بيش از حد ممكن است شامل خواب آلودگي شديد، سردرگمي، ضعف عضلات، از دست دادن تعادل يا هماهنگي، احساس سبكي و غش باشد.

عوارض جانبي قرص لورازپام

  • تورم صورت، لب‌ها، زبان يا گلو
  • خواب آلودگي شديد
  • اختلال در تمركز
  • افكار خودكشي يا صدمه زدن به خود
  • تغييرات غيرمعمول در خلق و خو يا رفتار
  • سردرگمي، پرخاشگري و توهم
  • وخيم شدن مشكلات خواب
  • احساس بي‌هيجاني و يا هيجانات ناگهاني
  • ضعف عضلاني، افتادگي پلك و مشكل در بلع
  • تغيير ديد
  • درد در قسمت فوقاني معده و ادرار تيره

تداخلات دارويي

قرص لورازپام را نبايد با دارو‌هاي زير استفاده كرد زيرا باعث وخيم شدن حال بيمار و مرگ وي مي‌شود.

  • مصرف هر داروي ديگري براي درمان اضطراب
  • پروبنسيد
  •  آمينوفيلين يا تئوفيلين
  •  داروي ضد افسردگي يا دارويي براي معالجه بيماري رواني
  • يك باربيتورات مانند فنوباربيتال
  • داروي ضد درد
  • داروي تشنج
  • داروهاي حاوي آنتي هيستامين

سخن آخر

به عنوان كلام آخر بايد باز هم تأكيد كنيم كه از مصرف خودسرانه اين دارو جداً خودداري كنيد. فراموش نكنيد كه آن را دور از دسترس كودكان قرار دهيد. هميشه در مصرف اين دست از داروها نهايت دقت را داشته باشيد و در صورت مشاهده هر گونه علائم عجيب و آزار دهنده با پزشك خود مشورت كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم به جاي مصرف داروهاي پر عوارض و كوتاه اثر، از تكنيك‌هاي روان درماني و مشاوره روانشناسي جهت درمان استرس و اضطراب بهره بگيريد. در اين زمينه مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران استفاده كنيد.

سؤالات متداول

آيا مي‌توان براي اختلال خواب قرص لورازپام مصرف كرد؟

همانطور كه گفتيم يكي از موارد مصرف اين دارو براي درمان اختلالات خواب است. اما مصرف دارويي بايد گزينه آخر براي شما باشد. سعي كنيد با انجام مرتب ورزش، اصلاح رژيم غذايي، اصلاح سبك زندگي و جدا سازي كار و زندگي از يكديگر به درمان اختلالات خواب خود بپردازيد. اگر قصد استفاده از قرص لورازپام را داريد بايد با تجويز پزشك باشد.

چگونه اعتياد به دارو را كم كنيم؟

اگر مي‌خواهيد از خوردن قرص‌ قرص لورازپام دست بكشيد، با پزشك خود براي تنظيم برنامه كاهش دوزهاي مصرفي صحبت كنيد. ترك يك شبه اين قرص‌ها خطرناك است و هرگز ناگهاني آن را قطع نكنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص‌هاي ضد اضطراب مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: قرص لورازپام چيست؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قرص لورازپام چيست،
موضوع:
[ ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۲۹:۴۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی