كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

اهميت شناخت مردان

عموما زنان و مردان در جنبه‌هاي مختلف زندگي با يك‌‌ديگر تفاوت دارند كه بهتر است در ارتباط با جنس مخالف اين تفاوت‌ها را بشناسند. گاهي بانوان به اشتباه تصور مي‌كنند كه رفتار و واكنش همسرشان بايد شبيه به آن‌ها باشد و از يكي سري رفتارها ناراحت مي‌شوند. در برخي مواقع نيز نمي‌دانند كه بايد با او چگونه برخورد كنند و به رفتارهايش پاسخ دهند كه باعث دلخوري شريك زندگي آن‌ها مي‌شود. پس مهم است كه آقايان را چه از نظر جسمي چه از نظر روحي بشناسند تا بتوانند با او برخورد متناسبي داشته باشند.

 

شناخت جسم مردان

1. نقش هورمون‌ها

در بدن مردان هورمون‌هاي درون‌ريزي وجود دارد كه هركدام براي هدف خاصي ترشح مي‌شوند و مهم‌ترين آن هورمون تستوسترون نام دارد كه ويژه جنس نر است. اين هورمون وظيفه تمايز صفات‌جنسي، تفاوت در قدرت عضلاني و استخوان‌ها، پرخاشگري، افزايش گلبول‌هاي قرمز و متابوليسم پايه، ضخامت پوست، بيماري‌ها و ايمني بدن، رفتار و روان و مغز را به عهده دارد.

2. دستگاه تناسلي

يكي از قسمت‌هاي فيزيولوژيك مردان كه لازم است خودشان و شريك جنسي‌شان به خوبي آن را بشناسد دستگاه تناسلي اوست كه نقش زيادي در زندگي جنسي و ادامه نسل او دارد. ميل جنسي در مردان بسيار زياد است و زنان براي اين كه به خوبي بتوانند رابطه جنسي برقرار كنند و هر دو به رضايت كامل دست يابند بايد شناخت كافي داشته باشند.

دستگاه تناسلي مردان به شكلي است كه بيشتر در زمان دخول دچار تحريك مي‌شود و اگر در زمان رابطه جنسي بيضه‌ها تحريك شوند به دليل اعصاب زيادي كه در آن‌ها وجود دارد فرد زودتر دچار تحريك جنسي مي‌شود. در اين حالت بايد مراقب بود كه اين اندام آسيب نبيند و فرد را دچار مشكل نكند. بعد از رابطه جنسي مردان تمايل دارند بخوابند به اين دليل كه هورمون‌هاي ترشح‌شده در آن‌ها انرژي‌شان را مي‌كاهد.

3. توليد مثل

بعد از اين كه رابطه جنسي بين زن و مرد صورت گرفت ممكن است توليد مثل رخ دهد. نقش مردان در توليد مثل بسيار زياد است در صورتي كه در هر انزال مرد حدود 4000 اسپرم وجود دارد. اين اسپرم‌ها داراي دو كروموزوم جنسي x وy است كه جنسيت جنين بستگي به كروموزوم‌هاي پدر دارد. بلوغ جنسي در مردان ديرتر اتفاق مي‌افتد اما تا حدود 80 سالگي توانايي باروري دارند.

4. شناخت مردان و نيازهاي غذايي آنان

تغذيه كافي و مناسب در سلامت جسمي و رواني انسان نقش مهمي دارد و براي رشد مغز و اندام‌ها لازم است. در صورت رعايت برنامه غذايي درست مقاومت بدن در برابر بيماري‌ها و عفونت‌ها افزايش مي‌يابد. مواد غذايي زيادي از جمله اسيدهاي چرب، پروتئين‌ها و ويتامين‌ها براي مردان لازم است. 

5. شناخت مردان در حواس پنجگانه‌

حس بينايي حسي است كه در مردان بسيار قوي است اما حس شنوايي به طوري نيست كه صداها را به زودي تشخيص دهند و بدانند كه صدا از كدام سمت مي‌آيد. مردان عموما به بعضي بوها بي‌تفاوت هستند و نمي‌توانند آن‌ها را تشخيص دهند. در حس لامسه به دليل ضخيم بودن پوست مردان عموما در آن ضعيف هستند و تحمل درد و فشار در اين افراد كمتر است. 

 

شناخت روان مردان

1. بيان احساسات و عواطف

مردان هميشه احساسات خود را به سختي به زبان مي‌آورند و فكر مي‌كنند اگر هر حسي را در دلشان دارند كافي‌ است و احتياجي نيست كه آن را بيان كنند. آن‌ها در سكوت عشق مي‌ورزند كه نبايد آن‌ را دليلي بر بي‌محلي بدانيد و بايد به آن‌ها بفهمانيد دوست داريد كه عشق را به زبان بياورند.

2. انجام دادن كارها

نيمكره راست مغز آقايان از نيمكره چپشان بزرگتر است به همين دليل در كسب مهارت‌هاي فيزيكي، تطابق‌هاي چشمي و ماهيچه‌اي به خوبي در آن‌ها صورت مي‌گيرد. مردان مانند بانوان نمي‌توانند در يك زمان به چند كار متفاوت بپردازند و روي آن تمركز كنند. هيچ‌گاه نبايد كاري كه نياز به تمركز فراوان دارد را با كار ديگري انجام دهند در غير اينصورت به نتيجه مطلوب نمي‌رسند. مردان به دليل اين كه از گذشته وظيفه و مسئوليت كار كردن را به عهده داشتند اگر كار نكنند از مرد بودن خود منزجر مي‌شوند. مرداني كه موقعيت شغلي، مسئوليت خانوادگي و اجتماعي ندارند بعد از مدتي احساس كمبود و حقارت مي‌كنند.

3. صحبت كردن براي شناخت روان مردان

مردان دوست دارند كه موقع حرف زدن به سرعت به سراغ اصل مطلب بروند و بدون بيان جزئيات قسمت مهم موضوع را بيان كنند. هميشه از به حاشيه رفتن دوري مي‌كنند و دوست ندارند در موقعي كه ديگران با آ‌ن‌ها صحبت مي‌كنند هم اين حالت را داشته باشند و دوست دارند شخص مقابل اصل موضوع را براي آن‌ها بيان كند و اصلا به جزئيات نپردازد.

4. مردان به دنبال راه حل

مردان هميشه در طول زندگي به راه‌حل فكر مي‌كنند به همين دليل به محض مشاهده ناراحتي زنان به دنبال راهكاري مي‌گردند كه به زنان ارائه دهند و اين ريشه در دريافت نكردن احساس و توجه از جانب مرد است و در نهايت باعث عصبانيت زنان مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

شناخت مردان | چگونه با مردان رفتار كنيم؟

1. صحبت كردن

عموما سعي كنيد هنگام صحبت كردن به سراغ اصل مطلب برويد و از جزئيات دوري كنيد. اگر هميشه بخواهيد همه چيز را بگوييد ممكن است آن‌ها اصلا به شما گوش ندهند. وقتي مي‌خواهيد موضوع مهمي را با آن‌ها در ميان بگذاريد زماني اين‌كار را انجام دهيد كه مشغول به كار ديگري نباشد و تمام حواسش را به شما و صحبتتان جمع كرده باشد.

2. بهتر كردن روابط

هميشه به او قدرت بدهيد تا بتواند با شما احساس صميميت كند. اگر مسئوليت‌هاي مختلفي را به دوش او بگذاريد متوجه مي‌شود كه به او اطمينان داريد و او را حلال مشكلات مي‌دانيد. هميشه بعد از اين‌ كه كاري و مسئوليتي را انجام داد از او قدرداني كنيد تا احساسات خوبي به او منتقل شود و روابطتتان بهبود پيدا كند. اصلا نبايد به او سركوفت بزنيد يا براي كاري سرزنشش كنيد. در صورتي كه كاري را اشتباه انجام داد از او قدرداني كنيد اما به او بگوييد كه كجاي كار را اشتباه كرده است.

3. آرام كردن

عموما زماني كه آقايان ناراحت يا عصباني هستند به سكوت احتياج دارند و بايد تنها باشند و فكر كنند. آن‌ها مانند زنان نيستند كه زمان عصبانيت يا ناراحتي مي‌خواهند كسي با آن‌ها صحبت كند و با اين رفتار حس آن‌ها تشديد مي‌شود و مشكل بيشتر مي‌شود.

4. عدم مقايسه

عموما آقايان از اين كه با افراد ديگري مقايسه شوند احساس ناراحتي مي‌كنند و دوست ندارند اين اتفاق براي آن‌ها رخ دهد. مردان فكر مي‌كنند كه هر تلاش و كوششي را براي بهتر كردن زندگي‌شان انجام دادند و اگر آن‌ها را مقايسه كنيد ممكن است فعاليت و تلاششان زير سوال برود و با برخورد خوبي روبه‌رو نشويد.

براي برقراري ارتباط بهتر با همسر مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

منبع: شناخت مردان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شناخت مردان،
موضوع:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۴۲:۲۱ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی