كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

قرص فلورازپام و موارد مصرف آن

فلورازپام نوعي داروي آرام بخش است كه در طبقه بنزوديازپين‌ها قرار دارد. اين دارو علاوه بر اينكه در كاهش مشكلات اضطرابي به افراد كمك مي‌كند، بيشتر در زمينه اختلالات خواب نظير بي‌خوابي نيز استفاده مي‌گردد. مصرف قرص فلورازپام معمولاً باعث مي‌شود كه بتوانيد سريع‌تر به خواب برويد، خواب طولاني‌تري داشته باشيد و كمتر در طول شب بيدار شويد.

در نتيجه به طور كل مي‌توان گفت كه اين دارو به افراد كمك مي‌كند تا بتوانند كيفيت خواب خود را بهبود ببخشند. معمولاً پزشكان اين دارو را به طور محدود و فقط در بازه زماني اندكي نظير يك تا دو هفته تجويز مي‌كنند. در صورتي كه پس از گذشت اين زمان مشكلات خواب شما همچنان پايدار باقي بماند لازم است كه مجدداً به متخصص مراجعه نموده و براي دريافت درمان‌هاي جايگزين اقدام كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه داروهاي ضد اضطراب كليك كنيد.

عوارض جانبي مصرف قرص فلورازپام

قرص فلورازپام همانند هر داروي ديگري مي‌تواند با برخي عوارض جانبي همراه باشد. از جمله اين عوارض مي‌توان به سرگيجه و مشكلاتي در هماهنگي حركتي اشاره كرد. براي اينكه سرگيجه ناشي از مصرف اين دارو منجر به افتادن شما نشود تلاش كنيد وقتي در حالت نشسته هستيد و يا به جايي تكيه داده‌ايد و مي‌خواهيد بايستيد عجله نكنيد و آرام از جايتان بلند شويد.

خواب آلودگي يكي ديگر از عوارضي است كه در پي مصرف اين دارو ايجاد مي‌شود. اگر در طول روز دائماً در حال چرت زدن هستيد و زمان خوابتان بيش از اندازه افزايش يافته است حتماً با پزشكتان مشورت كنيد چراكه شايد نياز باشد ميزان دوز دارو را متناسب با وضعيت خود تغيير دهيد.

توجه داشته باشيد كه فقط در صورتي پزشك دستور مصرف اين دارو را به شما مي‌دهد كه به اين نتيجه رسيده باشد، مزاياي مصرف قرص فلورازپام از عوارض آن بيشتر است. در نتيجه اگر دچار عوارض جانبي زيادي شده‌ايد حتماً بايد اين موضوع را با پزشك خود در ميان بگذاريد. البته بسياري از افرادي كه اين دارو را مصرف مي‌كنند اصلاً دچار عوارض خاصي نمي‌شوند يا به طور بسيار محدود آن را تجربه مي‌كنند.

موارد احتياط مصرف قرص فلورازپام

در مصرف فلورازپام رعايت برخي نكات ضرورت دارد كه در ادامه به مهم‌ترين آن‌ها اشاره كرده‌ايم.

– اگر نسبت به قرص فلورازپام يا ساير بنزودياپين‌ها نظير ديازپام حساسيت داريد، قبل از مصرف اين دارو حتماً اين مشكل را با پزشك خود در ميان بگذاريد.

– به غير از حساسيت دارويي در صورت داشتن سابقه هرگونه واكنش آلرژيك ديگر نيز آن را به پزشك خود اطلاع دهيد چرا كه ممكن است برخي مواد غير فعال موجود در اين دارو باعث تشديد شدن واكنش‌هاي آلرژيك در شما شود.

– قبل از مصرف اين دارو پرونده پزشكي خود را در اختيار پزشك قرار دهيد تا او در مورد وجود سوابق بيماري‌هاي قبلي شما به اطلاعات بيشتري دست يابد. وجود بيماري‌هاي كليوي، ريوي، خوني، بيماري‌هاي كبد و مشكلات رواني نظير افسردگي و دچار بودن به افكار خودكشي مي‌تواند در عملكرد اين دارو تأثير بگذارد و يا عوارض جانبي آن را افزايش دهد.

– به دليل اينكه اين دارو اثرات خواب‌آور دارد لازم است پس از مصرف آن از رانندگي و انجام فعاليت‌هاي ديگري كه به سطوح بالاي هشياري نياز دارند خودداري كنيد.

– اگر در حين مصرف اين دارو نياز به عمل جراحي خاصي پيدا كرديد و يا به دندانپزشك مراجعه كرديد مصرف اين دارو را به پزشك مربوطه اطلاع دهيد.

– مصرف اين دارو براي زنان باردار توصيه نمي‌شود چرا كه مي‌تواند سلامت جنين را به خطر بياندازد. به همين خاطر اگر باردار هستيد يا احتمال مي‌دهيد كه حامله باشيد حتماً در مورد اين موضوع با پزشك خود مشورت كنيد.

– اين دارو مي‌تواند از طريق شير مادر به كودك انتقال يابد و موجب اثرات ناخوشايندي در نوزاد شود. به همين خاطر مصرف اين دارو در دوران شيردهي نيز بايد با مراقبت و احتياط بيشتري صورت بگيرد.

تداخلات دارويي

مصرف همزمان قرص فلورازپام با برخي داروها مي‌تواند نوع تأثيرگذاري و عملكرد اين دارو را تغيير دهد و يا منجر به پيدايش عوارض جانبي جدي در فرد بشود. از جمله اين داروها مي‌توان به انواع مسكن‌ها، داروهاي حاوي كدئين، ساير خواب‌آورها نظير لورازپام، آنتي هيستامين‌ها و داروهاي شل كننده عضله نظير كاريزوپرودول اشاره كرد. براي جلوگيري از بروز هرگونه مشكل لازم است كه هرگونه داروي مصرفي خود را به پزشك اطلاع دهيد.

مصرف بيش از حد قرص فلورازپام

مصرف بيش از اندازه فلورازپام در دوزهاي سنگين مي‌تواند عوارض جبران‌ناپذيري براي فرد به همراه داشته باشد و منجر به اوردوز شود. علائمي نظير تنگي نفس، كم شدن هوشياري، كند شدن و از بين رفتن رفلكس‌ها به شما در زمينه بروز اوردوز هشدار مي‌دهند. در صورت بروز اين مشكل سريعاً بايد به اورژانس مراجعه كنيد. همچنين مركز مشاوره روانشناسي با داشتن مشاوراني در زمينه داروهاي ضد اضطرابي مي‌توانند به شما كمك كنند.

سؤالات متداول

– در صورتي كه مصرف يك وعده كلرديازپوكسايد را فراموش كردم بايد چه كار كنم؟

اگر مصرف يك وعده از دارو را فراموش كرديد، آن را مصرف نكنيد مگر اينكه بعد از آن 7 تا 8 ساعت بخوابيد. مصرف دارو در طول روز مي‌تواند باعث خواب آلودگي شديد و كاهش سطح هشياري شما شده و عملكرد روزانه شما را با اختلال مواجه كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه داروهاي ضد اضطراب مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد. 

منبع: قرص فلورازپام

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قرص فلورازپام،
موضوع:
[ ۹ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۱۲:۰۴ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی