كانون مشاوران
مشاوره روانشناسي ، خانواده ، كودك ، ازدواج ، اعتياد ، جنسي ، طلاق ، خيانت و ...

تعريف ترامادول

ترامادول به نام‌هاي تجاري ترامال، ترامد، ترامادل، بايومادول و پيرالژين، نيز شناخته مي‌شود و يك داروي ضد درد اپيوييد است كه براي تسكين دردهاي متوسط تا شديد تجويز مي‌شود. ترامادول معمولاً به شكل نمك هيدروكلرايد توليد شده و به دو شكل خوراكي (بيشتر كپسول و قرص) و آمپول به بازار عرضه مي‌شود. مقدار جذب و تأثير فرم تزريقي ترامادول بسيار بيشتر از فرم خوراكي است. تركيب ترامادول و استامينوفن نيز در بازار موجود است كه در ايران عرضه نمي‌شود.

 

آيا وابستگي و اعتياد به ترامادول به يك معناست؟

وابستگي به حالت فيزيكي وابسته شدن بدن به دارو گفته مي‌شود. با ايجاد وابستگي به دارو هر بار براي رسيدن به اثر يكسان بايد مقدار بيشتري از دارو استفاده كنيد. اگر مصرف دارو را متوقف كنيد دچار عوارض ذهني و فيزيكي مي‌شويد. ولي زماني كه معتاد شويد نمي‌توانيد مصرف دارو را كنار بگذاريد حتي با وجود عوارض منفي‌اي كه بر روي افراد مي‌گذارد. اعتياد مي‌تواند همراه يا بدون وابستگي فيزيكي به دارو باشد. با اين حال وابستگي فيزيكي يكي از مشتركات اعتياد است.

 

اعتياد آور بودن ترامادول

ترامادول دارويي ضعيف‌تر از مورفين و قوي‌تر از پروفن و استامينوفن است و هيچ‌گاه مصرف بيشتر از دو هفته آن براي بيماران تجويز و توصيه نمي‌شود.‌ مكانيسم اثر اين دارو مانند همه مسكن‌هاي مخدر است، از اين رو مي‌توان نتيجه گرفت با مصرف مقادير بيشتر از حد مجاز و توصيه شده، مسموميتي شبيه مواد مخدر و همچنين با مصرف طولاني مدت آن اعتياد به اين دارو بروز مي‌كند.‌

در ابتدا تصور بر اين بود كه ترامادول مسكن معمولي، بي‌خطر و كم عارضه است ولي امروزه با مراجعه به آمارهاي موجود و بررسي اعتياد در كشور متأسفانه به اين نتيجه مي‌رسيم كه داروي ترامادول كه بايد براي تسكين درد مصرف و تجويز مي‌شده، هم‌اكنون به يكي از مواد اعتيادآور و با مصرف بالا از سوي افراد معتادان تبديل شده كه معضلات فراواني را نيز به همراه آورده است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك ترامادول كليك كنيد.

 

روش‌هاي مختلف تست اعتياد به ترامادول

در انجام تست اعتياد به ترامادول از دو روش غربالگري و آزمايشگاهي استفاده مي‌شود. در شرايط آزمابشگاهي از افراد نمونه ادرار، خون، بزاق و … گرفته مي‌شود. اما در روش غربالگري از طريق استفاده از كيت و يا تست نواري اين كار صورت مي‌گيرد.

ترامادول با انجام كيت رپيد تست، قابل تشخيص است. اما اگر فردي به جواب آزمايش خود اطمينان نداشت مي‌تواند از تست آزمايشگاهي براي اطمينان بيشتر استفاده كند. البته وقتي قرار باشد در آزمايشگاه اين كار انجام شود، با استفاده از نمونه ادرار اين كار صورت مي‌گيرد. معمولاً هم از روش‌هاي خون و بزاق استفاده نمي‌شود چون فقط چند ساعت قبل از مصرف را نشان مي‌دهد.

آزمايش با كيت رپيد تست

اين تست جهت تشخيص كيفي مصرف داروي ترامادول در ادرار فرد مي‌باشد كه تنها جهت استفاده دارويي و تشخيص in vitro يا خارج از بدن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تست ترامادول بر اساس روش ايمونوكروماتوگرافي عمل كرده و حساسيت يا حد مرزي اين تست ng/ml 300 مي‌باشد.

 

چگونه تست ترامادول را بگيريم؟

قبل از تهيه نمونه ادرار از نوشيدن مقادير بيش از حد مايعات جلوگيري كنيد. همچنين آخرين حمام شما نيز بايد دو تا سه ساعت قبل از انجام آزمايش انجام شود. به منظور انجام اين آزمايش ابتدا يك ظرف نمونه تهيه كرده و نمونه ادرار خود را در داخل آن بريزيد (امكان دستكاري نمونه توسط شخص در اين مرحله وجود دارد). توجه داشته باشيد كه ميزان نمونه شما بايد حداقل ۴۵ ميلي‌ليتر باشد. هنگامي كه ادرار خود را انجام داده و نمونه را تهيه مي‌كنيد روي ظرف نمونه را بپوشانيد. نمونه بايد در دماي طبيعي بوده تا آزمايش منجر به نتايج صحيح شود.

 

چگونه نتايج تست اعتياد به ترامادول را بخوانيم؟

بايد توجه داشت بين تست بارداري و اعتياد در خواندن نتيجه تفاوت وجود دارد و نحوه خواندن تست اعتياد در ادامه مورد بحث قرار مي‌گيرد. اگر دو خط ظاهر شد، تست منفي است، اگر يك خط در بالاي تست ظاهر شد تست مثبت است، اما بايد توجه داشت كه تست در شرايط خانگي صورت پذيرفته و نمي‌توان اعتماد كامل به جواب آن داشت و جهت اطمينان بيشتر بايد با حفظ خونسردي آزمايش را مجددا بعد چند روز تكرار كرد و يا آزمايش خون انجام داد.

اگر يك خط در پايين مشاهده شد يا اصلاً خطي مشاهده نشد، آزمايش غير قابل استناد بوده و نتيجه‌اي ندارد. ممكن است تاريخ مصرف تست گذشته باشد يا در نمونه مقاديري آب وجود داشته باشد يا به هر دليل ديگري تست جواب نداشته و نياز به تست مجدد است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تست هاي اعتياد كليك كنيد.

 

مثبت شدن كاذب جواب آزمايش در تست اعتياد به ترامادول

استفاده از برخي داروها باعث مي‌شود جواب آزمايش مثبت شود. مثلا داروهاي افسردگي، داروهاي مهاركننده باز جذب سروتونين، نظير نفازودون و ونلافاكسين و داروهاي نورولپتيك باعث مي‌شود جواب آزمايش فرد تغيير كند و به صورت كاذب مثبت شود.

 

منفي كردن تست اعتياد به ترامادول

برخي از افراد سعي دارند كه جواب آزمايش خود را تغيير دهند. از اين رو با روش‌هايي چون تقلب در نمونه ادرار و دستكاري آن، ريختن آب، بزاق و… داخل نمونه سعي در انجام اين كار را دارند. اما در آزمايشگاه‌ها با قرار دادن آينه و دوربين و در برخي از موارد وجود يك فرد براي تأييد صحت آزمايش، اين دستكاري‌هاي با موفقيت انجام نمي‌شود. اگر هم فردي با ترفندهاي خاصي توانست اين تقلب را انجام دهد، آزمايشات به نمونه آزمايش شده مشكوك مي‌شود و براي بررسي بيشتر نمونه را تحت آزمايشات تكميلي قرار مي‌دهند.

 

سخن آخر

از آنجايي كه ترامادول توسط پزشكان براي بيماران نيز تجويز مي‌شود، گاهي فرد بيمار نيز به آن وابستگي پيدا مي‌كند. از اين رو اگر شما تحت درمان هستيد و براي كاهش درد از اين دارو استفاده مي‌كنيد، سعي كنيد طبق نسخه پزشك پيش برويد و بعد از اينكه پزشك به شما گفت كه ديگر نبايد از آن استفاده كنيد، هرچه كه در خانه داريد را دور بريزيد و سعي كنيد با انجام فعاليت‌هاي ورزشي و بهبود سلامتي وابستگي ذهني و جسمي را از خودتان دور كنيد.

بسياري از افراد به سمت ترك خودسرانه مي‌روند و تلاش مي‌كنند تا با روش‌هاي ترك در منزل خود را از شر اعتياد خلاص كنند. ترك ترامادول بدون استفاده از كمك‌هاي تخصصي پزشكي و مشاوره ترك اعتياد امكان پذير نيست و همواره خطر بازگشت به مصرف و وسوسه‌ي مواد وجود دارد. مشاور با استفاده از روش‌هاي روان درماني به شما كمك مي‌كند تا با اين وسوسه‌ها مقابله كنيد.

 

سؤالات متداول

آيا ماده خوراكي خاصي باعث مي‌شود تست اعتياد به ترامادول منفي شود؟

متأسفانه افراد با خوردن آب بسيار زياد، چاي سرد، خوردن برخي از ويتامين‌ها مثل ب كمپلكس، آب انگور و آب زغال اخته، سركه سيب و… مي‌توانند جواب آزمايش خود را منفي كنند. البته بسته به مواد استفاده شده و ويژگي‌هاي بدني فرد دارد و ممكن است نتايج مختلفي را به همراه داشته باشد. اما اگر يك هفته تا ده روز قبل از تست اين مواد را استفاده كنند، تست‌شان منفي از كار در خواهد آمد.

آيا براي دريافت گواهينامه هم تست اعتياد به ترامادول انجام مي‌شود؟

در كشور ما تست‌هاي عدم اعتياد در مواردي مانند ازدواج، استخدامي و دريافت گواهينامه انجام مي‌شود.

جهت ترك انواع مواد مخدر مي‌توانيد از راهنمايي‌هاي متخصصان مركز مشاوره روانشناسي كانون مشاوران بهره‌مند شويد.

منبع: تست اعتياد ترامادول

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست اعتياد ترامادول،
موضوع:
[ ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۳۸:۰۰ ] [ kanonemoshaveran ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی