كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

هروئين چيست؟

هروئين در پزشكي به ديامورفين يا دي‌استيل مورفين گفته مي‌شود. اين ماده مخدر برگرفته از مورفين است و شديداً اعتيادآور مي‌باشد و همواره به شكل پودري سفيد رنگ و قهوه‌اي روشن يا تيره ديده مي‌شود. هروئين بيشتر با انگيزه‌هاي تفريحي و گاهي نيز در پزشكي با اهداف درماني و كاهش درد مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين ماده به گونه‌اي است كه بعد از گذشت زمان فرد بايد ميزان دوز مصرفي خود را بالاتر ببرد چرا كه بدن نسبت به ميزان قبلي مقاوم مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك هروئين كليك كنيد.

لزوم انجام تست اعتياد هروئين

در واقع اين ماده مخدر بسيار نزديك به مورفين است. از اين رو قبل از ازدواج و يا قبل از استخدام، مورفين را در بدن فرد مورد آزمايش قرار مي‌دهند. با تست مورفين مي‌توان مواد ديگري همچون ترياك، شيره، هروئين، كراك و حتي كدئين را بررسي و تشخيص داد. در واقع در هر آزمايشگاهي كه تست اعتياد از فرد گرفته مي‌شود، هروئين به راحتي قابل تشخيص خواهد بود. به همين دليل اگر فردي مواد ديگري استفاده كرده باشد، بايد آزمايش‌هاي ديگري را انجام دهد تا نوع و مقدار مصرف آن مشخص شود.

انواع مختلفي از تست اعتياد هروئين

هروئين را مي‌توان از طريق نمونه‌هاي خون، بزاق، ادرار و مو مورد آزمايش قرار داد. نمونه خون و بزاق معمولاً بسيار نادر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، چون اگر فردي هروئين را مصرف كرده باشد فقط تا چند ساعت قبل آن را نشان مي‌دهد و اگر زمان بيشتري بگذرد، مشخص نمي‌كند كه فرد چه مقدار از هروئين را مصرف كرده است.

رايج‌ترين تست اعتياد هروئين از طريق ادرار فرد مورد آزمايش قرار مي‌گيرد. در واقع مواد در ادرار فرد تا چند روز بعد از مصرف هم باقي مي‌ماند و مي‌توانند روي آن آزمايشات تكميلي ديگري نيز انجام داد. البته تست ادرار با استفاده از نوار و كروماتوگرافي در آزمايشگاه و يا در خانه نيز قابل انجام است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تست هاي اعتياد كليك كنيد.

تست كروماتوگرافي (TLC)

كروماتوگرافي لايه نازك (TLC) يك روش جداسازي ساده، انعطاف پذير، حساس و با هزينه‌اي مناسب براي تجزيه و تحليل كمي و كيفي مواد حتي در مقادير بسيار كم، در آزمايشگاه مي‌باشد. تكنيك TLC قابليت اندازه‌گيري موازي و همزمان بسياري از مواد را در حداقل زمان مورد نياز دارد و مي‌تواند به صورت دستي با روشي ارزان و آسان انجام شود.

نحوه مثبت شدن آزمايش تست اعتياد هروئين

اگر فرد آنتي بيوتيك‌هاي مختلفي مثل آموكسي‌سيلين، مسكن‌هاي حاوي كدئين و يا داروهايي مانند ديكلوفناك و دتاي‌نوولاك را مورد استفاده قرار دهد؛ حتي اگر هروئين مصرف نكرده باشد، جواب آزمايشش مثبت اعلام مي‌شود. از اين رو اگر از قبل چنين داروهايي را مصرف مي‌كنيد حتماً با آزمايشگاه در ميان بگذاريد تا آزمايش‌هاي تكميلي مثل آزمايش TLC را بعد از مثبت شدن جواب آزمايش انجام دهند.

منفي كردن جواب تست اعتياد هروئين

روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه افراد از طريق آن جواب آزمايش خود را منفي مي‌كنند. روش‌هايي مثل مصرف قرص ب 2، متادون، عوض كردن نمونه‌هاي آزمايش، رقيق كردن، تغيير PH نمونه از طريق اضافه كردن آب، بزاق، مني و…  به نمونه آزمايشي از جمله اين اقدامات است.

البته لازم به ذكر است كه با وجود نكات ايمني در اتاق‌هاي آزمايش بيشتر اين اقدامات قبل از وقوع مشخص خواهد شد. از اين رو اگر هم از داروهايي مثل ب 2 و متادون استفاده مي‌كنيد، آزمايشگاه قادر است آن را در نمونه شما شناسايي كند. در اين صورت هم تلاش شما بي‌نتيجه خواهد ماند.

اما در صورتي كه فرد به صورت حرفه‌اي توانست آزمايش خود را منفي كند اما خانواده هنوز به اعتياد او مطمئن هستند، مي‌توانيد با مراجعه به مشاوره، فرد را با روش‌هاي درماني آسان آشنا كنيد تا از اين معضل نجات يابد.

افزايش آگاهي و جلوگيري از گسترش مصرف

نمي‌توان فردي را به زور مجبور به ترك مواد مخدر كرد. هر چقدر هم آزمايش‌هاي مختلف انجام گيرد و افراد مورد ترك قرار بگيرند، در صورتي كه فرد تمايل داشته باشد مي‌تواند به راحتي به مواد بازگردد. از اين رو براي كاهش گرايش افراد به اين مواد مخدر بايد سطح آگاهي آن‌ها را بالا ببريم. بخش مهمي از اين آگاهي از طريق خانواده، مدرسه و جامعه صورت مي‌گيرد. از اين رو بهتر است كه با پيشگيري از مصرف و رواج اين ماده خطرناك جلوگيري كرد. مشاوره ترك اعتياد با استفاده از روش‌هاي روان درماني به افراد كمك مي‌كند تا ضمن مقابله با وسوسه‌ي مصرف مواد از روش‌هاي اصولي و برگشت ناپذير در ترك اعتياد بهره‌مند شوند.

براي شناخت بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

سؤالات متداول در خصوص تست اعتياد هروئين

اثر طولاني مدت استفاده از هروئين چيست؟

كساني كه هروئين را مصرف مي‌كنند خيلي سريع به آن وابسته مي‌شوند. از اين رو در دفعات بعدي مصرف دوز آن را بالا مي‌برند. در نتيجه، با افزايش استفاده، آن‌ها مي‌توانند بسيار سريع معتاد شوند. هروئين همچنين مي‌تواند تغييرات فيزيكي و فيزيولوژيكي و عدم تعادل در مغز را ايجاد كند كه اين مورد ترك آن را براي فرد سخت‌تر مي‌كند.

دليل گرايش به مواد مخدر مخصوصا هروئين چيست؟

دلايل گرايش افراد به مصرف هروئين مي‌تواند به مشكلات رواني، كنجكاوي، ضعف اراده، فرار از زندگي تكراري، سن، جنس، نگرش مثبت نسبت به مصرف مواد، تبعيض و كمبود محبت در خانواده، آزادي يا محدود كردن بي حد اعضاي خانواده، رفاه بيش از حد يا فقر و نابساماني و در دسترس بودن آسان مواد مخدر، بيكاري، نابرابري در محيط زندگي و… اشاره كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تست اعتياد هروئين مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگيريد.

منبع: تست اعتياد هروئين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست اعتياد هروئين،
موضوع:
[ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۵:۳۳ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی