كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تست ترياك

قديمي‌ترين ماده مخدر در جهان ترياك است. در كشور ما نيز يكي از پر مصرف‌ترين ماده مخدري كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، همين ترياك است. از رو ارائه برنامه‌هاي پيشگيري و بالا بردن سطح آگاهي خانواده باعث مي‌شود تا نزديكانشان به دام اين آتش خانمان سوز گرفتار نشوند. البته كسي كه ترياك مصرف مي‌كند معمولاً از ظاهري خسته و ضعيفي برخوردار است اما با اين حال تست ترياك نشان مي‌دهد كه فرد به اين ماده مخدر خطرناك اعتياد دارد يا خير.

تفاوت تست ترياك با تست‌هاي ديگر مواد مخدر

شايد برايتان اين سؤال پيش آيد كه تست ترياك با تست‌هاي ديگر مواد مخدر چه تفاوتي دارد؟ ماده مهمي در ترياك به نام مورفين وجود دارد كه باعث ايجاد حالت تسكين دهندگي و همچنين اعتياد در فرد مي‌شود. وقتي كه مي‌خواهند تست ترياك را از فرد بگيرند از تست مورفين استفاده مي‌كنند.

اين تست باعث روشن شدن اعتياد فرد به مورفين مي‌شود. البته اين تست فقط مختص به ترياك نيست، مي‌توان موادي چون شيره، كراك، هروئين، مورفين و كدئين را با تست ترياك تشخيص داد. به همين دليل اگر فردي به غير از اين مواد ذكر شده به چيز ديگري مثل حشيش معتاد باشد، بايد آزمايش جداگانه‌ و ويژه‌اي براي تشخيص اعتياد فرد مورد استفاده قرار گيرد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه اعتياد به ترياك كليك كنيد.

روش‌هاي تست مصرف ترياك

براي اينكه مشخص شود فرد ترياك مصرف مي‌كند يا نه آزمايشي به نام «تست مورفين» مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين تست از طريق نمونه خون، بزاق، عرق، ادرار و مو انجام مي‌شود. البته متخصصان سعي مي‌كنند از نمونه‌هاي خون و بزاق زياد استفاده نكنند چون اين نمونه‌ها مدت زمان كوتاهي بعد از مصرف را نشان مي‌دهند. اگر فرد روز گذشته مواد استفاده كرده باشد، در نمونه خون و بزاق مشخص نخواهد شد.

معمول‌ترين روش براي تست ترياك

به طور كلي معمول‌ترين روش براي تست ترياك استفاده از نمونه ادرار فرد است. اين مهم توسط تست نواري و همچنين تست كروماتوگرافي صورت مي‌گيرد. معمولاً در نمونه ادرار خطاهاي كمتري وجود دارد و تشخيص آن به وسيله پزشك آزمايشگاه راحت‌تر خواهد بود. اين تست تمامي مواد داخل ادرار فرد را مورد آزمايش و بررسي قرار مي‌دهد به همين دليل از دقت بالايي برخوردار است.

تشخيص به وسيله مو

يكي از راه‌هاي گران قيمت و فوق العاده دقيق در تست ترياك استفاده از نمونه مو است. شايد تعجب كرده باشيد اما اين تست آنقدر دقيق است كه شش ماه پس از مصرف فرد را نشان مي‌دهد. حتي مشخص مي‌كند كه فرد در چه زمان‌هايي و چه مقدار مواد را مورد استفاده قرار داده است. در اين روش مي‌توان از هر جاي بدن نمونه مو را برداشت. اما اين مهم ضمن دقيق بودن گران است و معمولاً در برخي از شهرهاي بزرگ از جمله تهران، انجام مي‌شود. البته اين روش عموميت زيادي ندارد و معمولاً همان تست ادرار انجام مي‌شود.

داروهايي كه باعث مثبت شدن جواب تست مي‌شود

گاهي ممكن است فرد مواد مصرف نكرده باشد اما روز قبل از مسكن‌هايي مثل كدئين، ديكلوفناك و دتاي‌نوولاك استفاده كرده باشد. اين مسكن‌ها باعث مي‌شود جواب آزمايش مورفين فرد مثبت درآيد. هميشه قبل از آزمايش بايد هيچ دارويي را استفاده نكنيد. اما اگر استفاده كرده باشيد از شما نوع آن را مي‌پرسند تا پس از انجام آزمايش مسكن‌هاي استفاده شده را از مورفين جدا كنند و به جواب درست برسند.

روش‌هاي منفي كردن تست ترياك

البته از هر راهي كه سعي كنيد تا جواب آزمايش خود را منفي نشان دهيد، باز هم انجام آزمايشات تكميلي اين كار شما را مشخص خواهد كرد و نمي‌توانيد هميشه از اين روش‌ها استفاده كنيد. در ادامه به مهم‌ترين اين روش‌ها مي‌پردازيم.

استفاده از متادون و ب 2

فرد يك هفته قبل از انجام تست اعتياد ترياك از قرص‌هاي متادون و ب 2 استفاده مي‌كند. در مدت استفاده، مواد مخدر اصلي خود را براي مدتي كنار مي‌گذارد. اين قرص‌ها باعث مي‌شود كه فرد ديگر خمار نباشد و هيچ علائمي از اعتياد در ظاهرش نمايان نشود. از اين رو وقتي فرد تست اعتياد به ترياك را مي‌دهد نه تنها اعتيادش به ترياك مشخص نخواهد شد بلكه اين مهم كه از اين قرص‌ها استفاده كرده نيز مشخص نمي‌شود.

آزمايشگاه مي‌تواند آزمايش را به صورت دقيق‌تر انجام دهد و وجود قرص ب 2 و يا متادون را در آزمايش فرد تشخيص دهد. البته اگر خودتان بخواهيد آزمايشگاه تست تكميلي را براي شما انجام خواهد داد.

تغيير نمونه ادرار

برخي از افراد در گذشته اقدام به انجام اين كار مي‌كردند يعني ادرار خود را با ديگري جابه‌جا مي‌كردند. از اين رو جواب آزمايش‌شان منفي از كار در مي‎‌آمد. اما امروزه مراقبت‌هاي بيشتري در اتاق آزمايش صورت مي‌گيرد و فرد عملاً نمي‌تواند اين كار را انجام دهد.

اضافه كردن آب به ادرار

برخي سعي مي‌كنند به آزمايش خود مقداري آب را اضافه كنند. اين كار باعث رقيق شدن نمونه مي‌شود و جواب آزمايش را تغيير مي‌دهد. اما در آزمايشگاه‌ها دوربين وجود دارد و فرد نمي‌تواند اين كار را در حال حاضر انجام دهد. ضمن اينكه آزمايشگاه اين مورد را هم مورد بررسي قرار مي‌دهد و متوجه مي‌شود كه نمونه بيش از حد رقيق شده و طبيعي نيست.

حفظ حريم خصوصي و عزت نفس فرد در تست اعتياد

نكته مهمي كه بايد براي تست ترياك و ساير مخدرهاي ديگر به آن توجه شود، اين است كه نبايد به زور و يا ناگهاني فرد را براي انجام تست اعتياد در عمل انجام شده قرار دهيد زيرا ممكن است به عزت نفس او ضربه وارد كنيد و او درگير لجبازي شود و مقدار بيشتري مواد مصرف كند. بيشترين مشكل افراد معتاد عدم درك اطرافيان است. اگر شما مشكل او را شناسايي كرديد و مي‌خواهيد تست اعتياد را انجام دهيد، بايد زمينه‌ها و بسترهاي لازم را براي او فراهم كنيد و در اين راه از مشاوران خبره نيز كمك بخواهيد. فراموش نكنيد كه اجبار در انجام تست همه چيز را بدتر خواهد كرد. مشاوره ترك اعتياد به شما كمك مي‌كند تا از روان درماني در كنار ترك اعتياد اصولي بهره‌مند شويد و با وسوسه‌هاي مصرف دوباره مواد مقابله كنيد.

سخن آخر

بهترين راه براي اينكه فردي به دامان اعتياد گرفتار نشود، بالا بردن سطح آگاهي خود فرد، خانواده و جامعه است. با ارائه آموزش‌هاي دقيق و رفع بسترهاي مناسب اعتياد، مي‌توانيد از آن و ساير مشكلاتي كه به همراه خود مي‌آورد جلوگيري كنيد. اگر فرزندتان به اعتياد دچار شد هرگز با اين موضوع برخورد احساسي و هيجاني نكنيد. سعي كنيد آرامش خود را حفظ كرده و براي ترك اعتياد آن اقدامات لازم را صورت دهيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه ترك ترياك كليك كنيد.

سؤالات متداول در خصوص تست ترياك

آيا كسي كه از روش‌هاي دور زدن براي تغيير جواب آزمايش خود استفاده مي‌كند مجرم است؟

كسي كه مواد مصرف مي‌كند و سعي دارد به نحوي تست اعتياد خود را منفي كند به عنوان مجرم شناخته نمي‌شود. هر چند كار هر دو در اين زمينه كه به سلامت خودشان آسيب وارد مي‌كنند و يا باعث دور زدن اعتماد ديگران مي‌شوند، غير قابل باور و اخلاقي است. اما به كار بردن عنوان مجرم اشتباه است. اگر هم فردي سعي مي‌كند جواب آزمايش خود را تغيير دهد نشان دهنده اين موضوع است كه نيازمند حمايت‌هاي رواني و افزايش پتانسيل‌هاي دروني است تا بتواند ترك كند.

آيا داروهاي ضد افسردگي جواب تست اعتياد ترياك را مثبت مي‌كند؟

مصرف داروهاي ضدافسردگي و ضد اضطراب و خواب‌آورها، با وجود تشابه علائم ايجاد شده اصلاً با تست‌هاي تشخيصي مواد تداخلي ندارند و افراد بدون دغدغه و طبق تجويز پزشك مجاز به استفاده از اين دارو‌ها هستند.

براي دريافت مشاوره در زمينه تست اعتياد ترياك مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: تست ترياك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست ترياك،
موضوع:
[ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۱۸:۱۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی