كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

آسيب طلاق بر فرزندان 

فرزندان دختر و پسر هر دو از فرايند طلاق آسيب‌هاي زيادي مي‌بينند و تاثيرات طلاق بر آن‌ها تقريبا يكسان مي‌باشد. دختران روحيه حساس‌تري نسبت به پسران دارند، به همين دليل نسبت به وقايع واكنش‌هاي جدي‌تري نشان مي‌دهند. اين گونه آسيب‌ها باعث بروز استرس و اضطراب، ضعيف شدن روحيه و كمبود اعتماد به نفس در آن‌ها مي‌شود چراكه اغلب دختران در برابر رويدادها و تنش‌هاي آسيب‌زا، درون ريزي بيشتري مي‌كنند و درنتيجه رفتارهايي نظير گوشه گيري، انزوا و افسردگي را بيشتر از خود نشان مي‌دهند اين در حالي است كه پسران ناراحتي و تنش‌هاي خود با رفتارهاي ناسازگارانه و خشونت آميز ابراز مي‌كنند.

براي شناخت بيشتر در زمينه آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

تاثير طلاق بر فرزندان دختر 

پس از فرايند طلاق، والدين از يكديگر جدا مي‌شوند و فرزندان ناگزير به زندگي در كنار يكي از والدين مي‌شوند. دلتنگي و مشاهده فروپاشي خانواده، مهم‌ترين علت بروز رفتارهاي آسيب‌زا در فرزندان مي‌باشد. از شايع‌ترين تاثيرات طلاق بر فرزندان دختر مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

استرس و اضطراب

استرس يكي از مهم‌ترين اختلالاتي است كه اكثر فرزندان طلاق را درگير خود مي‌كند. بروز استرس و اضطراب در دختران شايع‌تر است و باعث مي‌شود كه تمام ابعاد زندگي و رشدي آن‌ها تحت تاثير قرار گيرد. استرس در دختران مي‌تواند زمينه مشكلات بعدي را فراهم بياورد، از اين‌رو لازم است براي درمان و كاهش استرس در فرزندتان اقدام شود. 

افت تحصيلي از جمله تاثير طلاق بر فرزندان دختر

تحقيقات نشان داده است كه دختران پس از طلاق افت تحصيلي زيادي دارند و بسياري از آن‌ها مي‌گويند كه ديگر انگيزه‌اي براي درس خواندن و نمرات عالي ندارند. همچنين استرس ناشي از طلاق باعث كاهش تمركز آن‌ها و مشكل در درس خواندن مي‌شود. افت تحصيلي دختران مي‌تواند با حمايت و توجه حتي يكي از والدين نيز بهبود يابد به طوري كه عملكرد و نمرات عالي در مدرسه داشته باشند.

احساس كمبود محبت از تاثير طلاق بر فرزندان دختر

والدين پس از طلاق دچار مشكلات زيادي مي‌شوند و نمي‌توانند همچون گذشته به فرزندان خود رسيدگي كنند و با آن‌ها وقت بگذرانند. از اين‌رو روابط عاطفي بين آن‌ها كاهش مي‌يابد و فرزندان احساس كمبود محبت زيادي مي‌كنند. معمولا دختران سعي مي‌كنند كه كمبود محبت خود را در خارج از خانه و با افراد غريبه جبران كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره طلاق كليك كنيد.

افسردگي

دختراني كه فرزند طلاق هستند به دليل كمبود اعتماد به نفس، احساس خجالت مي‌كنند و نمي‌توانند روابط اجتماعي خوبي با ديگران داشته باشند. به همين دليل به تدريج از اجتماع فاصله مي‌گيرند و دچار انزوا مي‌شوند. انزوا و گوشه نشيني باعث مي‌شود كه خاطرات و افكار منفي به فرد هجوم بياورد. او فكر مي‌كند كه ديگر هيچ چيز مثل گذشته نخواهد شد و دچار افسردگي مي‌شود. درمان افسردگي دختران بسيار مهم است چرا كه مي‌تواند پيامدهاي جدي براي آنان به دنبال داشته باشد. 

انحرافات جنسي از جمله تاثير طلاق بر فرزندان دختر

دختراني كه براي كسب اطلاع از مسائل جنسي به والدين خود دسترسي ندارند، اين اطلاعات را از طريق افراد غريبه و ناشايست كسب مي‌كنند. اين اطلاعات كه معمولا از طريق دوستان و افراد ديگر به دست مي‌آيد معمولا اشتباه است و باعث مي‌شود كه او ديدگاه بد و منفي به مسائل جنسي پيدا كند. دوره بلوغ حساس‌ترين سن براي دختران مي‌باشد و در صورتي كه اطلاعات اشتباه داشته باشند، براي تخليه احساسات خود دست به انجام كارهاي خطرناكي مي‌زنند.  

مشكلات اخلاقي و رفتاري

دختران رفتار والدين خود را مشاهده مي‌كنند و از آن‌ها الگو مي‌پذيرند. معمولا والدين در دوره طلاق رفتار پرخاشگرانه زيادي دارند. اين تنش‌ها و نوع برخورد و رفتارهاي آنان بر فرزندان نيز تاثير گذار مي‌باشد. برخي از دختران نيز در جامعه پرخاشگري مي‌كنند و نسبت به افراد ديگر بي‌اعتماد مي‌شوند. مشكلات رفتاري باعث تغيير نگرش ديگران نسبت به آن‌ها شده و به عنوان افراد آسيب ديده در جامعه معرفي مي‌شوند.

تمايل به رابطه با افراد غريبه

دختران پس از طلاق والدين، خود را دور از خانواده احساس كرده و فكر مي‌كنند كه ديگر كسي براي شنيدن حرف‌هايشان مشتاق نيست. آن‌ها براي جبران اين خلاء به سمت ارتباط با افراد غريبه متمايل مي‌شوند. ارتباط با افراد غريبه مخصوصا در سنين حساس بلوغ باعث بروز مشكلات جدي براي دختران مي‌شود چراكه معمولا اين افراد نيز با مشكلات خانوادگي و عاطفي زيادي روبه‌رو مي‌شوند.

نقش كوچك زنان بزرگ از تاثير طلاق بر فرزندان دختر

دختران پس از طلاق والدين احساس مي‌كنند كه بايد هرچه زودتر بزرگ شوند و به والدين خود كمك كنند. بسياري از مادران پس از طلاق، مشكلات و ناراحتي‌ و نگراني‌هاي خود را با فرزندانشان در ميان مي‌گذارند و آن‌ها را به عنوان سنگ صبور خود مي‌بينند. فرزندان نيز براي آنكه بتوانند به والدين خود كمك كنند، درگير ناراحتي‌ها و مشكلات آن‌ها مي‌شوند، در واقع زودتر از سنشان بزرگ خواهند شد. در حالي كه اين وظيفه والدين است كه سنگ صبور فرزندان خود باشند و در حل مشكلات به آن‌ها كمك كنند.

كاهش تاثير طلاق بر فرزندان دختر

همان‌طور كه گفته شد طلاق تاثيرات منفي زيادي بر فرزندان دارد. اما مي‌توان با برقراري يك رابطه خوب و سازنده ميان فرزند دختر با يكي از والدين و مخصوصا مادر، اين تاثيرات منفي را تا حد زيادي كاهش داد. البته ناگفته نباشد رابطه پدر و دختر نيز در كاهش مشكلات، بسيار تاثيرگذارخواهد بود. پس توصيه مي‌شود كه والدين تا حد امكان رابطه خوبي با فرزندان خود برقرار كنند و از بدگويي يكديگر در مقابل فرزندان خودداري كنند. همچنين كمك گرفتن از روانشناس نيز مي‌تواند تاثير بسيار زيادي به برقراري رابطه با فرزندان پس از طلاق داشته باشد. همچنين مشاوره از مركز مشاوره روانشناسي نيز مي‌تواند به شما در حل اين مسئله كمك بسزايي داشته باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تاثير طلاق بر فرزندان دختر مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: تاثير طلاق بر فرزندان دختر

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۱۶:۳۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی