كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

مخدر ال اس دي چيست؟

ال اس دي نوعي ماده اعتيادآور نيمه‌صنعتي است كه از تركيب نوعي قارچ با مواد شيميايي آزمايشگاهي توليد مي‌شود. اين ماده امروزه به عنوان يك داروي روانگردان شناخته شده است كه تأثيرات آن متناسب با دوز مصرف مي‌تواند از تحريف شناختي تا بروز توهم‌هاي بينايي و شنوايي متفاوت باشد. در بسياري از موارد توليد كنندگان اين دارو، مواد صنعتي و روانگردان ديگري را نيز به آن اضافه مي‌كند كه عوارض و پيامدهاي ناشي از آن را تا حد زيادي افزايش مي‌دهد و در بسياري از موارد موجب بروز اوردوز و مرگ مصرف كنندگان مي‌شود.

شكل ظاهري قرص

اين ماده در حالت عادي معمولاً ظاهري بلوري و بي‌بو دارد. از آنجايي كه مقادير بسيار اندك اين دارو بسيار قدرتمند است و مي‌تواند تأثيرات بسيار شديدي رو فرد مصرف كننده بگذارد، اغلب مخدر ال اس دي به صورت قطره‌هاي محلول كوچك روي صفحات ژلاتيني مصرف مي‌شود.

طريقه مصرف مخدر ال اس دي

افراد معمولاً از روش بلع يا جذب روي زباني براي مصرف استفاده مي‌كنند. با اين حال مانند هر ماده مخدر ديگري روش‌هاي تزريقي، استنشاقي و تدخيني نيز در استعمال آن ديده شده است. براي آگاهي بيشتر در زمينه اعتياد كليك كنيد.

اثرات كوتاه مدت مصرف مخدر ال اس دي

مصرف اين دارو در هيچ دوزي امن نيست و مقادير بسيار كم آن نيز مي‌تواند عوارض و پيامدهاي ناگواري را به همراه بياورد. تأثيرات مختلف آن معمولاً 30 تا 45 دقيقه پس از مصرف آغاز مي‌شوند و مي‌توانند بين 4 تا 12 ساعت باقي بمانند. در اين بازه زماني فرد ممكن است علائم زير را تجربه كند.

– احساس شادي و سرخوشي

– بروز تغييرات ادراكي نظير توهم‌هاي بيداري و شنوايي

– احساس گيجي و ناتواني در تمركز

– سردرد

– حالت تهوع

– افزايش ضربان قلب يا نامنظم شدن ريتم قلبي

– افزايش دماي بدن

– افزايش سرعت تنفس

– استفراغ

– تعريق و لرزش بدن

اوردوز با مخدر ال اس دي

زماني كه اين ماده در دوز بالا مصرف شود تا حد زيادي احتمال بروز اوردوز وجود خواهد داشت چراكه علائم منفي ناشي از مصرف به شدت افزايش مي‌يابند. در صورتي كه در فرد مصرف كننده هريك از علائم زير را مشاهده كرديد سريعاً با اورژانس تماس بگيريد.

– بروز حملات عصبي پانيك

– بدبيني شديد و پارانويا

– علائم روان پريشي نظير توهم و هذيان

– افزايش فعاليت‌هاي پرخطر

– كاهش هوشياري

اثرات بلند مدت مصرف مخدر ال اس دي

افرادي كه مرتباً از اين ماده استفاده مي‌كنند در دراز مدت دچار تجربه فلش بك مي‌شوند. فلش بك به شرايطي گفته مي‌شود كه فرد در مواردي كه ال اس دي مصرف نكرده دچار تجربيات مرتبط با مصرف مي‌شود. اين تجربيات اغلب مرتبط با تحريفات ادراكي، بينايي و عاطفي هستند. فلش بك‌ها ممكن است هفته‌ها، ماه‌ها يا حتي سال‌ها پس از آخرين مصرف فرد رخ دهند. اين تجربه اغلب براي افراد بسيار ترسناك و نگران كننده است به خصوص اگر شامل توهم‌هاي خطرناك و آزاردهنده باشد. علاوه بر اين موارد در افرادي كه زمينه ژنتيكي ابتلا به اختلالات روانپريشي را دارند مصرف اين ماده مي‌تواند به بروز يك اختلال مزمن جدي نظير اسكيزوفرنيا بيانجامد.

ترك مخدر ال اس دي

ترك اين ماده از نظر جسماني نسبت به مخدرهايي نظير هروئين و ترياك از سهولت بسيار بيشتري همراه است چراكه اغلب مصرف كنندگان در هنگام ترك هيچ گونه ناراحتي جسماني را گزارش نمي‌دهند و علائمي نظير دردهاي عضلاني كه در ترك ساير مواد ديده مي‌شود در ترك اين ماده مخدر ديده نمي‌شود.

در ازاي اين علائم فرد هنگام كنار گذاشتن مخدر وابستگي رواني بسيار زيادي را تجربه مي‌كند. به همين خاطر ممكن است افكار وسواسي بسيار شديد براي مصرف مجدد را تجربه كند و دچار وسوسه‌هاي بسيار نيرومندي شود. از آنجايي كه موانع ترك بيشتر رواني هستند براي درمان اعتياد به اين ماده مراجعه يك روانشناس متخصص در حيطه اعتياد ضرورت بسياري دارد.

سؤالات متداول

– شدت عوارض و پيامدهاي ناشي از مصرف مخدر ال اس دي به چه مواردي بستگي دارد؟

نحوه مصرف اين دارو يكي از فاكتورهاي مهم در ميزان تأثيرگذاري آن است. براي مثال در مصرف وريدي عوارض بسيار خطرناك‌تر از مصرف خوراكي خواهد بود. علاوه بر اين ميزان دوز مصرفي، مواد و داروهايي كه فرد هم زمان با ال اس دي مصرف كرده و ميزان سلامت قبلي فرد در شدت اثرات منفي نقش دارند.

– مصرف چه موادي همزمان با ال اس دي خطرات ناشي از مصرف را افزايش مي‌دهد؟

مصرف اين ماده در كنار ساير مواد محرك و توهم‌زا نظير اكستازي و شيشه تا حد زيادي خطرات آن را افزايش داده و احتمال بروز توهم‌هاي خطرناك را نيز بيشتر مي‌كنند. همچنين مصرف اين ماده در كنار الكل نيز مي‌تواند منجر به افزايش تأثيرات منفي و بروز حالاتي نظير تهوع و استفراغ شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: مخدر ال اس دي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مخدر ال اس دي،
موضوع:
[ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۷:۰۱ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی