كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تأثير طلاق بر فرزندان 

طلاق والدين يكي از موقعيت‌هاي استرس‌آوري است كه فشار زيادي را براي فرزندان به همراه مي‌آورد. هرچقدر كه فرزندان در سنين پايين‌تري باشند احتمال آسيب‌پذيري آن‌ها افزايش مي‌يابد چرا كه كودكان كمتر مي‌توانند رويدادهاي پيرامون خود را به طور منطقي تجزيه و تحليل كنند و به همين خاطر در علت‌يابي وقايع پيرامون خود دچار مشكل مي‌شوند. آن‌ها معمولا به دليل خود مركز بيني كه در سطح روان تجربه مي‌كنند خودشان را در جدايي پدر و مادر مقصر مي‌دانند و از اين بابت دست خوش هيجان‌هاي منفي بسياري مي‌شوند.

براي شناخت بيشتر در زمينه آسيب هاي طلاق كليك كنيد.

تأثير طلاق بر فرزندان پسر

همان‌طور كه پيش‌تر گفته شد، دختران و پسران هر دو تحت تأثير طلاق و جدايي والدين قرار مي‌گيرند با اين حال نحوه واكنش آن‌ها به اين رويداد ممكن است متفاوت باشد چراكه اغلب دختران در برابر رويدادهاي آسيب‌زا، درون ريزي بيشتري مي‌كنند و در نتيجه رفتارهايي نظير گوشه گيري، انزوا و افسردگي را بيشتر از خود نشان مي‌دهند در حالي كه پسران مشكلات خود را بيشتر با برون ريزي نشان مي‌دهند و به اين ترتيب رفتارهاي مخربي نظير پرخاشگري بيشتر در آن‌ها ديده مي‌شود. ما در ادامه به چند مورد از مهم‌ترين تأثيرات طلاق بر فرزندان اشاره كرده‌ايم.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره طلاق كليك كنيد.

بروز رفتارهاي مخرب و پرخاشگرانه از جمله تأثير طلاق بر فرزندان پسر

در بسياري از موارد پسران اضطراب‌ و مشكلات خود را با بروز رفتارهاي مخرب نشان مي‌دهند. به همين خاطر لجبازي، پرخاشگري و دعوا در كودكان پسري كه والدينشان از يكديگر طلاق گرفته‌اند بيشتر ديده مي‌شود. اگر پسران در زمان جدايي والدين در دوران نوجواني قرار داشته باشند احتمال بروز رفتارهاي بزهكارانه نيز در آن‌ها ديده مي‌شد. اين رفتارها زماني شدت بيشتري مي‌يابند كه جدايي با درگيري و دعوا همراه بوده و فرزندان شاهد اين اختلافات باشند.

افت تحصيلي و مشكلات مرتبط با مدرسه

طلاق والدين مي‌تواند روي وضعيت تحصيلي پسران تأثير بسزايي بگذارد. به خصوص زماني كه اين اتفاق در سال‌هاي پيش دبستاني مي‌افتد فرزندان پسر با آسيب‌هاي بيشتري مواجه مي‌شوند. ورود به مدرسه براي اين كودكان اغلب دشوار بوده و باعث مي‌شود كه آن‌ها در سازگار شدن با مدرسه با دشواري‌هاي متعددي روبه‌رو شوند. افت تحصيلي و انجام رفتارهاي مخرب در كلاس درس نيز از جمله مشكلاتي هستند كه مي‌توانند تحت تأثير طلاق والدين در پسران ايجاد شود. شما مي‌توانيد با مشاوره از مركز مشاوره روانشناسي در اين زمينه از متخصصان كمك بگيريد.

آسيب‌هاي مرتبط در خصوص كاهش تماس با پدر از جمله تأثير طلاق بر فرزندان پسر

پسران در روند رشد، به تماس و تعامل كافي با پدران خود نياز دارند. آن‌ها بسياري از رفتارهاي جنسيتي را از پدرشان مي‌آموزند و اغلب در سال‌هاي كودكي پدر را به عنوان مهم‌ترين الگوي رفتاري خود برمي‌گزينند. پسراني كه پس از طلاق با مادران خود زندگي مي‌كنند اغلب به اندازه كافي با پدرشان تعامل ندارند كه اين مسئله به تنهايي مي‌تواند تأثيرات منفي متعددي را براي آن‌ها به همراه بياورد. به همين خاطر توصيه مي‌شود اگر حتي حضانت فرزند برعهده مادر قرار گرفته باشد، فرزند خود را از ديدار با پدر محروم نكنيد و تلاش كنيد تا تماس‌ها و ديدارهاي منظمي را براي آن‌ها فراهم كنيد.

مشكلات ارتباطي با ناپدري يا نامادري 

پس از طلاق يكي از مشكلات عمده فرزندان ارتباط آن‌ها با والد جديد در نقش ناپدري يا نامادري مي‌باشد. به خصوص اگر ارتباط كودك با والد قبلي صميمي و عميق بوده، پذيرش فرد جديد در جايگاه او براي آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. با اين حال مطالعات نشان مي‌دهد كه معمولاً پسرها در اين زمينه سازگاري بيشتري از خود نشان مي‌دهند و زودتر مي‌توانند روابط خود را با فرد جديد تعديل كنند.

سؤالات متداول در رابطه با تأثير طلاق بر فرزندان پسر

– آيا صحبت كردن در مورد طلاق پيش از وقوع آن مي‌تواند به كودكان پسر كمك كند تا راحت با اين موضوع كنار بيايند؟

بله. بسيار اهميت دارد كه قبل از طلاق كودك خود را براي اين موضوع آماده كنيد. جدايي ناگهاني مي‌تواند منجر به سردرگمي زياد فرزند شما شده و واكنش‌هاي او را تشديد كند. تلاش كنيد تا متناسب با سن كودك در اين باره با او صحبت كنيد و اجازه دهيد تا او نگراني‌هايش را آزادانه با شما مطرح كنيد. توجه داشته باشيد كه هرگز به اين بهانه پيش فرزندتان از همسر خود بدگويي نكنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تأثير طلاق بر فرزندان پسر مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: طلاق بر فرزندان پسر چه تاثيري دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۹:۵۸ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی