كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

ماده مخدر گل يا گل ماري جوانا

گل ماري جوانا كه در اصطلاح عامه به آن علف نيز مي‌گويند، يكي از انواع كانابيس‌ها و از مشتقات گياه شاهدانه است. فردي كه يك‌بار آن را مصرف كند احتمال مصرف دوباره و اعتياد بسيار زياد است و در صورت مصرف نكردن دچار مشكلات رواني متعددي از جمله بي‌قراري‌، تپش قلب، وحشت زدگي و اضطراب مي‌شود. مصرف گل باعث ايجاد حس سرخوشي در فرد شده و بيشتر جوانان براي فرار از تنش‌هاي زندگي و فراموشي آن‌ها به سمت مصرف آن مي‌روند. اين ماده به دو صورت خوراكي و تزريق مورد استفاده قرار مي‌گيرد. برخي افراد آن را در كيك و شيريني به‌كار مي‌برند كه در اين صورت عوارض آن بسيار زيادتر مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه شناخت مواد و انواع آن كليك كنيد.

كاركرد گل ماري جوانا بر مغز چگونه است؟

اين ماده‌ مخدر تاثير مستقيمي بر روي سيستم اعصاب مركزي دارد. بسياري از جوانان عقيده دارند كه يك بار مصرف گل ماري جوانا هيچ ضرري ندارد و اعتيادآور نيست در صورتي كه مصرف اين ماده به قدي خطرناك است كه با يك بار مصرف نيز اثرات مخربي را بر ذهن و روان فرد مصرف كننده مي‌گذارد. كاركرد اين ماده‌ مخدر به گونه‌اي است كه آسيب‌هاي پايداري را بر فرد وارد مي‌كنند چرا كه گل به‌طور مستقيم بخش‌هايي از مغز را كه مسئول آرامش بخشي در مغز هستند را فلج مي‌كند و كارايي آن‌ها را از بين مي‌برد. اثرات گل ماري جوانا بر مغز تا 30 دقيقه به اوج خود مي‌رسد و تا دو الي سه ساعت ادامه دارد و باعث سرخوشي بسيار مي‌شود.

نشانه‌هاي فرد معتاد به گل

فردي كه علائمي مانند افزايش ضربان قلب، افزايش اشتها، بي‌خوابي، رفتار‌هاي عصبي و پارانويا، سرگيجه، اختلال در حافظه، خنده‌هاي بي‌مورد، احساس سرخوشي بيش از حد، اختلال در عملكرد حركتي و حملات وحشت‌زدگي را به‌طور همزمان و مداوم تجربه مي‌كند به احتمال زيادي مصرف‌كننده گل ماري جوانا است. والدين در اين مورد بايد بسيار مراقب فرزندان خود و به ويژه پسران‌شان باشند. اگر فرزندتان دچار خواب زياد يا كم خوابي است، بيشتر اوقات بداخلاقي مي‌كند، افت تحصيلي و غيبت مكرر از كلاس‌هاي درس دارد، انگيزه براي درس خواندن ندارد و چشمانش قرمز يا گاهي شفاف مي‌شود حواس خود را جمع كنيد و نشانه‌ها را جدي بگيريد. بوي بد دهان، افزايش ميل به تنهايي و انزوا و… نيز مي‌تواند از نشانه‌هاي اعتياد به گل باشد.

دلايل مصرف گل ماري جوانا در جوانان

بسياري از جوانان به دليل كسب لذت كاذب، مصرف گروه‌هاي همسال مانند دوستان و دسترسي آسان به ماريجوانا نسبت به اين ماده گرايش زيادي پيدا مي‌كنند. علاوه بر‌اين تبليغات شبكه‌هاي مجازي و ديدن تصاوير و فيلم‌هايي كه در رابطه با تبليغ مصرف گل انتشار مي‌يابند باعث كنجكاوي جوانان و زمينه ساز مصرف و اعتياد در آن‌ها مي‌شود. ممكن است شما نيز عكس اين ماده‌ مخدر را بر روي ليوان، كلاه و لباس زياد ببينيد كه در فضاهاي مجازي منتشر مي‌شوند.

عوارض مصرف گل يا علف

از عوارض شايع مصرف گل توهمات شنيداري و ديداري و هذيان گويي بلافاصله بعد از مصرف است. افزايش ضربان قلب، خشك شدن دهان و گلو، گيجي و عدم تمركز، تكلم آهسته، پرخاشگري و خشم، افسردگي و انزوا نتايج مصرف ماريجوانا و اعتياد به آن است. گل بيشترين تاثير را بر روي حافظه و تمركز فرد مصرف كننده مي‌گذارد به گونه‌اي كه فرد مرتبا وسيله‌اي را جا مي‌گذارد و شماره تلفن‌ها و اسامي را فراموش مي‌كند. حرص و ولع مصرف، كاهش اشتها، مشكلات خواب، از دست دادن وزن، تحريك پذيري، بي‌قراري، كابوس‌هاي شبانه، تغيير در درك رنگ و صدا، سرخي چشم ها، گيجي و بي‌توجهي به اطراف و افزايش اضطراب از ديگر عوارض مخرب اعتياد به گل است.

چيزهايي كه والدين بايد بدانند

اگر نگران احتمال ابتلاي فرزندانتان به گل هستيد ابتدا اطلاعات خود را در خصوص شناخت گل ماري جوانا بيشتر كرده و علائم مصرف آن را از نظر فيزيكي، رواني و رفتاري بشناسيد. رفتار فرزندان و رفت‌وآمدهاي آنان را بررسي كنيد. تغييرات خلقي شديد را جدي بگيريد و با آن‌ها در مورد مواد مخدر و عوارض آن‌ها صحبت كنيد. همچنين در مورد تبليغات فريبنده‌اي كه در فضاهاي مجازي در مورد گل وجود دارد به آن‌ها هشدار دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد به انواع مواد اعتياد آور كليك كنيد.

ترك اعتياد به گل ماري جوانا

ترك ماريجوانا يا گل براي افرادي كه مصرف روزانه دارند به سادگي صورت نمي‌گيرد و ممكن است فرد بارها برگشت داشته‌ باشد. براي درمان و ترك مصرف گل بايد علاوه بر كمپ، كمك مشاوره ترك اعتياد را نيز داشته‌ باشيد چراكه اين ماده‌ مخدر مستقيما بر روي مغز اثر مي‌گذارد. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته‌ باشيد اين است كه گل ماري جوانا راه را براي اعتياد به انواع ديگر مواد مخدر به‌ويژه كراك و شيشه باز مي‌كند. فرآيند ترك اين ماده بايد بر مبناي روش‌هاي ذهني صورت بگيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك گل كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: گل ماري جوانا چيست؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: گل ماري جوانا چيست؟،
موضوع:
[ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۳۳:۰۷ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی