كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

معرفي قرص ب2

بوپرنورفين يك داروي مسكن مخدر با احتمال وابستگي و اعتياد مانند مورفين، كدئين، هروئين و متادون است و عوارض جسماني و رواني مشابه و جدي دارد. اين دارو كه عمدتاً براي درمان اعتياد به مواد مخدر استفاده مي‌شود، مصارف درماني ديگري از جمله تسكين دردهاي شديد، استفاده قبل از بيهوشي و همچنين كنترل و برگرداندن مهار تنفسي ناشي از فنتانيل در بيهوشي را نيز دارد. براي كسب اطلاعات در زمينه تست اعتياد به ب2 كليك كنيد.

 

قرص ب2 چه تفاوتي با داروهاي ديگر ترك اعتياد دارد؟

شايد براي شما هم اين سؤال مطرح شود كه چرا اينقدر راجع به قرص ب 2 نظرات و اخطارهاي جدي پزشكي وجود دارد و اصولاً تفاوت آن با ديگر قرص‌هاي ترك اعتياد در چيست؟ در واقع داروهاي ديگر براي ترك مواد به اين صورت است كه با مصرف آن شما دوز آن را به مرور بالا مي‌بريد و با بالا بردن دوز مصرفي نشئگي بيشتري را احساس خواهيد كرد اما در مورد ب 2 تفاوت‌هايي وجود دارد، اينكه اگر شما بخواهيد با افزايش دوز آن به نشئگي برسيد، اثرگذار نخواهد بود و همين عامل باعث آسيب جدي به بدن شما فرد معتاد مي‌شود.

 

خاصيت اعتيادآوري

باورهاي غلطي در رابطه با قرص ب 2 وجود دارد كه گفته مي‌شود اين قرص نمي‌تواند فرد را معتاد كند. بايد به اطلاع برسانيم كه ميزان اعتيادآور بودن اين قرص به اندازه هروئين و ترياك است. شايد بخواهيد از آن براي ترك اعتياد خود استفاده كنيد اما اگر طبق دستور پزشك و خودسرانه بيش از مقدار توصيه شده مصرف كنيد، براي سلامتي و جان شما خطرآفرين است.

شايد فرد بعد از مصرف اين دارو ديگر به مخدر قبلي روي نياورد، اما به اين قرص معتاد مي‌شود و حال بايد يك پروسه جديد را براي ترك ب 2 طي كند. به همين دليل دوباره مصرف مخدر قبلي خود را آغاز مي‌كند.

 

مؤلفه‌هاي مهم در ترك ب2

درمان دارويي نبايد مؤلفه اصلي براي ترك يك فرد معتاد باشد. در واقع روان درماني و ترك رواني مواد، زمينه ترك را براي فرد معتاد فراهم مي‌كند. از اين رو مؤلفه‌هايي چون مهارت پزشك، رابطه خوب درمانگر با بيمار، ايجاد انگيزه خوب براي ادامه درمان اعتياد، خانواده درماني، كنترل خشم و هيجان، مشاوره در مواقع بروز بحران، دقت در پيگيري و انجام آزمايش بايد مورد توجه قرار گيرد و در كنار آن اگر پزشك متخصص تشخيص داد بايد از قرص ب 2 استفاده شود.

 

احتياط در ترك قرص ب2

برخي فكر مي‌كنند بايد قرص ب 2 را به صورت ناگهاني ترك كنند. از اين رو با قطع آن دچار آسيب‌هاي شديد كبدي و كليوي مي‌شوند. حتي يك قرص ساده مانند استامينوفن را هم نبايد به طور ناگهاني قطع كرد. به همين دليل سعي كنيد با پزشك متخصص در اين رابطه مشورت كنيد كه قرص ب 2 خود را چگونه قطع كنيد. پزشك متخصص مي‌تواند با تعيين زمان‌هاي دقيق مصرف و كاهش كم كم و دوز به دوز اين دارو، وابستگي شما را به آن كم و از بين ببرد.

 

دقت در انتخاب پزشك براي ترك اعتياد

قبل از اينكه بگوييم چه فرآيندي براي ترك و درمان اين قرص وجود دارد، لازم است ذكر كنيم حتماً در پزشك انتخابي خود براي ترك اعتياد دقت و وسواس زيادي به خرج دهيد. اعتياد، اعتياد است، چه با مواد و چه با قرص ب 2 باشد. از اين رو بايد مراقب باشيد كه بي اندازه از اين قرص استفاده نكنيد. همانطور كه گفتيم سعي كنيد از پزشك خود بخواهيد كه براي ترك تا جايي كه امكان دارد دارو تجويز نكند و از روش‌هاي ديگر و سالم‌تر براي ترك هر نوع اعتيادي استفاده كند.

 

روش‌هاي ترك ب2

1. ترك ب2 در مراكز ترك اعتياد

در مراكز ترك اعتياد افراد زير نظر پزشك متخصص اقدام به ترك مي‌كنند. از اين رو در اين مراكز با كاهش تدريجي دوز مصرفي به مرور زمان مي‌توانند اعتياد فرد را از بين ببرند. در اين مراكز به صورت 24 ساعته فرد را زير نظر دارند تا در حين ترك مشكلي ايجاد نشود. اغلب افراد نمي‌توانند در برابر علائم ترك مقاومت كنند و به مصرف دوباره‌ي مواد باز مي‌گردند؛ از اين رو درمان اعتياد و ترك ب2 بدون بهره‌مندي از مشاوره ترك اعتياد امكان پذير نيست. مشاور با استفاده از روش‌هاي روان درماني به شما كمك مي‌كند تا همواره در ترك باقي بمانيد و سلامت روان خود را بهبود بخشيد.

2. ترك ب2 در منزل

برخي مي‌خواهند كه اعتياد خود را در منزل ترك كنند چون از اين طريق مي‌توانند به زندگي شخصي و كاري خود نيز بپردازند. از اين رو ترك در منزل هم بايد زير نظر پزشك متخصص صورت بگيرد. فرد بايد دائم با مشاور پزشكي خود در ارتباط باشد كه اين مهم باعث مي‌شود روند ترك به صورت دقيق و حساب شده انجام شود. اگر افراد به صورت خودسرانه ترك را در منزل و بدون توجه به توصيه‌هاي پزشكي انجام دهند ممكن است آسيب‌هاي جدي را به بدن خود وارد كنند.

3. ترك ب2 با مراقبت پزشكي

ترك اعتياد بايد با مراقبت‌هاي پزشكي صورت گيرد. با اين حال اگر افرادي به عنوان دارو و براي تسكين درد از آن استفاده مي‌كنند بايد طبق دستور پزشك از داروها و مسكن‌هاي جايگزيني استفاده نمايند. البته در اين مورد هم بايد دقت لازم را داشته باشند كه به داروهاي ديگر وابستگي پيدا نكنند.

4. ترك ب2 با سم زدايي

يكي از روش‌هاي ترك ب2 استفاده از سم زدايي است. از اين رو وقتي كه مصرف ب 2 متوقف شد، عمل سم زدايي انجام مي‌شود. وقتي كه فرد تحت سم زدايي قرار مي‌گيرد به مرور علائم و نشانه‌هاي ترك در وي ظاهر مي‌شود. لازم به ذكر است كه اين كار بايد زير نظر متخصص صورت بگيرد تا فرد را دچار آسيب نكند. انجام اين پروسه در حدود يك تا چند هفته طول خواهد كشيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد.

 

سخن آخر

متأسفانه ميزان اعتياد آوري قرص ب2 از هروئين و قدرتمندترين مواد مخدر هم بيشتر است. به همين دليل مطمئن باشيد اگر اراده داشته باشيد مي‌توانيد بدون دارو هم اين قرص را ترك كنيد. حتي اگر نزد برترين پزشكان و مجهزترين كلينيك‌ها برويد و گران قيمت‌ترين قرص‌ها را هم مصرف كنيد، تا وقتي خودتان نخواهيد ترك نخواهيد كرد. اما بدانيد كه شما پتانسيل‌هاي دروني بالايي را داريد كه مي‌توانيد از وابستگي به هر دارو و يا موادي خلاص شويد و به زندگي عادي خود بازگرديد.

 

سؤالات متداول

در چه صورتي پزشك براي ترك ب2 دارو تجويز مي‌كند؟

در شرايط بسيار خاصي كه فرد دارو را با دوز بسيار بالا مصرف كرده باشد دارو درماني و روان درماني را براي فرد در نظر مي‌گيرد.

ترك قرص ب2 چقدر طول مي‌كشد؟

در مورد آن هرگز نمي‌توان با قطعيت اظهار نظر كرد. با توجه به شرايط جسمي و روحي، مقدار دوز مصرفي و… مدت زمان ترك ب 2 تغيير مي‌كند. براي اطلاع از بهترين روش‌هاي ترك اعتياد مي‌توانيد از مختصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران كمك بگيريد.

منبع: ترك ب2

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك ب2،
موضوع:
[ ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۰۱:۰۵ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی